Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   ARTistiek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=16)
-   -   [tekening] aquarel (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=988107)

boere trien 20-10-2004 19:16

[tekening] aquarel

ik heb zomaar wat gemaakt, als een uitprobeersel van mn nieuwe aquarel. ben dr niet helemaal tevreden over maar weet niet zo goed waarom niet. hij is nog niet helemaal af maar ben benieuwd wat jullie vinden

http://im1.shutterfly.com/procserv/4...31060000001610

Fishy 20-10-2004 19:17

niet mijn ding maar qua techniek wel mooi, I guess.

Hamkaastostie 20-10-2004 20:19

mooie opbouw, van de kleuren en de laagjes enzo, snap je me?

Sasbeest 20-10-2004 20:36

Ik vind het meisje heel erg mooi gedaan. Alleen is de achtergrond nogal simpel, en veel minder mooi uitgewerkt als het meisje zelf. Misschien dat dat het is, wat em nog mooier zou maken :)

boere trien 21-10-2004 21:50

Citaat:

Fishy schreef op 20-10-2004 @ 20:17 :
niet mijn ding maar qua techniek wel mooi, I guess.
dankjewel :)

Citaat:

Hamkaastostie schreef op 20-10-2004 @ 21:19 :
mooie opbouw, van de kleuren en de laagjes enzo, snap je me?
ja ik snap je ;) bedankt :cool:
Citaat:

Sasbeest schreef op 20-10-2004 @ 21:36 :
Ik vind het meisje heel erg mooi gedaan. Alleen is de achtergrond nogal simpel, en veel minder mooi uitgewerkt als het meisje zelf. Misschien dat dat het is, wat em nog mooier zou maken :)
ja dat zou inderdaad kunnen, ik had geen idee wat ik als achtergrond moest doen dus heb echt maar wat gedaan :s maar iig dankjewel :)

Nijpjes 21-10-2004 23:01

Poe hee

Heel mooi. Alleen is aquarel wel de goeie techniek voor deze tekening? Ik bedoel, je hebt alles zo netjes binnen de lijntjes gedaan...das nie zo gebruikelijk met aquarel toch?
Desalnietemin, heel mooi gemaakt, vooral dat meisje. Maar die achtergrond vind ik niet zo mooi. Daardoor wordt het allemaal beetje surrealistisch...maar het kan beter

Multilot 22-10-2004 11:34

ik vind de kleuren en het overlopen van de kleuren heel mooi gedaan. Tis alleen niet helemaal mijn stijl tekening:)

Chanson 22-10-2004 11:42

ik vind vooral die achtergront retemooi

Pyr0nity 22-10-2004 12:17

Ik vind 'm best vet. Maar zoals Nijpjes al zegt, je hebt niet echt optimaal van de aquarel gebruik gemaakt. Je werkt ermee alsof het, zeg wat, acrylverf is. Aquarel komt veel beter tot zijn recht als je het allemaal licht houd. Op die armen en de broek van dat meisje heb je zo te zien soms pure kleuren gebruikt, bijvoorbeeld die witte strepen. Terwijl het juist de bedoeling is dat je van licht naar donker werkt. Het ziet er nu uit alsof je de armen te donker vond en er maar gewoon een streep wit op hebt gezet, behoorlijk zonde want het wordt er niet mooier op. Als ik jou was zou ik hem nog een keer maken, want het is wel een erg mooi idee, en ik vind de kleuren ook mooi. Er zit echt sfeer in. En trouwens, ze zeggen niet voor niets dat aquarel een van de moeilijkste materialen is om mee te werken, dus ga gewoon door. Oh, nog iets, die dijbenen van dat meisje zijn een beetje vreemd, de rechter is veel dikker dan de andere. Dat klopt niet helemaal.

boere trien 22-10-2004 14:56

Citaat:

Pyr0nity schreef op 22-10-2004 @ 13:17 :
Ik vind 'm best vet. Maar zoals Nijpjes al zegt, je hebt niet echt optimaal van de aquarel gebruik gemaakt. Je werkt ermee alsof het, zeg wat, acrylverf is. Aquarel komt veel beter tot zijn recht als je het allemaal licht houd. Op die armen en de broek van dat meisje heb je zo te zien soms pure kleuren gebruikt, bijvoorbeeld die witte strepen. Terwijl het juist de bedoeling is dat je van licht naar donker werkt. Het ziet er nu uit alsof je de armen te donker vond en er maar gewoon een streep wit op hebt gezet, behoorlijk zonde want het wordt er niet mooier op. Als ik jou was zou ik hem nog een keer maken, want het is wel een erg mooi idee, en ik vind de kleuren ook mooi. Er zit echt sfeer in. En trouwens, ze zeggen niet voor niets dat aquarel een van de moeilijkste materialen is om mee te werken, dus ga gewoon door. Oh, nog iets, die dijbenen van dat meisje zijn een beetje vreemd, de rechter is veel dikker dan de andere. Dat klopt niet helemaal.
bedankt allemaal :)

ja ik moet nog veel oefenen met aquarel, ik had het inderdaad wat lichter en losser moeten houden
dankjewel voor de tips, daar heb ik echt wat aan

Firefly182 23-10-2004 16:14

mooie aquarel, al is het niet helemaal aquarel ;) Meisje is mooi gelukt, de linkerkant van haar hoofd had misschien ietsje minder bol gekund en onder het linkeroog iets minder schaduw.

Maar er zijn zo te zien maar weinig mensen die het opvalt/stoort dus dat hoef je niet zo te veranderen.

De boog aan de rechterkant vind ik trouwens erg mooi gedaan! Qua schaduwen e.d. Wie weet kan je als achtergrond een soort mediterrane haven maken? :)

Heel gaaf gedaan dus.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:31.