Oud 18-05-2002, 21:29
Captain
Captain is offline
Dag mensuh !

Ik heb de volgende situatie:

- Windows XP op mijn computer, beneden ook XP op de compu van mijn ouders.
- Internet op mijn computer, via internet sharing ook internet op de computer van mijn ouders.

Ik kan via MSN en IRC gewoon files verzenden/ontvangen, maar mijn ouders lukt dat dus niet. Heeft iemand enig idee hoe dat komt en hoe het te verhelpen is ? De volgende dingen kan ik al uitsluiten:

- DCC'en is aangevinkt bij netwerkinstellingen op de cliënt
- DCC'en is aangevinkt bij netwerkinstellingen op de 'server'
- De firewall heeft tijdens een testje zelfs uitgestaan, dus daar kan het niet aan liggen

Iemand enig idee ?

Grt,
Captain
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-05-2002, 21:39
Verwijderd
Je hebt het over instellingen... Weet je zeker dat dit wel hardware is?

Bij de weg (), misschien ligt het aan proxy?
Met citaat reageren
Oud 18-05-2002, 21:54
Captain
Captain is offline
Och, mocht dat zo zijn dan mag het topic verplaatst worden, maar ik vond het relevanter aan Hardware en Techniek dan aan Software en Multimedia...

Grt,
Captain
Met citaat reageren
Oud 18-05-2002, 23:28
Dutchian
Dutchian is offline
Volgens mij kan je hem idd beter op S&M zetten.

Dat probleem komt omdat bijde computers 1 IP adres gebruiken. (Andere kant weet niet naar welke computer die het moet suren sinds ze allebij hetzelfde IP gebruiken, zoiets dacht ik..)Ik heb het zelfde probleem, geen files versturen met MSN en ook geen voiceconversations en zoveel andere dingen. GEEN idee hoe je dit probleem kan oplossen, heb het al zovaak gevraagd op verschillende forums, maar niemand die een oplossing heeft. (Als er 1 is..)
Oud 19-05-2002, 16:54
Diablos
Diablos is offline
Citaat:
Captain schreef:
Dag mensuh !

Ik heb de volgende situatie:

- Windows XP op mijn computer, beneden ook XP op de compu van mijn ouders.
- Internet op mijn computer, via internet sharing ook internet op de computer van mijn ouders.

Ik kan via MSN en IRC gewoon files verzenden/ontvangen, maar mijn ouders lukt dat dus niet. Heeft iemand enig idee hoe dat komt en hoe het te verhelpen is ? De volgende dingen kan ik al uitsluiten:

- DCC'en is aangevinkt bij netwerkinstellingen op de cliënt
- DCC'en is aangevinkt bij netwerkinstellingen op de 'server'
- De firewall heeft tijdens een testje zelfs uitgestaan, dus daar kan het niet aan liggen

Iemand enig idee ?

Grt,
Captain
je bent niet de enige met dit probleem.. heb het zelf ook.
er is volgens mij ook geen oplossing voor. want toen ik mijn netwerk pas had ingesteld werkte alles, ik kon gewoon files versturen en ontvangen op allebei de computers. ik heb er niks meer aan veranderd, maar via icq kan ik opeens geen files meer ontvangen en via msn kan ik ze opeens niet meer sturen.
dus het lijkt me een soort kinderziekte in xp ofzo.
heel vervelend maar weinig aan te doen vrees ik.
Oud 20-05-2002, 01:15
Dutchian
Dutchian is offline
Citaat:
Diablos schreef:

er is volgens mij ook geen oplossing voor. want toen ik mijn netwerk pas had ingesteld werkte alles, ik kon gewoon files versturen en ontvangen op allebei de computers. ik heb er niks meer aan veranderd, maar via icq kan ik opeens geen files meer ontvangen en via msn kan ik ze opeens niet meer sturen.
Idd, ICQ niet ontvangen (wel versturen) en MSN wel ontvangen (niet versturen). Ik had dit probleem trouwens ook met win'98
Oud 21-05-2002, 15:24
Orion84
Orion84 is offline
Citaat:
Diablos schreef:

uhh als ie het eerst wel deed en nu nie meer, dan moet er ook een oplossing voor zijn. of er is in de tussentijd iets veranderd aan je pc, maar dan moet je dat er wel bij zetten.
Oud 21-05-2002, 17:43
Verwijderd
Citaat:
Orion84 schreef:

uhh als ie het eerst wel deed en nu nie meer, dan moet er ook een oplossing voor zijn. of er is in de tussentijd iets veranderd aan je pc, maar dan moet je dat er wel bij zetten.
Hij heeft windows Xp erop gezet denk ik...
Met citaat reageren
Oud 21-05-2002, 22:56
Verwijderd
Portmapping.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2002, 00:22
dystopia
dystopia is offline
-> s&m
Oud 22-05-2002, 00:23
dystopia
dystopia is offline
Oplossing ligt 'm in een proxy draaien op je server waarbij ALLEEN de PC van je client/ouders ingesteld is als iemand die 'm mag gebruiken. DCCen kan via die proxy. ICQen ook. MSN weet ik niet.
Oud 22-05-2002, 09:05
Dutchian
Dutchian is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Oplossing ligt 'm in een proxy draaien op je server waarbij ALLEEN de PC van je client/ouders ingesteld is als iemand die 'm mag gebruiken. DCCen kan via die proxy. ICQen ook. MSN weet ik niet.
Met ICQ heeft een proxy srever altijd gewerkt (werkt alles weer), maar het probleem was altijd een anonymous proxy server te vinden. Bij MSN werkt het niet
Oud 22-05-2002, 09:07
Dutchian
Dutchian is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
Portmapping.
Citaat:
[File Info]
Type=ICS Port Mapping Data File
Application=ICSCFG.EXE
MajorVersion=1
MinorVersion=4

[Mapping]
Name=MSN Messenger
Desc=MSN Messenger with AIM Support
TargetIP=0.0.0.0
Active=True

[0000]
Type=UDP
Translation=NORMAL
Port=1863

[0001]
Type=TCP
Translation=NORMAL
Port=1863

[0002]
Type=UDP
Translation=NORMAL
Port=5190

[0003]
Type=TCP
Translation=NORMAL
Port=6891-6900

[0004]
Type=TCP
Translation=NORMAL
Port=6901

[0005]
Type=UDP
Translation=NORMAL
Port=6901

[Notes]
Lines=7
0000=ports 6891-6900 enable File send
0001=
0002=Port 6901 is for voice communications
0003=
0004=Allows Voice, PC to Phone, Messages, and Full File
0005=transfer capabilities.
0006=Thnx to Brad King & Bill Finch Jr.
Dit is de portmap file voor MSN, maar je had er ook een portmap programma nodig (voor client en server) maar die werkte niet onder Win XP stond op die website (zoiets was het dacht ik )

[edit]je kan dat portmapping prog. hier downloaden http://www.practicallynetworked.com/...figuration.htm [/edit]

Laatst gewijzigd op 22-05-2002 om 09:16.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2002, 18:44
Verwijderd
Citaat:
Dutchian schreef:

Idd, ICQ niet ontvangen (wel versturen) en MSN wel ontvangen (niet versturen). Ik had dit probleem trouwens ook met win'98
ICQ luistert op een poort (die je dan moet openzetten) om te ontvangen, MSN juist om te versturen

Citaat:
Dutchian schreef:
Dit is de portmap file voor MSN, maar je had er ook een portmap programma nodig (voor client en server) maar die werkte niet onder Win XP stond op die website (zoiets was het dacht ik )

[edit]je kan dat portmapping prog. hier downloaden http://www.practicallynetworked.com/...figuration.htm [/edit]
Je kunt die poorten gewoon open zetten in Windows XP, zonder zo'n apart programma te downloaden... Ga naar Configuratiescherm->Netwerkverbindingen->[je internet verbinding]->Eigenschappen->Instellingen->Toevoegen. Daar kan je dan een poort toewijzen aan een computernaam of ip-adres.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2002, 20:24
Dutchian
Dutchian is offline
Citaat:
Chip Zero schreef:

Je kunt die poorten gewoon open zetten in Windows XP, zonder zo'n apart programma te downloaden... Ga naar Configuratiescherm->Netwerkverbindingen->[je internet verbinding]->Eigenschappen->Instellingen->Toevoegen. Daar kan je dan een poort toewijzen aan een computernaam of ip-adres.
Heb ik vanmorgen al gedaan Ik zag op die site waar je het met een programma kan doen....daar stond bij dat het in Win2000 al in zat, dus ik bij XP ook gekeken en daar kan je het ook doen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten