Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-10-2004, 14:42
freakinaround
freakinaround is offline
Ok, ik open maar ff een centraal topic van mezelf, anders staat de hele pagina strax vol met topics van mij

1. Wat is de opslag inkoopkosten en waarvoor dient deze precies? Ik snap het niet zo goed hoe het boek het uitlegt. Ik weet wel hoe je het moet uitrekenen ( inkoopprijs x het opslagpercentage (0,..) ) maar niet wat je dan werkelijk uitrekent..

2. Brutowinsopslag en brutowinstmarge? Het verschil daartussen? En weer, waarvoor dient het? En hoe bereken je dit?

Tot zover, thnx

Laatst gewijzigd op 21-10-2004 om 21:23.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-10-2004, 18:15
Michel87
Michel87 is offline
Opslag inkoopkosten is een bedrag om de kosten die de inkoop met zich meebrengt, te dekken
Oud 21-10-2004, 21:20
Miracle
Miracle is offline
Het is niet echt overzichtelijk zo. Want je topictitel geeft niet aan waar het topic over gaat. (M&O lijkt me breed, maar dat weet ik ook niet precies. )

Dit soort topic's zijn ook niet helemaal de bedoeling. Ik laat hem wel open hoor, maar het is niet de bedoeling dat iedereen het zo gaat doen.
Oud 21-10-2004, 21:22
freakinaround
freakinaround is offline
Citaat:
dreen schreef op 21-10-2004 @ 22:20 :
Het is niet echt overzichtelijk zo. Want je topictitel geeft niet aan waar het topic over gaat. (M&O lijkt me breed, maar dat weet ik ook niet precies. )

Dit soort topic's zijn ook niet helemaal de bedoeling. Ik laat hem wel open hoor, maar het is niet de bedoeling dat iedereen het zo gaat doen.
maar anders staat strax deze hele pagina vol met topics dacht dat iedereen dan zou gaan zeggen "zet het dan in 1 topic"
ik verander de topictitel wel ff als dat nog kan. edit: dat gaat dus niet
Oud 21-10-2004, 21:32
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
freakinaround schreef op 21-10-2004 @ 22:22 :
maar anders staat strax deze hele pagina vol met topics dacht dat iedereen dan zou gaan zeggen "zet het dan in 1 topic"
ik verander de topictitel wel ff als dat nog kan. edit: dat gaat dus niet
Als je vragen over verschillende onderwerpen zijn dan is het wel handig om het los te houden. Als het over bijna hetzelfde gaat dan hou je het gewoon in hetzelfde topic.

Zeg maar waarin ik de topictitel moet veranderen.
Oud 22-10-2004, 00:28
freakinaround
freakinaround is offline
Citaat:
dreen schreef op 21-10-2004 @ 22:32 :
Als je vragen over verschillende onderwerpen zijn dan is het wel handig om het los te houden. Als het over bijna hetzelfde gaat dan hou je het gewoon in hetzelfde topic.

Zeg maar waarin ik de topictitel moet veranderen.
het gaat ook allemaal over hetzelfde zo'n beetje vandaar dit topic

Ehm.. "[M&O] Mijn vragentopic. (betreft: Kosten, opslag%, BTW etc.)
Oud 22-10-2004, 02:05
bamiPoep
bamiPoep is offline
Citaat:
freakinaround schreef op 21-10-2004 @ 15:42 :
Ok, ik open maar ff een centraal topic van mezelf, anders staat de hele pagina strax vol met topics van mij

1. Wat is de opslag inkoopkosten en waarvoor dient deze precies? Ik snap het niet zo goed hoe het boek het uitlegt. Ik weet wel hoe je het moet uitrekenen ( inkoopprijs x het opslagpercentage (0,..) ) maar niet wat je dan werkelijk uitrekent..

2. Brutowinsopslag en brutowinstmarge? Het verschil daartussen? En weer, waarvoor dient het? En hoe bereken je dit?

Tot zover, thnx
volgens mij is het alsvolgt:

1. opslag inkoopkosten dient voor opslag (duh ), als je dingen
in je magazijn doet moet je magazijn huren en dat kost geld en dingen als vervoerskosten en verzekeringskosten enzo, zijn ook allemaal opslag voor inkoopkosten.
en met die forumule reken je dus uit hoeveel je daarvoor(voor vervoer, opslag bla bla bla) kwijt bent.

2. brutowinstopslag komt boven op de inkoopprijs, daarmee betaal je kosten (weer, duh ) zoals personeel, telefoon, energie-kosten.
brutowinstmarge is het bedrag dat dus bovenop de inkoopprijs komt.(dus tis gewoon het zelfde)

berekening:
inkoopprijs
brutowinstopslag % van de inkoopprijs (vaak is dat gegeven)
...................................................................... ..............................+
verkoopprijs exclusief omzetbelasting
omzetbelasing 19%
...................................................................... ..............................+
verkoopprijs incl omzetbelasting

hopelijk snap je het
Oud 22-10-2004, 14:19
Bartje
Bartje is offline
Citaat:
bamiPoep schreef op 22-10-2004 @ 03:05 :
in je magazijn doet moet je magazijn huren en dat kost geld en dingen als vervoerskosten en verzekeringskosten enzo, zijn ook allemaal opslag voor inkoopkosten.
en met die forumule reken je dus uit hoeveel je daarvoor(voor vervoer, opslag bla bla bla) kwijt bent.
je zit in de goede richting maar opslag betreft niet het opslaan van de goederen, maar het opslaan van de prijs (verhogen ervan)

opslag inkoopkosten heeft betrekking op de kosten die de inkoop met zich meebrengen:
- vervoer (het vervoer van de goederen naar jouw magazijn)
- administratie (het bestellen van de goederen)

Voor de rest klopt het wel
Oud 23-10-2004, 13:34
freakinaround
freakinaround is offline
Citaat:
bamiPoep schreef op 22-10-2004 @ 03:05 :
volgens mij is het alsvolgt:

2. brutowinstopslag komt boven op de inkoopprijs, daarmee betaal je kosten (weer, duh ) zoals personeel, telefoon, energie-kosten.
brutowinstmarge is het bedrag dat dus bovenop de inkoopprijs komt.(dus tis gewoon het zelfde)

berekening:
inkoopprijs
.....................................................................+
omzetbelasing 19%
.....................................................................+
verkoopprijs incl omzetbelasting

hopelijk snap je het
maar, ze rekenen toch meestal zonder de BTW omdat ze die BTW moeten afdragen aan de belastingdienst??

*edit voor layoutverneuking*

Laatst gewijzigd op 23-10-2004 om 19:32.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2004, 02:08
bamiPoep
bamiPoep is offline
Citaat:
freakinaround schreef op 23-10-2004 @ 14:34 :
maar, ze rekenen toch meestal zonder de BTW omdat ze die BTW moeten afdragen aan de belastingdienst??

*edit voor layoutverneuking*
zonder btw is het:

inkoopprijs

soms vragen ze btw wel en soms vragen ze btw niet
maar meestal als je verkoopprijs uitrekent vragen ze btw altijd wel
Reageren

Regels voor berichten