Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Stel: Je grote liefde doet het met een ander (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=999317)

ware man 31-10-2004 13:27

Stel: Je grote liefde doet het met een ander

Hoe gaat je daarmee om?

Je hebt een bepaalde liefde, die niet kan bestaan om welke wijze dan ook. Je houdt echter zielsveel van deze persoon en fantaseert regelmatig over...laat ik het poetisch zeggen...de samensmelting van jullie lichamen, hem of haar tot grote hoogten te voeren en te beminnen en bemind te worden, je kent het wel.

Op een bepaald moment kom je erachter dat deze persoon díe ervaring nu juist beleeft met een ander. In plaats van "O, <voeg naam in>", roept deze persoon in bed nu "O, Thomas" of "O, Onno"...om maar wat te noemen.

Hoe ga je met dat soort gedachten om?

Kwel je jezelf ermee? Huil je erom? Masturbeer je er misschien wel op (tsja ik noem maar wat)? Of ben je blij voor je liefde dat hij/zij deze prachtige ervaring beleeft -zij het met een ander- omdat je wilt dat hij/zij zich goed voelt, ook zonder jou?

Bloedpropje 31-10-2004 13:32

zij kan er niets aan doen dat ze oogkleppen op heeft en niet ziet wat ze laat liggen, ga op zoek naar iemand die beter bij je past dan zij

ware man 31-10-2004 13:40

Citaat:

Gespleten Geest schreef op 31-10-2004 @ 14:32 :
zij kan er niets aan doen dat ze oogkleppen op heeft en niet ziet wat ze laat liggen, ga op zoek naar iemand die beter bij je past dan zij
Ik denk niet dat mensen die verliefd zijn dat zomaar kunnen uitschakelen.

per piacere 31-10-2004 14:05

ik wil liever niet verliefd worden op iemand die al iemand heeft. dus ik kan me het eigenlijk ook totaal niet indenken.

ware man 31-10-2004 14:09

Citaat:

per piacere schreef op 31-10-2004 @ 15:05 :
ik wil liever niet verliefd worden op iemand die al iemand heeft. dus ik kan me het eigenlijk ook totaal niet indenken.
Het kan ook zo zijn dat jullie eerst beiden vrij zijn maar dat hij jou afwijst en dan een ander krijgt, of dat jullie relatie stukloopt om een vervelende reden die in principe niets met jullie liefde te maken heeft en dat hij dan een ander krijgt...

per piacere 31-10-2004 14:11

nou dan kan ik me nog niet indenken dat ik op iemand verliefd ben dat ik er helemaal depressief van raak

Nyai 31-10-2004 14:14

verliefd is het niet, maar ik voel me wel heel erg aangetrokken tot een persoon die al een vriendin heeft, helaas.
En nee, echt gecharmeerd ben ik er niet van dat zij vannacht naast hem heeft geslapen :mad:
maarja, wat doe je er aan ;)
ga niet stoken in een relatie(ook al zegt ie het zelf dat ie het uit gaat maken, maar dat laat ik 100% aan hem over, ga ik me niet mee bemoeien)

Freestyler* 31-10-2004 14:16

als het echt een grote leifde is:
optie a) kwelling

ware man 31-10-2004 14:19

Citaat:

per piacere schreef op 31-10-2004 @ 15:11 :
nou dan kan ik me nog niet indenken dat ik op iemand verliefd ben dat ik er helemaal depressief van raak
Maar stel dat het niet zo had hoeven lopen?
Je hebt je heel dom en onwetend gedragen, helemaal niet zoals je eigenlijk bent? Maar je had gewoon een moeilijke tijd, en je hebt nu inzichten waardoor je inziet dat je stom bezig was en dat je geen aangenaam gezelschap was?

Nu is die persoon inmiddels verdergegaan maar jij vindt het moeilijk over je fouten en de relatie heen te komen...je beeldt je constant in wat er voor een moois had kunnen zijn en wat jullie nooit gedeeld hebben, maar wat die persoon misschien in de toekomst met een ander zal beleven...?

Lorelei 31-10-2004 14:21

Citaat:

ware man schreef op 31-10-2004 @ 15:19 :
Maar stel dat het niet zo had hoeven lopen?
Je hebt je heel dom en onwetend gedragen, helemaal niet zoals je eigenlijk bent? Maar je had gewoon een moeilijke tijd, en je hebt nu inzichten waardoor je inziet dat je stom bezig was en dat je geen aangenaam gezelschap was?

Nu is die persoon inmiddels verdergegaan maar jij vindt het moeilijk over je fouten en de relatie heen te komen...je beeldt je constant in wat er voor een moois had kunnen zijn en wat jullie nooit gedeeld hebben, maar wat die persoon misschien in de toekomst met een ander zal beleven...?

Dan moet je je er overheen zetten. Je hebt iets stoms gedaan en daardoor is het fout gegaan. Pech voor jou. Volgende keer beter.

Aquasia 31-10-2004 14:24

Citaat:

Freestyler* schreef op 31-10-2004 @ 15:16 :
als het echt een grote liefde is:
optie a) kwelling

Dat denk ik ook. Ik zou er niet depressief om worden, maar wel op z'n minst een dip van krijgen.

En blijven denken van: 'Als ik dit en dat nou maar anders had gedaan', en dat soort dingen.

yuck fou 31-10-2004 14:24

Citaat:

ware man schreef op 31-10-2004 @ 15:09 :
Het kan ook zo zijn dat jullie eerst beiden vrij zijn maar dat hij jou afwijst en dan een ander krijgt, of dat jullie relatie stukloopt om een vervelende reden die in principe niets met jullie liefde te maken heeft en dat hij dan een ander krijgt...
en dat doet pijn :(

Silent Enigma 31-10-2004 14:27

nog erger: je grote liefde heeft een kind met een ander :s vergeten, vergeven en doorgaan.

TopDrop 31-10-2004 14:35

als je eerst een tijd verliefd bent op iemand en op een gegeven krijgt hij of zij een vriend of vriendin, kan ik me voorstellen dat je dan jaloers wordt en jezelf de hele tijd verwijdt dat je geen actie hebt ondernomen ofzo. dat je er niet op af bent gestapt. ik zou me voor de rest niet met hun relatie gaan bemoeien, dan maak je het volgens mij alleen maar erger. ik weet niet hoe ik zou reageren, nooit meegemaakt... ik denk dat ik wel blij zou zijn voor ze allebei maar toch hopen dat het niks wordt tussen hun en als ze het uitmaken het alsnog proberen.. als het wel wat wordt...pech!! volgende keer beter..

Bloedpropje 31-10-2004 14:35

Citaat:

ware man schreef op 31-10-2004 @ 14:40 :
Ik denk niet dat mensen die verliefd zijn dat zomaar kunnen uitschakelen.
ik zei niet dat het makkelijk gaat, maar natuurlijk kan het

ware man 31-10-2004 14:47

Citaat:

Silent Enigma schreef op 31-10-2004 @ 15:27 :
nog erger: je grote liefde heeft een kind met een ander :s vergeten, vergeven en doorgaan.
Naja dat is nog niet zo extreem concreet. Het is erger om een soort beeld van het wegzwijmelend hoofd van je liefde te zien, met een soort camera die naar beneden gaat, waarna je constateert dat jij het niet bent die daaronder bezig is. (n)

justhanna 31-10-2004 14:54

ik heb het meegemaakt...
en ja...
toen lustte ik ineens bier... (lees: toen ben ik me gaan bezatten)
maar verliefdheid gaat over...

Sovreze 31-10-2004 15:11

Hij neukt niemand anders, maar mij ook niet.
Zuigt hoe dan ook, dus ik zou me voor kunnen stellen dat het nog erger zou zijn als hij wel (al) iemand anders had.

innogen 31-10-2004 15:41

Citaat:

Sovreze schreef op 31-10-2004 @ 16:11 :
Hij neukt niemand anders, maar mij ook niet.
Zuigt hoe dan ook, dus ik zou me voor kunnen stellen dat het nog erger zou zijn als hij wel (al) iemand anders had.

ik ken het gevoel

ilse 31-10-2004 15:42

Citaat:

Aquasia schreef op 31-10-2004 @ 15:24 :
Dat denk ik ook. Ik zou er niet depressief om worden, maar wel op z'n minst een dip van krijgen.

En blijven denken van: 'Als ik dit en dat nou maar anders had gedaan', en dat soort dingen.

precies, dat zou ik ook hebben... en dan tsja... moet je toch door...

Mark Almighty 31-10-2004 21:42

Dat heb ik twee keer meegemaakt, ja. En allebei de keren had ik het daar best wel moeilijk mee. Ik heb daar ook zo min mogelijk over nagedacht, dat werkt het beste.

BrunetJuh 31-10-2004 21:48

ik word liever nooit op iemand verliefd die al iemand heeft.

Mark Almighty 31-10-2004 21:53

Citaat:

J-tjuh schreef op 31-10-2004 @ 22:48 :
ik word liever nooit op iemand verliefd die al iemand heeft.
Helaas is gevoel geen vrije keuze.

Sovreze 31-10-2004 21:55

Citaat:

L_angel schreef op 31-10-2004 @ 16:41 :
ik ken het gevoel
Mja. Als het perfect klikt alleen er complicaties zijn met het hele woordje 'relatie' en je uiteindelijk vrienden bent etcetc, maar jij eigenlijk zit te wachten totdat het overwaait en hij gewoon zn gevoel volgt (n)
Bah.

CrazyMoon 01-11-2004 10:35

hmm ja.. toen ik mijn vriend leerde kennen had hij nog een andere vriendin. en ja, dat deed ongelooflijk veel pijn, heb me er echt rot om gevoeld, vele uren gehuild, veel muziek gedraaid en meegezongen, en gedichten geschreven. en ja, toen maakte hij het met haar uit en kregen wij wat. nog nooit heb ik mij zo gelukkig gevoeld als toen hij het me vertelde.. en nog steeds ben ik zo ontzettend gelukkig met hem. helaas ben ik best jaloers en maak ik mezelf helemaal gek met de gedachten van toen, hoe kut ik mij voelde, en het idee dat hij bij haar was en niet bij mij. gelukkig worden die gedachten al stukken minder, maar ze zijn er nog wel..

zeep007 01-11-2004 10:40

heel erg verdrietig zijn
en mocht het onder mijn ogen gebeuren tijdens stappen ofzo, nuttig ik aardig wat alcohol....

Alicia Silverstone 01-11-2004 11:17

Ik word niet verliefd op iemand die mij niet wil, laat staan dat ik van 'm ga houden. Zodra ik merk dat het niets wordt met iemand dan zet ik 'm uit m'n hoofd. En als ik een relatie met iemand heb en hij maakt het uit dan zijn m'n gevoelens natuurlijk niet meteen weg.. en als hij er met een ander van door gaat dan doet dat pijn en hoop ik in het begin nog dat het allemaal een droom was en dat hij weer bij me terugkomt. Maar op een gegeven moment dan komt er een punt waarop ik denk: nu is het genoeg.. het wordt niets meer, het gebeurt niet meer.. klaar. En dan zet ik mezelf er overheen. Ik ga echt niet over iemand die mij niet wil blijven fantaseren, dat doet alleen maar pijn.

Gordijn 01-11-2004 11:23

Bah.
Ik word ALTIJD verliefd op mensen die al verliefd zijn op een ander.

:(

Custom 01-11-2004 11:25

Lijkt me echt vet kut, vooral als het zo'n liefde is die onbereikbaar is, en dan krijgt ze ineens een vriendje waarmee ze....ja dat lijkt me kut.

woarboar 01-11-2004 11:34

Ik denk eerder dat hij gewoon een tekort heeft aan sex... te veel mastrubatie in de jeugd kan leiden tot verslaving... mastrubating is not a crime, it's a culture, ma daarom nie goe...

YPrue 01-11-2004 11:41

Citaat:

TopDrop schreef op 31-10-2004 @ 15:35 :
als je eerst een tijd verliefd bent op iemand en op een gegeven krijgt hij of zij een vriend of vriendin, kan ik me voorstellen dat je dan jaloers wordt en jezelf de hele tijd verwijdt dat je geen actie hebt ondernomen ofzo. dat je er niet op af bent gestapt. ik zou me voor de rest niet met hun relatie gaan bemoeien, dan maak je het volgens mij alleen maar erger.
Zoiets is mij dus gebeurd: we vonden elkaar leuk, maar na een tijdje kreeg hij een vriendin. Het was even een klap voor mij, maar ik ga me echt niet met hun relatie bemoeien. Ik heb nu zoiets van 'pech gehad, niks aan te doen'.

Soullar 01-11-2004 15:17

Als er iemand verliefd op mij zou zijn, en dat zou wederzijds zijn, maar niet werken om een of andere reden vanwegen bepaalde dingen (noem maar wat). En er komt iets voorbij wat ook werkt, maar nu dus helemaal haalbaar is en dus niet onmogelijk, dan is voor mij de keuze ook makkelijk.

Als het alleen seks is, terwijl ik wacht op een ander dan doe ik dat ook. Zou voor mij niet in de weg zitten wat betreft mijn gevoel voor de ander. Als de ander dit expliciet niet zou willen, dan zou ik daar nog over denken denk ik, maar dan moet de werkelijkheid er ook naar staan dat het wachten wordt beloont. Of is dat erg egoïstisch? :p

Thee Muts 01-11-2004 15:21

Citaat:

Soullar schreef op 01-11-2004 @ 16:17 :
Of is dat erg egoïstisch? :p
Nee, zo zou ik dat ook doen ;)

Mo6 01-11-2004 15:40

als ze al iemand anders heeft dan houdt het gewoon op, genoeg andere meiden op de wereld heh...

Avalon_Mae 01-11-2004 19:29

Dat doet erg veel pijn. Toen de jongen waar ik onwijs veel voor voelde een vriendin kreeg (terwijl ik op dat moment zelf ook een vriend had) deed dat ontzettend veel pijn. :| (n) In het begin ging ik me daarvan ook beelden in mijn hoofd halen, maar daar kon ik gelukkig vrij snel mee stoppen. Maar bah, 't is geen leuk gevoel!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:02.