![]() |
[overclocking]ASRock AMD Sepron
Hey,
Ik heb een ASRock AMD Sepron 2800+ processor, die 2GHz draait, nu zou ik dat graag willen verhogen, hoe moet dat? de jumpers van de FSB op het moederbord staan al op het hoogst (333MHz), als ik 400MHz doe reageert me pc niet. Moet ik wat in de BIOS veranderen om mijn GHz te verhogen of moet ik een programma gebruiken? //grtz, //Xylitan |
btw, hoort een 2800+ proccesor ook niet 2,8GHz te draaien?
|
nee dat hoort ie niet ;)
verder kan ik je niet helpen :--) |
Lieve hemel. Zou je niet eens kunnen zoeken op "overclocken" alhier of voor mijn part op GoT? Begin daar eens mee. Ik ga je namelijk niet wat overklok-basics voorkauwen, luie aap.
What the fuck dacht je trouwens, even zomaar voor de grap 123 je FSB omhoog schoppen? Door dat soort technisch totaal niet onderlegde grapjes help je de boel naar de kolere. |
lompe l*l ;), niet in 1x de fsb met 67 Mhz omhoog...
k ben de beroerste niet dus alsjeblieft: http://www.fluffles.net/computers/hardware/overclocking |
jongens, lompe lul hoeft toch niet? :|
Wijs hem vriendelijk op de gevaren van overclocking, en naar juiste documentatie om hem in te lezen. Beter voor hem en voor jou. :) |
Ten eerste.
Alles op eigen risico als je hem verneukt ...tja ..pech gehad. eerst begin je met stap gewijs je fsb hoger te zetten. Temperaturen in de gaten houden, en steeds een testje, prime of 3dmark of pifast. Daarna weer hoger, als je niet hoger komt, (reboots, etc) kan je je voltage verhogen, dus meer stroom, MAAR ook meer warmte. Gewoon steeds in kleine stapjes proberen. Owja, zorg wel dat je geheugen goed is, de moederbord een pci/agp lock heeft, goede koeling, airflow, goede voeding. Owja, en als je buurman hem op 2400 mhz krijgt, wilt niet zeggen dat jij hem ook zo hoog krijgt.! Naja, zoek eens met google over oc guides. Neem eens een kijkje op de site van Enlightenment.. |
asrock amd processoren bestaan niet hoor
asrock = budgetmobo sepron = budgetcpu samen: overclocken = no go je gaat er toch geen merkbaar snelheidsverschil uitkrijgen, als het je al zou lukken want zo'n budgetbordjes hebben meestal maar bitter weinig oc opties in het bios staan |
welke sukkel koopt er een sempron :D
|
:rolleyes:
Ontopic: tenzij je weet waar je aan begint zou ik me eerst maar een paar weken verdiepen in de theorie van overklokken. Beetje googlen en je vindt genoeg pagina's. |
Citaat:
|
Citaat:
Wawhahahahahwhaha.,!!!! LOL LOL LOL! Je kan zeker overlocken makkelijk, de seprons gaan hard. Denk dat ik me er eentje ga halen op de HCC als ze niet te duur zijn ,in combinatie met een cheap ass mobo. Het lukt zeker wel, en snelheid winst krijg je zeker. Bijna alle bordjes hebben pci/agp lock/ voltage verhogen per stapje, mhz verhogen per stapje. Omdat iets een budget versie van iets is kan je het zeker beter laten presteren hoor. Denk maar eens aan de 2500 Xptjes, dat zijn ook de budget van 3200 + maar ze gaan evenhard of hoger. En dan voor 50 euro minder!. :) |
Citaat:
Ook is geheugen voltage vaak niet erg hoog te krijgen en wil de fsb niet zo heel hoog als op sommige nforce 2 mobo's (zoals de DFI Infinity). |
Citaat:
betaal je ook voor. ;) |
Citaat:
En waarom reageer ik hier nou ook weer op :P ag tis 1.15 en ik heb wat op :) |
Citaat:
Citaat:
Budget en Value moet je eens gescheiden gaan houden. Value is een erg lage prijs waar je veel uit kunt halen, zoals ASrock en Duron. Sempron is al veel duurder dus al een stuk minder value dan een Duron 1.6GHz voor 39 euro. :) |
Citaat:
Ze hebben namelijk allemaal al geloof ik een FSb van 333 en is het makkelijker om hem op 400 te zetten + als je pc/3200 geheugen hebt, krijg je een dikke performance boost omdat geheugen sychroom loopt met fsb. |
Ja maar je geheugen houdt op bij DDR/400, dan ga je ook overclocken daarboven en dan loop je tegen een limiet aan. Duron 1600MHz heeft een FSB van 133/266MHz. Dus dan kun je naar 400MHz en zit je al op 2.2GHz. Dan kun je er nog 200MHz bijtikken met standaardkoeling en voltage. Dergelijke overclocks van 600MHz haal je niet zomaar met een Sempron.
|
Citaat:
En kan je een duron van 133 mhz naar 200 pushen? Nice. Dat is wel een dikke overlock dan. :D |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:04. |