Mijn computer doet het geweldig, echt perfect, misschien door het lange gebruik een tikkeltje langzamer dan toen ik hem kocht. Maar de laatste tijd doet het ding vreemd.
zonder enkele reden of voorwendselen valt het uit. Gewoon boem klap uit. Niet tijdens het laden van iets, niet tijdens het opstarten van iets, gewoon bijvoorbeeld tijdens het typen van iets in word, of tijdens MSN-en of tijdens anders, niet veel eisende programmas.
Wat ook vreemd is, is dat als hij dan uitgevallen is, krijg ik de computer ook niet meer aan voor een minuut of 5. Ik zet 'm dan aan door op de gebruikelijke "power" knop te drukken, maar op het moment dat het opstartscherm komt valt hij weer uit.
Mijn computer is behoorlijk beschermt tegen virussen, bacterien, een andere nasty indringers: ik zit achter een router, gebruik een software firwall, gebruik regelmatig programma's als ad-aware, spybot search & destroy en andere zulk soort programma's. Vooral de laatste tijd heb ik die in frequentere mate gebruikt, puur omdat het steeds weer gebeurt. Ook de virusscanner draait overuren.
Ik heb er nu zo'n 2 maanden last van denk ik. Soms 2x per uur, soms heb ik er een week geen last meer van. Zelf dacht ik eerst dat het ding overhit was ofzo, of dat er teveel stroom gevraagd wordt (ofzo). Maar gezien de totale a-typische incidentie leek me dat ook weer onlogisch. Heeft iemand een idee?