![]() |
[M&O] Mijn vragentopic. (betreft: Kosten, opslag%, nettowinst etc.)
Ok, ik open maar ff een centraal topic van mezelf, anders staat de hele pagina strax vol met topics van mij:P
1. Wat is de opslag inkoopkosten en waarvoor dient deze precies? Ik snap het niet zo goed hoe het boek het uitlegt. Ik weet wel hoe je het moet uitrekenen ( inkoopprijs x het opslagpercentage (0,..) ) maar niet wat je dan werkelijk uitrekent.. 2. Brutowinsopslag en brutowinstmarge? Het verschil daartussen? En weer, waarvoor dient het? En hoe bereken je dit? Tot zover, thnx :o |
Opslag inkoopkosten is een bedrag om de kosten die de inkoop met zich meebrengt, te dekken
|
Het is niet echt overzichtelijk zo. Want je topictitel geeft niet aan waar het topic over gaat. (M&O lijkt me breed, maar dat weet ik ook niet precies. :o )
Dit soort topic's zijn ook niet helemaal de bedoeling. Ik laat hem wel open hoor, maar het is niet de bedoeling dat iedereen het zo gaat doen. :p |
Citaat:
ik verander de topictitel wel ff als dat nog kan. edit: dat gaat dus niet :o |
Citaat:
Zeg maar waarin ik de topictitel moet veranderen. |
Citaat:
Ehm.. "[M&O] Mijn vragentopic. (betreft: Kosten, opslag%, BTW etc.) |
Citaat:
1. opslag inkoopkosten dient voor opslag (duh :p), als je dingen in je magazijn doet moet je magazijn huren en dat kost geld en dingen als vervoerskosten en verzekeringskosten enzo, zijn ook allemaal opslag voor inkoopkosten. en met die forumule reken je dus uit hoeveel je daarvoor(voor vervoer, opslag bla bla bla) kwijt bent. 2. brutowinstopslag komt boven op de inkoopprijs, daarmee betaal je kosten (weer, duh :p) zoals personeel, telefoon, energie-kosten. brutowinstmarge is het bedrag dat dus bovenop de inkoopprijs komt.(dus tis gewoon het zelfde) berekening: inkoopprijs brutowinstopslag % van de inkoopprijs (vaak is dat gegeven) ...................................................................... ..............................+ verkoopprijs exclusief omzetbelasting omzetbelasing 19% ...................................................................... ..............................+ verkoopprijs incl omzetbelasting hopelijk snap je het :) |
Citaat:
opslag inkoopkosten heeft betrekking op de kosten die de inkoop met zich meebrengen: - vervoer (het vervoer van de goederen naar jouw magazijn) - administratie (het bestellen van de goederen) Voor de rest klopt het wel :) |
Citaat:
*edit voor layoutverneuking* |
Citaat:
inkoopprijs brutowinstopslag % van de inkoopprijs (vaak is dat gegeven) ...................................................................... ..............................+ verkoopprijs exclusief omzetbelasting soms vragen ze btw wel en soms vragen ze btw niet ;) maar meestal als je verkoopprijs uitrekent vragen ze btw altijd wel :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:37. |