![]() |
Equivalent was ik slechts vroeger - en nog één ander
Blindelings een vaag verlangen
om te zijn waar jij nu bent Doofstom gillend langs de straten vróéger was ik haar equivalent Kijk haar nu toch lopen haar haren dansend, in de wind een glimlach rond haar ogen, ze is verliefd, en wordt bemind Op muziekstukken van Bach danst zij over de straten Jongens fluiten, lachen, praten maar niemand ziet míj staan Want ik sta in de tram platgedrukt tegen de ruiten vol jaloezie sta ik te kijken, en er zijn geen jongens, die naar me fluiten Korte stugge haren, de glimlach rond mijn ogen is allang vervangen... door vieze oude kraaienpootjes - toch brand ik van verlangen -want 'k heb al maanden niet meer genoten- 2e gedichtje: Om je gemompel niet te horen liet ik mijn gedachten varen om de trieste uitdrukking niet te lezen sloot ik mijn ogen, voor altijd Je hoofd, ondersteund door handen zorgelijk gesteun, gedraai nooit heb ik je begrepen - Carpé diem, uxorius |
Hm, ik had je gedichtje al gelezen toen de laatste zin nog anders was... En ik vond die zin toch wel beter :D
- want 'k heb al maanden geen seks gehad - Heel erg leuk en verrassend! Mooi geschreven, vind het soms alleen iets minder goed lopen. en er zijn geen jongens, die naar me fluiten is duidelijk te lang en dat is jammer, misschien zou je deze zin in kunnen korten? Verder erg goed! (y) En over het tweede gedichtje: die staat toch bij de Kettingreactie? :) Ik vind 'm in ieder geval wel leuk; die laatste latijnse zin is apart. :) |
Had hem ook eerst al gelezen..
Vind het wel okee zo die laatste zin, alleen is het raar dat het tussen streepjes staat. Het is toch deel van de zin "Toch brand ik van verlangen, want 'k heb al maanden niet meer genoten" ? Het is erg amusant en behalve de hoogst opvallende herhaling van fluiten loopt het ook erg prettig. Het tweede dingetje is interessant. :cool: |
Blindelings een vaag verlangen
om te zijn waar jij nu bent Doofstom gillend langs de straten vróéger was ik haar equivalent Kijk haar nu toch lopen haar haren dansend, in de wind een glimlach rond haar ogen, ze is verliefd, en wordt bemind Op muziekstukken van Bach danst zij over middeleeuwse straten Jongens fluiten, lachen, praten maar niemand ziet míj staan Want ik sta in de tram platgedrukt tegen de ruiten vol jaloezie sta ik te kijken, en zie haar aanbidders daarbuiten Korte stugge haren, de glimlach rond mijn ogen is allang vervangen... door vieze oude kraaienpootjes - toch brand ik van verlangen, Want ik heb al maanden geen seks meer gehad. Zo beter? |
(y)
|
Yup. :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:00. |