Oud 11-11-2004, 17:40
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Wat vinden jullie ervan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-11-2004, 17:42
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Zozo, niet allemaal tegelijk
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 17:44
Zaina
Zaina is offline
Er zijn pas vier minuten voorbij.
Oud 11-11-2004, 17:45
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Zaina schreef op 11-11-2004 @ 18:44 :
Er zijn pas vier minuten voorbij.
lol

ik hoop positief
en t is nog vrij rustig

wel een paar doden
maar die vallen er iedere dag
Oud 11-11-2004, 17:47
Verwijderd
Hopelijk krijgen ze nu een minder corrupte leider
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 17:48
Zaina
Zaina is offline
Het kan er toch niet veel slechter worden.

Laatst gewijzigd op 11-11-2004 om 17:50.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 17:49
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Zaina schreef op 11-11-2004 @ 18:48 :
Het kan er toch niet slechter worden.
wel hoor
Oud 11-11-2004, 17:50
Verwijderd
Citaat:
Het kan er toch niet slechter worden.
jawohl hamas zou zomaar op kunnen houden te bestaan
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 17:51
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Het kan er toch niet veel slechter worden.

alles kan altijd slechter helaas
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 17:52
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
makelville schreef op 11-11-2004 @ 18:50 :
jawohl hamas zou zomaar op kunnen houden te bestaan
en dat vind jij een treurig iets?
Oud 11-11-2004, 17:53
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 11-11-2004 @ 18:52 :
en dat vind jij een treurig iets?
Zo treurig als de dood van Sharon
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 17:54
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Ik denk niet dat Hamas ophoudt met bestaan totdat de Palestijnen gelijke rechten hebben met de joden. Ik bedoel. Ik vind het wel goed waar ze voor vechten maar door terroristische aanslagen te plegen, tsja dat is echt dom. Maar ja misschien is dat wel de enige manier om gehoord te worden. Niet dat het effectief is. Het heeft hun nog nergens heen geleid bedoel ik maar.

Maar hoe denk je dat het zal zijn met de machtstrijd, etc.?
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 17:54
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 11-11-2004 @ 18:54 :
Ik denk niet dat Hamas ophoudt met bestaan totdat de Palestijnen gelijke rechten hebben met de joden. Maar hoe denk je dat het zal zijn met de machtstrijd, etc.?
nog even geduld en kan ik je meer vertellen nu heb ik even geen flauw benul en kan t alle kanten op
Oud 11-11-2004, 17:56
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
eens, het heeft invloed op het conflict
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 18:10
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 11-11-2004 @ 18:54 :
Ik denk niet dat Hamas ophoudt met bestaan totdat de Palestijnen gelijke rechten hebben met de joden. Ik bedoel. Ik vind het wel goed waar ze voor vechten maar door terroristische aanslagen te plegen, tsja dat is echt dom. Maar ja misschien is dat wel de enige manier om gehoord te worden. Niet dat het effectief is. Het heeft hun nog nergens heen geleid bedoel ik maar.

Maar hoe denk je dat het zal zijn met de machtstrijd, etc.?
Leer Nederlands.
Oud 11-11-2004, 18:11
Love & Peace
Love & Peace is offline
Denk dat niemand dat kan zeggen, omdat je niet weet hoe de nieuwe Palestijnse leider(s) zullen reageren op het staatsterreur van de Israeliers.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 18:13
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Staafmixer schreef op 11-11-2004 @ 19:10 :
Leer Nederlands.
Sorry hoor, maar je begrijpt me toch heus wel? Maar ja, verder heb je zeker ook niets in te brengen over deze post?
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 18:15
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 11-11-2004 @ 19:13 :
Sorry hoor, maar je begrijpt me toch heus wel? Maar ja, verder heb je zeker ook niets in te brengen over deze post?
Ik begrijp je heus wel, maar de manier van schrijven zegt veel over je intelligentie m.a.w. je kijk op de dingen. Vooral ook door het te hebben over palestijnen en 'de joden' kom je niet zo slim over. Verder ook het supporten van Hamas. Leer de feiten my dear.
Oud 11-11-2004, 18:18
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Mijn intelligentie? 5VWO Natuur&Techniek, Natuur&Gezondheid profiel, economie1,2 en m&o als extra vakken. Best wel intelligent lijkt mij! Maar ja je hebt gelijk, Nederlands is wel mijn slechtste vak. Maar ja, ik ben ook allochtoon dus das begrijpelijk.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 18:18
Verwijderd
Citaat:
Staafmixer schreef op 11-11-2004 @ 19:15 :
Ik begrijp je heus wel, maar de manier van schrijven zegt veel over je intelligentie m.a.w. je kijk op de dingen. Vooral ook door het te hebben over palestijnen en 'de joden' kom je niet zo slim over. Verder ook het supporten van Hamas. Leer de feiten my dear.
Wat een non argumentie. Ik reken nooit iemand af op zijn spelling schrijfstijl op een forum. Als je snel dingen wilt posten schiet je spelling er nog weleens in.

En verder verdedigt de Hamas slechts zichzelf
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 18:19
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 11-11-2004 @ 19:18 :
Mijn intelligentie? 5VWO Natuur&Techniek, Natuur&Gezondheid profiel, economie1,2 en m&o als extra vakken. Best wel intelligent lijkt mij! Maar ja je hebt gelijk, Nederlands is wel mijn slechtste vak. Maar ja, ik ben ook allochtoon dus das begrijpelijk.
Ik ben ook allochtoon. Dus wat?
Oud 11-11-2004, 18:20
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
makelville schreef op 11-11-2004 @ 19:18 :
Wat een non argumentie. Ik reken nooit iemand af op zijn spelling schrijfstijl op een forum. Als je snel dingen wilt posten schiet je spelling er nog weleens in.

Dank je makelville
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 18:21
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
makelville schreef op 11-11-2004 @ 19:18 :

Het is misschien wel non-argumentatie, maar er zijn de laatste tijd wel vaker van die schreeuwerige types hier geweest, die met zo'n slecht taalgebruik de meest vage dingen riepen, vandaar. Kijk een taal of stijlfoutje maakt iedereen, maar als je tekst daardoor zo onduidelijk wordt en de formulering brak is.. tja... en dan ook nog Hamas goedpraten... .
Oud 11-11-2004, 18:22
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Staafmixer schreef op 11-11-2004 @ 19:19 :
Ik ben ook allochtoon. Dus wat?
Is leuk voor je. Dus denk je dat iemand met een laag IQ op 5VWO kan zitten? Ja op cultuur&maatschappij of economie&maatschappij misschien, maar ik heb zowat het moeilijkste vakkenpakket dat er is.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 18:23
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 11-11-2004 @ 19:22 :
Is leuk voor je. Dus denk je dat iemand met een laag IQ op 5VWO kan zitten? Ja op cultuur&maatschappij of economie&maatschappij misschien, maar ik heb zowat het moeilijkste vakkenpakket dat er is.
Dat neemt niet weg dat je wat aan je geschiedkundige kennis kan doen (een typisch 'maatschappij' vak) en je Nederlands een beetje op kan schroeven.
Oud 11-11-2004, 18:23
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Staafmixer schreef op 11-11-2004 @ 19:21 :
Het is misschien wel non-argumentatie, maar er zijn de laatste tijd wel vaker van die schreeuwerige types hier geweest, die met zo'n slecht taalgebruik de meest vage dingen riepen, vandaar. Kijk een taal of stijlfoutje maakt iedereen, maar als je tekst daardoor zo onduidelijk wordt en de formulering brak is.. tja... en dan ook nog Hamas goedpraten... .
WAT!! Ik praat de Hamas geen eens goed!! JE MOET EENS LEREN LEZEN.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 18:24
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Staafmixer schreef op 11-11-2004 @ 19:23 :
Dat neemt niet weg dat je wat aan je geschiedkundige kennis kan doen (een typisch 'maatschappij' vak) en je Nederlands een beetje op kan schroeven.
Aha, en wat doe jij voor opleiding?
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 18:24
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 11-11-2004 @ 19:23 :
WAT!! Ik praat de Hamas geen eens goed!! JE MOET EENS LEREN LEZEN.
Je zegt dat de manier hoe ze het doen (d.m.v. terreur) niet goed is, maar Hamas op zichzelf wel wat goeds doet (m.a.w. die oh zo verschrikkelijke Israeli's verdrijven).
Oud 11-11-2004, 18:25
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 11-11-2004 @ 19:24 :
Aha, en wat doe jij voor opleiding?
Wat doet dat er toe?

Het gaat erom dat ik wel mijn geschiedenis ken (en vooral inzake israel ) en mijn Nederlands beheers.
Oud 11-11-2004, 18:27
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Ik ken de geschiedenis van Israel ook hoor. Waaruit haal je dat ik er niets van weet? Maar vertel. Je zegt dat ik niet intelligent ben, dus ik wil wel weten wat jij voor opleiding doet.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 18:29
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 11-11-2004 @ 19:27 :
Ik ken de geschiedenis van Israel ook hoor. Waaruit haal je dat ik er niets van weet? Maar vertel. Je zegt dat ik niet intelligent ben, dus ik wil wel weten wat jij voor opleiding doet.
Het feit alleen al dat je spreekt over palestijnen en de joden.
Oud 11-11-2004, 18:31
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Nee, ze verdrijven ze niet. Maar de Palestijnen woonden er wel als eerste. En ja de Israelen hebben een groot deel van hun land gestolen en ze verdreven naar bepaalde gebieden.

Ze vechten voor gelijke rechten. Dat vind ik goed. En ja hoe ze het doen dat is slecht en het lost niets op. Maar ja, wat moeten ze dan doen?? Vertel jij het maar. Ik vind ook dat ze geen terroristische aanslagen moeten plegen maar voor vrijheid en gelijke rechten ben ik altijd.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 18:33
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Staafmixer schreef op 11-11-2004 @ 19:29 :
Het feit alleen al dat je spreekt over palestijnen en de joden.
Aha, ik heb anders nog niets van jou gehoord behalve kritiek op mij. En ik weet nog steeds niet wat je voor opleiding doet. Is het zo erg dan? 4VMBO voor de 2de keer misschien?
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 18:36
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 11-11-2004 @ 19:31 :
Nee, ze verdrijven ze niet. Maar de Palestijnen woonden er wel als eerste. En ja de Israelen hebben een groot deel van hun land gestolen en ze verdreven naar bepaalde gebieden.

Ze vechten voor gelijke rechten. Dat vind ik goed. En ja hoe ze het doen dat is slecht en het lost niets op. Maar ja, wat moeten ze dan doen?? Vertel jij het maar. Ik vind ook dat ze geen terroristische aanslagen moeten plegen maar voor vrijheid en gelijke rechten ben ik altijd.
1. De Israeliers woonden er al duizenden jaren. (Zeggen de woorden verdrijving, diaspora en vervolging je iets?).
2. De Palestijnen bestaan voornamelijk uit etnisch Jordanezen, die zich pas sinds een jaar of 30 'Palestijnen noemen.
3. De Palestijnen zijn niet verdreven, ze zijn toen de staat Israel nog jong was, door hun leiders opgefokt om weg te gaan. Er werd hen beloofd dat ze binnen zeer korte tijd terug mochten keren, als Israel van de kaart geveegd was. Dat is het echter niet, en de gehele Arabische wereld doet niets, ik herhaal NIETS, aan de situatie van die mensen daar. Het kan hen niet schelen. Het enige wat hen kan schelen is dat ze die mensen kunnen gebruiken als politieke pionnen, tegen Israel.
4. Als je al je feiten kent, weet je dat het niet 'een strijd voor gelijke rechten' is.

Wat ze moeten ze doen? Er bestaat niet een kant-en-klare oplossing. Het beste is als het gewoon rustig blijft. Dan, over een jaar of 100, is er misschien kans op vrede.
Oud 11-11-2004, 18:41
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Staafmixer schreef op 11-11-2004 @ 19:36 :
1. De Israeliers woonden er al duizenden jaren. (Zeggen de woorden verdrijving, diaspora en vervolging je iets?).
2. De Palestijnen bestaan voornamelijk uit etnisch Jordanezen, die zich pas sinds een jaar of 30 'Palestijnen noemen.
3. De Palestijnen zijn niet verdreven, ze zijn toen de staat Israel nog jong was, door hun leiders opgefokt om weg te gaan. Er werd hen beloofd dat ze binnen zeer korte tijd terug mochten keren, als Israel van de kaart geveegd was. Dat is het echter niet, en de gehele Arabische wereld doet niets, ik herhaal NIETS, aan de situatie van die mensen daar. Het kan hen niet schelen. Het enige wat hen kan schelen is dat ze die mensen kunnen gebruiken als politieke pionnen, tegen Israel.
4. Als je al je feiten kent, weet je dat het niet 'een strijd voor gelijke rechten' is.

Wat ze moeten ze doen? Er bestaat niet een kant-en-klare oplossing. Het beste is als het gewoon rustig blijft. Dan, over een jaar of 100, is er misschien kans op vrede.
Ja misschien noemen ze zichzelf pas een aantal jaren zo, maar dat betekent niet dat hun voorouders er al veel veel langer woonden dan de joden.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 18:41
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 11-11-2004 @ 19:41 :
Ja misschien noemen ze zichzelf pas een aantal jaren zo, maar dat betekent niet dat hun voorouders er al veel veel langer woonden dan de joden.
Veel langer dan de joden, excusez moi?
Oud 11-11-2004, 18:45
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Staafmixer schreef op 11-11-2004 @ 19:41 :
Veel langer dan de joden, excusez moi?
Ja ik weet niet of je het weet, maar het was vroeger palastijns grondgebied, pas na de 2de wereldoorlog werd het door de engelsen aan hun gegeven en ontstond te staat Israel.

Trouwens, in 1994 werd er zelfs vrede gesloten, maar schonden de joden het vredesakkorord en bouwden huizen in palestijns gebied.
En als Israel de moslims niet onderdrukte, zou er ook geen Hamas te zijn.

Laatst gewijzigd op 11-11-2004 om 18:48.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 18:48
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 11-11-2004 @ 19:45 :
Ja ik weet niet of je het weet, maar het was vroeger palastijns grondgebied, pas na de 2de wereldoorlog werd het door de engelsen aan hun gegeven ofzo en ontstond te staat Israel.

Trouwens, in 1994 werd er zelfs vrede gesloten, maar schonden de joden het vredesakkorord en bouwden huizen in palestijns gebied.
En als Israel de moslims niet onderdrukte, zou er ook geen Hamas te zijn.
Lieve schat, 2 duizend jaar geleden woonden de joden er al .
Oud 11-11-2004, 18:49
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
De palestijnen woonden er al eerder, alleen heetten ze toen anders. De joden hebben nooit een eigen land gehad tot 1949 ofzoiets.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 18:49
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 11-11-2004 @ 19:49 :
De palestijnen woonden er al eerder, alleen heetten ze toen anders. De joden hebben nooit een eigen land gehad tot 1949 ofzoiets.
De Joden hadden hun eigen land al duizenden jaren geleden, onder de Joodse koningen, of ben je echt zo dom.
Oud 11-11-2004, 18:50
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Pffffffff wat was er in 1949 dan gebeurd? Toen ontstond de staat Israel toch. Dus mijn levensbeschouwing leraar lult maar wat bedoel je?
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 18:52
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Aha noem je me weer dom, ik wil nu echt even weten wat jij voor opleiding doet. Wedden dat het superlaag is. En hoe ken jij de geschiedenis van Israel-Palestina?
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 18:52
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 11-11-2004 @ 19:50 :
Pffffffff wat was er in 1949 dan gebeurd? Toen ontstond de staat Israel toch. Dus mijn levensbeschouwing leraar lult maar wat bedoel je?
Inderdaad, op 15 mei 1948 werd de staat Israel uitgeroepen, wat niet weg neemt dat er al duizenden jaren joden woonden.
Oud 11-11-2004, 18:53
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Wat wel wegneemt dat het hun land was.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 18:53
Zaina
Zaina is offline
Vrouwen bij elkaar zorgt voor alleen maar ellende.
Oud 11-11-2004, 18:55
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 11-11-2004 @ 19:53 :
Wat wel wegneemt dat het hun land was.
Inderdaad, het land van de joden.
Mijn geschiedenis, daar heb ik jaren over gedaan om te leren en dat doe ik nu nog steeds. De situatie in Israel ken ik vanuit mijn eigen ervaringen. Als je de dingen irl ziet kun je toch heel wat beter dingen in perspectief zien.
Oud 11-11-2004, 18:56
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 11-11-2004 @ 19:49 :
doel je op de filistijnen?
(je weet wel,.. de reus Goliath?)
Oud 11-11-2004, 18:57
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Staafmixer schreef op 11-11-2004 @ 19:55 :
Inderdaad, het land van de joden.
Mijn geschiedenis, daar heb ik jaren over gedaan om te leren en dat doe ik nu nog steeds. De situatie in Israel ken ik vanuit mijn eigen ervaringen. Als je de dingen irl ziet kun je toch heel wat beter dingen in perspectief zien.
Dus je bent joods? De joden daar onderdrukken de palestijnen hoor, je doet alsof het andersom is. Ik schrijf met een palestijnse scholier daar, project voor school. Het is echt erg voor ze.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 18:58
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 11-11-2004 @ 19:57 :
Dus je bent joods? De joden daar onderdrukken de palestijnen hoor, je doet alsof het andersom is.
en natuurlijk doen de druzen niets
Oud 11-11-2004, 18:58
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 11-11-2004 @ 19:57 :
Dus je bent joods? De joden daar onderdrukken de palestijnen hoor, je doet alsof het andersom is. Ik schrijf met een palestijnse scholier daar, project voor school. Het is echt erg voor ze.
Wie wat waar?

Ik kan ook met honderden Israeli's schrijven die me vertellen hoe slecht die palestijnen zijn.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten