Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   hoe kun je ontstoken piercings en oorbellen het best schoonmaken? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=988869)

*oma* 21-10-2004 15:38

hoe kun je ontstoken piercings en oorbellen het best schoonmaken?

Ik heb verschillende manieren gehoort om dit te ontsmetten:
sterilon (werkt bij mij niet)
heet water met zeezout (aanrader)
en of andere steriloncreme
echinaforce

ik wil met dit topic alle geruchten en fabeltjes ophelderen.
Heb namelijk gehoord dat alcohol niet goed is voor de wond, omdat zo de cellen niet goed kunnen helen. Dus vandaar zout, maar werkt dit wel genoeg

Zou graag willen weten hoe jullie jullie gaatjes behandelen en met wat en of het werkt en of de ontsteking misschien aan het ringetje of knopje ligt...

alvast bedankt, vele zielen zullen hiermee gered worden.

Andijvie 21-10-2004 15:48

Ik ontsmet oorbellen altijd met een beetje dettol opgelost in water, m'n gaatjes maak ik schoon met hetzelfde mixje. Nooit ergens last van :) Maar je kan natuurlijk ook allergisch zijn voor het materiaal, probeer eens een tijdje een oorbel/piercing van een ander materiaal te gebruiken, kijken of dat helpt.

Mara 21-10-2004 15:50

Ik heb sterilon, maar gebruik 't eigenlijk niet zoveel want m'n oren ontsteken nooit.

*oma* 21-10-2004 15:50

jah, ik heb nu een knopje van chirurgisch staal en dat gaat al beter dan verzilverde knopjes :D

Flip! 21-10-2004 17:02

sterilon zou je kunnen gebruiken, maar het is meer bestemd voor orrknopjes..maarja er staat op ; voor ontsmetting en wondjes' dus ja.

unicura werkt redelijk goed en gekookt water met zout erin werkt ook goed.

Shadow Of Death 21-10-2004 20:12

Ik heb sterilon gebruikt en een blok zeep (ik geloof dat het unicura was, als dat kan), nooit problemen mee gehad

chirurgisch staal is wel aan te raden ja, volgens mij hebben vrij veel mensen een (lichte) allergie voor andere metalen

ilse 22-10-2004 08:34

ik gebruik unicura voor me navelpiercing

Faery 22-10-2004 10:50

Terpentine.

En nee, dat is niet gezond, maar 't ontsmet wel verdomde goed.

Erbenda 22-10-2004 11:25

Ik gebruikte voor m'n navelpiercing uitgekookt water en daarna smeerde ik het in met wat uierzalf, dit desinfecteert nl.
Je piercing moet wel van chirurgisch staal zijn (of anders bijv. echt goud).

Firefly182 25-10-2004 19:12

ik sluit me aan bij bovenstaanden.

Sowieso moeten al je piercings chirurgisch staal zijn, anders gaat het kriebelen en irriteren. Voor eventjes maakt niet zo uit, maar langer dan een dag begon het bij mij iig al raar te doen.

En schoonmaken kan met Unicura idd. M'n vriend had een alcoholisch spulletje voor zijn piercing, maar naar mijn mening beet dat te veel en werkte het voor geen meter.

Waar is die piercing dan? Want anders kan je ook lactacyd gebruiken om het schoon te maken. Maar dat is meer voor bepaalde piercings zeg maar :p

vixen 25-10-2004 22:15

Tongpiercing veel spoelen met mondwater spul (ben de naam kwijt), lippiercing unicura zeep en toch ook sterilon, oorbellen sterilon.
Ik heb ook gehoord dat 't goed zou zijn om soms te spoelen met zeezout, maar dat heb k nog nooit geprobeerd (het is nog nooit nodig geweest.)

Vice 26-10-2004 14:16

Toen het bij m'n wenkbrauwpiercing was onstoken had ik ijsblokjes gebruikt. Ik weet niet of het goed is, maar het hielp wel.

Vice 26-10-2004 14:18

Citaat:

vixen schreef op 25-10-2004 @ 23:15 :
Tongpiercing veel spoelen met mondwater spul (ben de naam kwijt), lippiercing unicura zeep en toch ook sterilon, oorbellen sterilon.

Bij mij werd het met Sterilon helemaal niet beter. Misschien zelfs slechter.

Hagel 26-10-2004 15:11

tongpiercing gebruik ik listerine
oorbellen-piercings sterilon
madonna piercing heb ik sterilon gfebruikt maar ook een mix van waterstofperoxide en water
en datzelfde ook voor mijn navelpiercing.
Ook heb ik van de piercer voor mijn madonna een soort van penicillinezalf gehad wat heel goed werkte

*oma* 26-10-2004 19:21

Citaat:

Faery schreef op 22-10-2004 @ 11:50 :
Terpentine.

En nee, dat is niet gezond, maar 't ontsmet wel verdomde goed.

haha (y)

*oma* 26-10-2004 19:23

ik heb zelf geen piercing, tenzij een ringetje door het kraakbeen (halverwege) en een knopje door dat flubbeltje (het heeft een naam) waarmee je je oren dicht kunt doen tegen lawaai, maar met de gaatjes die ik heb, heb ik wel veel problemen gehad.
Het lijkt ook wel dat als mijn weerstand naar beneden gaat mijn gaatjes feest gaan vieren... :s

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:11.