Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-10-2004, 15:38
*oma*
*oma* is offline
Ik heb verschillende manieren gehoort om dit te ontsmetten:
sterilon (werkt bij mij niet)
heet water met zeezout (aanrader)
en of andere steriloncreme
echinaforce

ik wil met dit topic alle geruchten en fabeltjes ophelderen.
Heb namelijk gehoord dat alcohol niet goed is voor de wond, omdat zo de cellen niet goed kunnen helen. Dus vandaar zout, maar werkt dit wel genoeg

Zou graag willen weten hoe jullie jullie gaatjes behandelen en met wat en of het werkt en of de ontsteking misschien aan het ringetje of knopje ligt...

alvast bedankt, vele zielen zullen hiermee gered worden.
Oud 21-10-2004, 15:48
Verwijderd
Ik ontsmet oorbellen altijd met een beetje dettol opgelost in water, m'n gaatjes maak ik schoon met hetzelfde mixje. Nooit ergens last van Maar je kan natuurlijk ook allergisch zijn voor het materiaal, probeer eens een tijdje een oorbel/piercing van een ander materiaal te gebruiken, kijken of dat helpt.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 15:50
Mara
Mara is offline
Ik heb sterilon, maar gebruik 't eigenlijk niet zoveel want m'n oren ontsteken nooit.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 15:50
*oma*
*oma* is offline
jah, ik heb nu een knopje van chirurgisch staal en dat gaat al beter dan verzilverde knopjes
Oud 21-10-2004, 17:02
Flip!
Flip! is offline
sterilon zou je kunnen gebruiken, maar het is meer bestemd voor orrknopjes..maarja er staat op ; voor ontsmetting en wondjes' dus ja.

unicura werkt redelijk goed en gekookt water met zout erin werkt ook goed.
Oud 21-10-2004, 20:12
Verwijderd
Ik heb sterilon gebruikt en een blok zeep (ik geloof dat het unicura was, als dat kan), nooit problemen mee gehad

chirurgisch staal is wel aan te raden ja, volgens mij hebben vrij veel mensen een (lichte) allergie voor andere metalen
Met citaat reageren
Oud 22-10-2004, 08:34
ilse
ilse is offline
ik gebruik unicura voor me navelpiercing
Oud 22-10-2004, 10:50
Faery
Faery is offline
Terpentine.

En nee, dat is niet gezond, maar 't ontsmet wel verdomde goed.
Oud 22-10-2004, 11:25
Erbenda
Erbenda is offline
Ik gebruikte voor m'n navelpiercing uitgekookt water en daarna smeerde ik het in met wat uierzalf, dit desinfecteert nl.
Je piercing moet wel van chirurgisch staal zijn (of anders bijv. echt goud).
Oud 25-10-2004, 19:12
Firefly182
Firefly182 is offline
ik sluit me aan bij bovenstaanden.

Sowieso moeten al je piercings chirurgisch staal zijn, anders gaat het kriebelen en irriteren. Voor eventjes maakt niet zo uit, maar langer dan een dag begon het bij mij iig al raar te doen.

En schoonmaken kan met Unicura idd. M'n vriend had een alcoholisch spulletje voor zijn piercing, maar naar mijn mening beet dat te veel en werkte het voor geen meter.

Waar is die piercing dan? Want anders kan je ook lactacyd gebruiken om het schoon te maken. Maar dat is meer voor bepaalde piercings zeg maar
Oud 25-10-2004, 22:15
vixen
vixen is offline
Tongpiercing veel spoelen met mondwater spul (ben de naam kwijt), lippiercing unicura zeep en toch ook sterilon, oorbellen sterilon.
Ik heb ook gehoord dat 't goed zou zijn om soms te spoelen met zeezout, maar dat heb k nog nooit geprobeerd (het is nog nooit nodig geweest.)
Oud 26-10-2004, 14:16
Vice
Vice is offline
Toen het bij m'n wenkbrauwpiercing was onstoken had ik ijsblokjes gebruikt. Ik weet niet of het goed is, maar het hielp wel.
Oud 26-10-2004, 14:18
Vice
Vice is offline
Citaat:
vixen schreef op 25-10-2004 @ 23:15 :
Tongpiercing veel spoelen met mondwater spul (ben de naam kwijt), lippiercing unicura zeep en toch ook sterilon, oorbellen sterilon.
Bij mij werd het met Sterilon helemaal niet beter. Misschien zelfs slechter.
Oud 26-10-2004, 15:11
Hagel
Hagel is offline
tongpiercing gebruik ik listerine
oorbellen-piercings sterilon
madonna piercing heb ik sterilon gfebruikt maar ook een mix van waterstofperoxide en water
en datzelfde ook voor mijn navelpiercing.
Ook heb ik van de piercer voor mijn madonna een soort van penicillinezalf gehad wat heel goed werkte
Oud 26-10-2004, 19:21
*oma*
*oma* is offline
Citaat:
Faery schreef op 22-10-2004 @ 11:50 :
Terpentine.

En nee, dat is niet gezond, maar 't ontsmet wel verdomde goed.
haha
Oud 26-10-2004, 19:23
*oma*
*oma* is offline
ik heb zelf geen piercing, tenzij een ringetje door het kraakbeen (halverwege) en een knopje door dat flubbeltje (het heeft een naam) waarmee je je oren dicht kunt doen tegen lawaai, maar met de gaatjes die ik heb, heb ik wel veel problemen gehad.
Het lijkt ook wel dat als mijn weerstand naar beneden gaat mijn gaatjes feest gaan vieren...

Regels voor berichten