![]() |
Kopen mensen nog SINGLE'TJES ?
Kort maar krachtige vraag: koop je nog wel eens single'tjes? Ik eigenlijk niet meer. Heb er wel aardig wat.
Ik heb het idee dat bijna niemand meer singles koopt. Wordt dit het einde van de hitlijsten? |
Alleen van Soilwork.
|
ik niet. alleen nog hele cd's :o
|
singletjes schmingletjes.
|
Heb er geen. 7" zijn de kleinste die ik heb.
|
eh
nee... |
Ik heb nooit singletjes gekocht.
Oja twee, van de Spice Girls en van dat Blue-liedje (y) |
nope
|
Ik heb er één: Janet Jackson - Together Again :cool:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar ik heb wel zo´n 3 keer geplaybackt op dat nummer :cool: |
singles doen wij niet aan hier...
|
Maar als bijna niemand meer singles koopt, dan zijn die hitlijsten ook niet meer betrouwbaar. En waarom zou een platenmaatschappij nog singles uitbrengen als niemand ze komt. Behalve dan als promotie voor het hele album.
In Engeland verdient de muziekindustrie nu al meer aan ringtones dan aan singles... BIZAR! |
Singles zijn overbodig geworden sinds MP3.
|
Citaat:
|
Daar ben ik het misschien nog wel mee eens :) Maar waarom zou de industrie ze dan nog uitbrengen?
|
wel 7"
|
Je bedoelt dat men weer meer vinyl zou moeten uitbrengen?
|
Ik denk dat singletjes vooral door verwoedde verzamelaars worden gekocht en daarom worden uitgebracht.
|
Nu 'de massa' geen singles meer koopt, zal het daar steeds meer op neer komen ja. Ik ben benieuwd of de industrie doorgaat met singles uitbrengen. Of dat men zich steeds meer op losse tracks via download gaat toeleggen.
Ik denk ook dat platenzaken het steeds moeilijker zullen krijgen... |
Full Court Press was de laatste single die ik kocht volgens mij.
|
Citaat:
Maar je ziet heel duidelijk dat veel platenzaken hun formule veranderen. Loop 'ns een Free Record Shop binnen, 60% is nu dvds, 15 % console games, 15 % pc games en 10% nog maar muziek. |
Ja, dat valt me ook al tijdje op... Platenzaak is meer DVD/Game zaak geworden.
Maar stel dat met stopt met singles. Welke tracks draait met dan op MTV/TMF/TheBOX en de radio.... Want de single-keuze is toch soort voorselectie van alle tracks die op album staan. |
Ik denk ook dat de mainstream artiesten een groter probleem hebben dan bands als U2 (beetje mainstream, Frans Bauer (ok, geen band) of Rage against the Machine.
Die uitersten (of hele grote artiesten) hebben wel hun fans die alles nog kopen. EN single EN CD EN DVD.... Maar de mainstream.... als je niet echt fan bent van artiest, dan is zo'n download toch snel gemaakt. En van een inwisselbaar house deuntje, wil je daar perse de orignele CD met hoesje van hebben. I don't think so. Kortom: ik verwacht veel verandering in de muziek-biz. En kansen voor niet mainstream artiesten en bands. |
Ik betwijfel dat hoor, of wat ze op die zenders draaien bepaald wordt door singleverkoop. Volgens mij wordt dat gewoon door platenbonzen bepaald. Die sturen volgens mij dat materiaal gewoon op naar die zenders en draaien maar (y).
Een alternatief zou kunnen zijn polls op internet die de grondslag vormen voor een hitlijst. |
O.. tuurlijk.... airplay -> verkoop EN verkoop -> airplay
Maar als industrie bepaalde nummers pusht, dan zijn dat zeg maar de 'singles'. Hoewel niemand ze meer fysiek koopt... |
nog nooit gedaan
|
Slightly off-topic
Maar wat ik ook niet snap is waarom grote bands, bands die binnen zijn (U2, Metallica, ...) moeilijk doen over downloaden. Als je al poen zat hebt, dan laat je dat toch lekker zitten! |
neen. te duur en te oninterresant
|
Aan de mensen die geen singles kopen: kopen jullie wel albums, of ook niet?
Ik heb best veel albums gekocht. Ook verzamel... Leuk, zit je met sommige tracks driedubbel :( |
Citaat:
Ik koop wel albums, liever geen Best Of's, omdat 'best' ook maar subjectief is, en ik vaak andere nummers beter vind en vaak heeft een album ook een bepaalde sfeer en zit er een logica achter de nummers en de volgorde waarin ze staan en bij Best Of's worden die dan uit hun verband gerukt. Verder is het artwork bij Best Of's vaak klote. Bands die ik wel enigzins grappig vind maar niet supertof wil ik nog wel 'ns een Best Of van hebben. |
Citaat:
Wat eigenlijk onzin is :D |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
http://links.netbib.de/cards/data/me...JohnnyCash.jpg |
Citaat:
ook nog maar eens een plaatje van aanschaffen(y) |
Citaat:
|
Ik koop uberhaupt geen muziek meer. Dat wil overigens niet zeggen dat ik veel download, ik ben gewoon een beetje uitgekeken op muziek in het algemeen.
|
Nut.
|
Citaat:
|
m'n laatste single was waarschijnlijk Charly Lownoise & Mental Theo - Stars
|
yup. 45-toeren singels. Per uitzondering ook 33-touren op ronde 7" brede plakaten wax.
Heel sommige cd-singels koop ik. Uitverkoop meestal, "eurotje een singeltje!". EN ik hou van EXO.........................zen avatar. |
Ik heb er zo'n 5 á 10, en nee ik koop die dingen nooit meer. Na één nr. gehoord te hebben download ik het volledige album en eventueel koop ik het daarna.
|
als ze in de uitverkoop zijn wel ja. (y)
|
vroeger wel
en heb laatst toevallig 2 12" bauhaus singles gekocht, maar dat is dan weer zeldzaam vinyl dus dan mag het |
Alleen 7"s, maar dat zie ik niet als singles.....meer als ep's. Tenzij het ouwe beatles schijfjes zijn van de rommelmarkt. Een single is een 7" met een nummer op de A(het nummer waar het om gaat) en een B side. Alles meer dan 1 of 2 songs is geen single.
|
Mijn opa houdt ervan, van Cash..
En ehh verder heb ik alleen singles gekregen, niet gekocht, hoewel ik een 3x7" Hafler Trio ding heb besteld, maar dat is eigenlijk meer een soort album in raar formaat. Tof, Tom, die Bauhaus. (y) Citaat:
|
Ja remixes van t zelfde nummer. Maxi singles noemen ze die geloof ik. Zodat ze door toevoeging van een zooi remixes de prijs op kunnen schroeven.
|
nope, veelste duur.. ik download liever :D veel sneller en goed koper
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:30. |