![]() |
[turkse film] Uzak (2004)
http://www.dieblechtrommel.nl/img/film168.jpg
Citaat:
http://www.dieblechtrommel.nl/proginfo.php?id=170 |
tis een film die prijzen heeft gewonnen bij cannes, iemand moet hem toch kennen :rolleyes:
|
ls je Turks begrijpt, dan is ie via Emule voor handen.
|
Citaat:
|
Op het IFFR gezien, ik vond hem zeker goed :)
|
Citaat:
studeer jij btw japans? |
Citaat:
en ja, ik studeer japans :) Oh, en de film is toch uit 2002? In je topic titel staat 2004... |
Citaat:
doen jullie ook aan uitwisselingsprojecten enzo? want kben ook van plan japans te studeren, in leiden (?) enne, kwas benieuwd ofk ook daadwerkelijk japan te zien krijg :p oeps, dan hebk het fout (n) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Kheb de film toenet gekeken, en wil er de volgende dingen over zeggen.
ten eerste vondk de film verrassend goed. het was prachtig om istanbul ondergesneeuwd te zien. Heel veel plekken kende ik dan ook, en kreeg meteen weer vakantie herinneringen. Het geboorte dorpje zag erook zo mooi uit, en deed me denken aan mijn eigen dorp in Turkije. Het acteren vondk subliem. Omdatk een beetje turks versta, is het leuk om ze te horen praten. Zo realistisch. De acteur die Yusuf speelde was niet eens een proffesionele acteur. Kvond de acteurs allen geweldig. De plot van de film zelf, stelde helemaal niets voor. Ook kreeg je geen band met de personages. Maar dat stoorde geen moment. Veel gebeurtenissen waren geniaal. En ik denk dat ieder wel zijn eigen favoriete gebeurtenis heeft in de film. Toch is deze film, niet voor iedereen weggelegd, omdat de film heel veel lange shots heeft, en er bijna niets gebeurd in de film. Mensen zullen de film dan als 'saai'beschouwen. Maar voor iedereen die wat van de Turkse cinema wilt proefen, of van arthouse films houd of gewoon wat van de niet toerristische kant van Istanbul wilt zien. Is deze film zeker een aanrader (y) 4.5/5 |
Jij komt beter uit mijn woorden :P
Ik versta dan wel geen Turks en ben er ook nog nooit geweest, de sfeer viel gewoon te proeven. |
Citaat:
|
offtopic: mijn zus studeerde ook Japans in Leiden. Is er helaas mee gestopt (medische redenen, daardoor kreeg ze een negatief studieadvies) maar ze is wel 1 jaar naar Japan geweest: Nagasaki. (daarnaast is ze voor haar studie Engels ook nog 3 maanden naar Japan (Sendai) geweest, i know vaag, maar dat wilde ze...) Cool dat er meer mensen Japans (gaan) studeren
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:44. |