Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-10-2004, 15:43
xylitan
xylitan is offline
Hey,

Ik heb een ASRock AMD Sepron 2800+ processor, die 2GHz draait, nu zou ik dat graag willen verhogen, hoe moet dat? de jumpers van de FSB op het moederbord staan al op het hoogst (333MHz), als ik 400MHz doe reageert me pc niet. Moet ik wat in de BIOS veranderen om mijn GHz te verhogen of moet ik een programma gebruiken?

//grtz,
//Xylitan
Oud 28-10-2004, 17:21
xylitan
xylitan is offline
btw, hoort een 2800+ proccesor ook niet 2,8GHz te draaien?
Oud 28-10-2004, 17:23
All Out Of Love
All Out Of Love is offline
nee dat hoort ie niet

verder kan ik je niet helpen :--)
Oud 28-10-2004, 17:25
Verwijderd
Lieve hemel. Zou je niet eens kunnen zoeken op "overclocken" alhier of voor mijn part op GoT? Begin daar eens mee. Ik ga je namelijk niet wat overklok-basics voorkauwen, luie aap.

What the fuck dacht je trouwens, even zomaar voor de grap 123 je FSB omhoog schoppen? Door dat soort technisch totaal niet onderlegde grapjes help je de boel naar de kolere.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 18:00
grensgeval
grensgeval is offline
lompe l*l , niet in 1x de fsb met 67 Mhz omhoog...

k ben de beroerste niet dus alsjeblieft:

http://www.fluffles.net/computers/hardware/overclocking

Laatst gewijzigd op 29-10-2004 om 11:23.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 20:19
Enlightenment
Enlightenment is offline
jongens, lompe lul hoeft toch niet?

Wijs hem vriendelijk op de gevaren van overclocking, en naar juiste documentatie om hem in te lezen. Beter voor hem en voor jou.
Oud 28-10-2004, 20:50
Jolt
Jolt is offline
Ten eerste.

Alles op eigen risico als je hem verneukt ...tja ..pech gehad.

eerst begin je met stap gewijs je fsb hoger te zetten.
Temperaturen in de gaten houden, en steeds een testje, prime of 3dmark of pifast.
Daarna weer hoger, als je niet hoger komt, (reboots, etc) kan je je voltage verhogen, dus meer stroom, MAAR ook meer warmte.

Gewoon steeds in kleine stapjes proberen.
Owja, zorg wel dat je geheugen goed is, de moederbord een pci/agp lock heeft, goede koeling, airflow, goede voeding.

Owja, en als je buurman hem op 2400 mhz krijgt, wilt niet zeggen dat jij hem ook zo hoog krijgt.!

Naja, zoek eens met google over oc guides.
Neem eens een kijkje op de site van Enlightenment..
Oud 29-10-2004, 09:14
palatinus
palatinus is offline
asrock amd processoren bestaan niet hoor
asrock = budgetmobo
sepron = budgetcpu
samen: overclocken = no go

je gaat er toch geen merkbaar snelheidsverschil uitkrijgen, als het je al zou lukken want zo'n budgetbordjes hebben meestal maar bitter weinig oc opties in het bios staan
Met citaat reageren
Oud 29-10-2004, 09:29
Middlefinger1
Middlefinger1 is offline
welke sukkel koopt er een sempron
Oud 29-10-2004, 10:24
Verwijderd

Ontopic: tenzij je weet waar je aan begint zou ik me eerst maar een paar weken verdiepen in de theorie van overklokken. Beetje googlen en je vindt genoeg pagina's.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2004, 11:24
grensgeval
grensgeval is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 28-10-2004 @ 21:19 :
jongens, lompe lul hoeft toch niet?

Wijs hem vriendelijk op de gevaren van overclocking, en naar juiste documentatie om hem in te lezen. Beter voor hem en voor jou.
je weet toch ook wel dat dat niet zo bedoeld was, kwas de knipoog vergeten
Met citaat reageren
Oud 29-10-2004, 17:55
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
palatinus schreef op 29-10-2004 @ 10:14 :
asrock = budgetmobo
sepron = budgetcpu

je gaat er toch geen merkbaar snelheidsverschil uitkrijgen, als het je al zou lukken want zo'n budgetbordjes hebben meestal maar bitter weinig oc opties in het bios staan

Wawhahahahahwhaha.,!!!! LOL LOL LOL!

Je kan zeker overlocken makkelijk, de seprons gaan hard.
Denk dat ik me er eentje ga halen op de HCC als ze niet te duur zijn ,in combinatie met een cheap ass mobo.

Het lukt zeker wel, en snelheid winst krijg je zeker.
Bijna alle bordjes hebben pci/agp lock/ voltage verhogen per stapje, mhz verhogen per stapje.

Omdat iets een budget versie van iets is kan je het zeker beter laten presteren hoor.
Denk maar eens aan de 2500 Xptjes, dat zijn ook de budget van 3200 + maar ze gaan evenhard of hoger.

En dan voor 50 euro minder!.

Oud 29-10-2004, 19:38
Party_P
Party_P is offline
Citaat:
Jolt schreef op 29-10-2004 @ 18:55 :
Wawhahahahahwhaha.,!!!! LOL LOL LOL!

Je kan zeker overlocken makkelijk, de seprons gaan hard.
Denk dat ik me er eentje ga halen op de HCC als ze niet te duur zijn ,in combinatie met een cheap ass mobo.

Het lukt zeker wel, en snelheid winst krijg je zeker.
Bijna alle bordjes hebben pci/agp lock/ voltage verhogen per stapje, mhz verhogen per stapje.

Omdat iets een budget versie van iets is kan je het zeker beter laten presteren hoor.
Denk maar eens aan de 2500 Xptjes, dat zijn ook de budget van 3200 + maar ze gaan evenhard of hoger.

En dan voor 50 euro minder!.

klopt, maar het nadeel van asrock mobo's is vaak de mogelijkheid tot het verhogen van de voltages. het kan wel, maar niet veel, vaak maar tot zo'n 5% en of 0,1 volt voor cpu en dat is wel jammer. (tenzij je ze mod)

Ook is geheugen voltage vaak niet erg hoog te krijgen en wil de fsb niet zo heel hoog als op sommige nforce 2 mobo's (zoals de DFI Infinity).
Oud 29-10-2004, 21:48
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Party_P schreef op 29-10-2004 @ 20:38 :
klopt, maar het nadeel van asrock mobo's is vaak de mogelijkheid tot het verhogen van de voltages. het kan wel, maar niet veel, vaak maar tot zo'n 5% en of 0,1 volt voor cpu en dat is wel jammer. (tenzij je ze mod)

Ook is geheugen voltage vaak niet erg hoog te krijgen en wil de fsb niet zo heel hoog als op sommige nforce 2 mobo's (zoals de DFI Infinity).
Infinity is gewoon een oc bordje.
betaal je ook voor.
Oud 30-10-2004, 00:14
SubbehQ
SubbehQ is offline
Citaat:
Middlefinger1 schreef op 29-10-2004 @ 10:29 :
Een goede sempron doet niet onder aan een athlon 2600+ en er zijn genoeg redenen er 1 te kopen, bugdet bijvoorbeeld. Dus ga ff ergens anders heen met je lose opmerkingen.

En waarom reageer ik hier nou ook weer op ag tis 1.15 en ik heb wat op
Oud 30-10-2004, 05:46
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Middlefinger1 schreef op 29-10-2004 @ 10:29 :
Sempron K8 (Paris 3100+) is anders niets mis mee, gewoon een Athlon 64 2800+ zonder 64-bits extensies voor een lagere prijs. De K7 Semprons zijn idd wat minder interessant, maar echt niet overbodig ofzo.
Citaat:
palatinus schreef op 29-10-2004 @ 10:14 :
asrock = budgetmobo
sepron = budgetcpu

Moet jij eens weten hoe hard een Duron 1.6GHz op een ASrock K7S8XE plank gaat, nog geen 75 euro bij elkaar, maar die Duron klokt makkelijk over tot 2.4GHz of zelfs 2.65GHz met de juiste modificaties.

Budget en Value moet je eens gescheiden gaan houden. Value is een erg lage prijs waar je veel uit kunt halen, zoals ASrock en Duron. Sempron is al veel duurder dus al een stuk minder value dan een Duron 1.6GHz voor 39 euro.
Oud 30-10-2004, 10:31
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 30-10-2004 @ 06:46 :
Sempron K8 (Paris 3100+) is anders niets mis mee, gewoon een Athlon 64 2800+ zonder 64-bits extensies voor een lagere prijs. De K7 Semprons zijn idd wat minder interessant, maar echt niet overbodig ofzo.

Moet jij eens weten hoe hard een Duron 1.6GHz op een ASrock K7S8XE plank gaat, nog geen 75 euro bij elkaar, maar die Duron klokt makkelijk over tot 2.4GHz of zelfs 2.65GHz met de juiste modificaties.

Budget en Value moet je eens gescheiden gaan houden. Value is een erg lage prijs waar je veel uit kunt halen, zoals ASrock en Duron. Sempron is al veel duurder dus al een stuk minder value dan een Duron 1.6GHz voor 39 euro.
Maar, ze gaan misschien wel sneller.

Ze hebben namelijk allemaal al geloof ik een FSb van 333 en is het makkelijker om hem op 400 te zetten + als je pc/3200 geheugen hebt, krijg je een dikke performance boost omdat geheugen sychroom loopt met fsb.
Oud 30-10-2004, 11:51
Enlightenment
Enlightenment is offline
Ja maar je geheugen houdt op bij DDR/400, dan ga je ook overclocken daarboven en dan loop je tegen een limiet aan. Duron 1600MHz heeft een FSB van 133/266MHz. Dus dan kun je naar 400MHz en zit je al op 2.2GHz. Dan kun je er nog 200MHz bijtikken met standaardkoeling en voltage. Dergelijke overclocks van 600MHz haal je niet zomaar met een Sempron.
Oud 30-10-2004, 12:17
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 30-10-2004 @ 12:51 :
Ja maar je geheugen houdt op bij DDR/400, dan ga je ook overclocken daarboven en dan loop je tegen een limiet aan. Duron 1600MHz heeft een FSB van 133/266MHz. Dus dan kun je naar 400MHz en zit je al op 2.2GHz. Dan kun je er nog 200MHz bijtikken met standaardkoeling en voltage. Dergelijke overclocks van 600MHz haal je niet zomaar met een Sempron.
Als je fatsoenlijk geheugen koopt, kan je een fsb van 220 of hoger halen. (Ook als is het gewoon pc/3200)

En kan je een duron van 133 mhz naar 200 pushen? Nice. Dat is wel een dikke overlock dan.
Reageren

Regels voor berichten