Oud 25-03-2002, 13:40
Starrie
Starrie is offline
ik heb een beetje een vaag probleem.

ik heb dus al bijna 7 maanden een vriend, maar de laatste tijd gaat het met mij niet zo goed. hij is mijn enige grote steun.
Mijn ouders gaan scheiden en ik ben erachter gekomen dat mijn moeder al een hele tijd vreemdgaat en dus tegen mijn vader en re rest van het gezin liegt. Mijn vader is hier kapot van.
Sinds ik dat weet heb ik een beetje een wantrouwen ontwikkeld. Ik moet vaak huilen de laatste tijd en heb vaak het idee dat mijn vriend me gewoon gebruikt. een hele rare gedachte want het gaat ontzettend goed tussen ons eigenlijk. We houden echt van elkaar en ik hoor ook vaak van zijn vrienden dat hij maar niet ophoud met over mij te praten. Toch voelt het soms anders voor mij.

Hij is zijn vriend al een tijdje aan het koppelen met een meisje. En gister zei hij dus tegen mij dat dat meisje hem dus leuk vind. En hij stuurde haar een berichtje met "lekker ding" toen hebben ze een tijdje gesmst en zij is de volgende dag langsgekomen op zijn werk.
Hij vertelde me dit en zei dat hij zo'n spijt had dat hij dat berichtje had gestuurd. Ik hab hem uitgelegd dat ik het niet leuk vind als ie zoiets doet maar hij snapt het niet helemaal. Ik ben zo ontzettend onzeker.
Ik wilde jullie dus om jullie meningen vragen. Zou dit wantrouwen en de angst om hem kwijt te raken met mijn ouders te maken hebben? Ik ben zelf namelijk heel erg verward. Normaal was ik niet zo jaloers/bang.

Sorry voor het lange verhaal maar ik kon het niet anders uitleggen.
Oud 25-03-2002, 13:51
Verwijderd
Citaat:
Starrie schreef:
Zou dit wantrouwen en de angst om hem kwijt te raken met mijn ouders te maken hebben?
Helaas wel, ja...

Met citaat reageren
Oud 25-03-2002, 13:56
Starrie
Starrie is offline

En ik probeer het heel vaak aan hem uit te leggen maar dan kom ik niet uit mijn woorden. Dus heb ik gister opgeschreven wat ik voel. Vandaag geef ik hem die brief. Ik hoop dat hij er wat mee kan. Heb het gevoel dat ik hier wel goed aan doe.
Oud 25-03-2002, 14:05
stylo girl
stylo girl is offline
Mijn ouders gaan ook scheiden, en dan ben je gewoon in een wat minder stabiele situatie/periode. Je kan overal wat minder goed tegen en vat dingen te zwaar op. Maar ik snap best dat je er niet tegen kan wat je vriend heeft gedaan. Ik bedoel dat ik zou dat ook niet cool vinden als mijn vriend dat deed. Zeg gewoon dat hij je hiermee kwetst en dat je gewoon niet helemaal lekker in je vel zit(i.v.m je ouders) dan begrijpt hij t wel en houdt hij(hopelijk) wat meer rekening met jou...
Suc 6.....
Oud 25-03-2002, 14:07
@pie
@pie is offline
Citaat:
Starrie schreef:

En ik probeer het heel vaak aan hem uit te leggen maar dan kom ik niet uit mijn woorden. Dus heb ik gister opgeschreven wat ik voel. Vandaag geef ik hem die brief. Ik hoop dat hij er wat mee kan. Heb het gevoel dat ik hier wel goed aan doe.
dat wantrouwige gevoel zal inderdaad zijn aangewakkerd door die zooi met je ouders, dat is niet moeilijk

ik kan me voorstellen dat je het niet leuk vind wat je vriend doet, maar je moet hem er ook niet op afrekenen zolang hij geen kans heeft gehad om je te begrijpen op dit gebied..

je kunt m bijvoorbeeld wel zeggen: het liefst heb ik dat je vriend het lekker zelf uitzoekt met zn aanstaande, en dat jij je erbuiten houdt..

lijkt me erg redelijk

succes!
Oud 25-03-2002, 14:10
Starrie
Starrie is offline
Citaat:
stylo girl schreef:
Mijn ouders gaan ook scheiden, en dan ben je gewoon in een wat minder stabiele situatie/periode. Je kan overal wat minder goed tegen en vat dingen te zwaar op. Maar ik snap best dat je er niet tegen kan wat je vriend heeft gedaan. Ik bedoel dat ik zou dat ook niet cool vinden als mijn vriend dat deed. Zeg gewoon dat hij je hiermee kwetst en dat je gewoon niet helemaal lekker in je vel zit(i.v.m je ouders) dan begrijpt hij t wel en houdt hij(hopelijk) wat meer rekening met jou...
Suc 6.....

Dat heb ik dus gedaan. Ik ben echt zo iemand die zegt wat ie denkt en er dus probeert niet omheen te draaien. Maar ik kon het hem toch niet goed uitleggen. Hij zei natuurlijk zo van: en ik wil alleen jou en ik ben zo bang dat je het uit wil maken de laatste tijd.
Dat vind ik natuurlijk wel lief enzo maar ja ik ga me er toch niet beter door voelen.
Hij beseft niet dat met wat hij deed hij me echt kan raken en me nog onzekerder te laten voelen. Ik ga het vandaag nog es goed proberen uit te leggen
mar bedankt voor het advies.

Oud 25-03-2002, 14:16
Starrie
Starrie is offline
Citaat:
@pie schreef:
dat wantrouwige gevoel zal inderdaad zijn aangewakkerd door die zooi met je ouders, dat is niet moeilijk

ik kan me voorstellen dat je het niet leuk vind wat je vriend doet, maar je moet hem er ook niet op afrekenen zolang hij geen kans heeft gehad om je te begrijpen op dit gebied..

je kunt m bijvoorbeeld wel zeggen: het liefst heb ik dat je vriend het lekker zelf uitzoekt met zn aanstaande, en dat jij je erbuiten houdt..

lijkt me erg redelijk

succes!
Ik reken hem er ook niet op af. Ik zeg hem alleen wat ik daardoor ga voelen. Ik ga hem niks verbieden in onze relatie. Ik bedoel... ik zeg niet van: je mag geen vrienden zijn met andere meisjes. Dat is gewoon ontzettend stom.
Maar ik zit zo in de put (scheiding ouders, verhuizing beste vriendin) dat ik echt zijn volledige steun nodig heb. En als hij dan nadat hij bij mij is geweest met zijn vrienden uit gaat komt dat wantrouwen weer. En heb ik het gevoel dat hij me gebruikt.
heel erg bedankt en ik heb heel erg veel aan elk advies dat jullie geven omdat ik het zelf moeilijk kan uitleggen.

Oud 25-03-2002, 18:01
Verwijderd
heb je dan ook dat het "anders" voelt dan eerst?
Dat je eerst zeg maar wist dat hij van je hield en het overal aan merkte, aan hoe hij deed, en hoe hij keek......en dat je nu dat gevoel niet meer hebt, en dat het daardoor net lijkt alsof het niet zo is en dat het daardoor lijkt alsof hij je gebruikt...

dat heb ik nu namelijk..... echt irritant..
sterkte *knuffel*

Alicia
Met citaat reageren
Oud 26-03-2002, 15:38
Starrie
Starrie is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:
heb je dan ook dat het "anders" voelt dan eerst?
Dat je eerst zeg maar wist dat hij van je hield en het overal aan merkte, aan hoe hij deed, en hoe hij keek......en dat je nu dat gevoel niet meer hebt, en dat het daardoor net lijkt alsof het niet zo is en dat het daardoor lijkt alsof hij je gebruikt...

dat heb ik nu namelijk..... echt irritant..
sterkte *knuffel*

Alicia

Ja dat heb ik soms ja
Niet als we alleen zijn als hij bij me is
Maar wel als hij dan laat s'avonds naar zijn vrienden gaat als hij bij mij is geweeest.
Ik was eerst bij de deur blijven staan om te horen wat ze zeiden (was nieuwsgierig naar jongenspraat) en toen zei zijn vriend meteen van: en hoevaak hebben jullie het gedaan?
en toen zei hij: niet want ze is ongesteld, best jammer
en toen voelde ik me gebruikt ook al weet ik dat hij het niet zo bedoelde.

Oud 27-03-2002, 14:18
Starrie
Starrie is offline
nog iemand?
ik zit nog steeds heel erg met dit probleem namelijk!

[Dit bericht is aangepast door Starrie (28-03-2002).]
Oud 29-03-2002, 10:36
Starrie
Starrie is offline
^up^ ???
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten