Advertentie | |
|
![]() |
|
Tja, ze maken het gen onschadelijk dat de allergieen veroorzaken; dan zal over een aantal jaren een ander gen de 'taak van het veroorzaken van allergie' er als extra taak bijnemen.
Tis erg zinloos (vind ik) om daarvoor een kat of elk ander daarvoor genetisch te manipuleren (en ik ben nog behoorlijk ruimdenkend op dit gebied ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
't stond op een nieuwspagina |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Zelf vind ik het niet zo'n leuk idee, als het echt waar is. Trouwens, zo'n kat bezit misschien nog wel meer stoffen waar je allergisch voor zou kunnen worden, dan kun je wel aan de gang blijven. Hetzelfde geldt voor andere dieren waar mensen allergisch voor zijn.. ![]() En ik vind genetische manipulatie gevoelsmatig nogal niks. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik sta er trouwens niet principiëel afwijzend tegenover. 'Gevoelsmatig' doet het me niets, omdat ik niet direct inzie welk nadeel die kat ervan zou ondervinden als hij geen allergische reactie bij mensen veroorzaakt (even ervan uitgaande dat die kat voor de rest dan wel in orde is). |
![]() |
|
ik twijfel ook of het wel een allergievrije kat genoemd kan worden, want je weet nooit of het bij alle soorten allergieen werkt. Opzich ben ik niet tegen genetische gemanipuleerde dingen, maar wat ik vaak wel erg vind zijn de proeven die er vaak voor moeten worden uitgevoerd. 'k vind het best wel egoistisch dat allemaal dieren eraan moeten lijden, zodat mensen met een allergie voor katten (ik ben zelf ook allergisch) een kat kunnen nemen
|
![]() |
|
nou ja, als het nog niet zeker is wat de gevolgen zijn dan zou ik zeggen dat al die allergievrije katten die aan mensen verkocht worden van tevoren gecastreerd/gesteriliseerd moeten worden, dan is er geen enkel risico dat gemanipuleerde genen bij normale katten terecht komen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bij katten ligt dat toch echt anders. De meeste katten leven niet in hun natuurlijke habitat. Ze zijn niet afhankelijk van hoeveel muizen ze in het wild kunnen vangen, maar van hun baasje dat eten voorzet. En ook al zouden ze nog in de natuur leven, dan nog is het feit of ze al dan niet allergie opwekken niet van invloed op de hoeveelheid muizen die ze vangen. |
![]() |
||
Citaat:
ik vind sowieso dat wij als mensen zoiets niet kunnen maken, mensen met allergiën zullen zich er maar bij neer moeten leggen en een ander huisdier moeten nemen, in plaats van zijn zin door te drijven. bovendien huiver ik bij de gedachte aan alle experimenten en proeven die bij de beesten zijn uitgevoerd ten bate van dit krankzinnige idee. ![]() ![]()
||
Citaat:
![]()
|
ja, dat paard is dood.
om ontopic te gaan; Op zich is er niets mis mee om een dier te 'creëren' dat allergie-gen vrij is, maar ik vraag me af hoeveel katten er hiervoor al 'mislukt' zijn bij het ontwerpen. En is er al op de lange termijn-gevolgen gelet? Volgens mij heb je dat soort gegevens wel nodig, wil je hier over de rechtvaardigheid van een modificatie van een dier oordelen. Kijk, als het 1000 katten 'kost' om er ééntje allergie-vrij te maken (dierproeven bijv.), vind ik het niet netjes om een allergie-vrije kat te kopen als allergisch persoon. Koop dan gewoon een goudvis. Daarnaast hoor ik niets over de eventuele lange termijn-gevolgen. Straks zorgt dat gen niet alleen voor een allergie bij mensen, maar zorgt het er bijvoorbeeld ook voor dat de kat onderscheid kan maken tussen giftige en niet-giftige planten als hij in de tuin gras gaat eten (ik roep maar iets). Heb je eindelijk een allergie-gen-vrije kat, gaat ie dood aan vergiftiging. Lijkt mij best kut als je er veel geld voor hebt neergeteld.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
mooi onderzoek, daar zijn vast miljoenen in geinvesteerd.
( ik neem het risico dat mensen mij zullen aanvallen over het volgende, maar dat zal me worst wezen ) er zijn nog steeds hongersnoden, en ook tegen aids is nog geen geneesmiddel, en zo kan ik wel ff doorgaan. hadden ze het geld voor dit nutteloze onderzoek niet beter kunnen besteden?? |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|