Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Bedankt voor de reacties.
Die lange zinnen kwamen er eigenlijk vanzelf uit, vooral het stuk over de straattegels kon ik niet echt tegenhouden. Ik weet dat het over kan komen als dikdoenerij, maar als ik die lange zinnen er niet ingedaan had, was het helemaal zo magertjes. Ik weet niet of de man verdoemd is, of iets in die geest. Zijn voet zit gewoon vast aan de straat. Je kan er diepere betekenissen in zoeken, maar ik laat het zelf geheel in het midden. Misschien is het daarom ook wel interessant. Het heeft trouwes niet zo gek veel overéénkomsten met het verhaal van Kafka. Daarin gaat een verkilde hoofdpersoon op zijn kolenkit gezeten naar de kolenboer om te bedelen om een schop kolen en hoewel de kolenboer denkt iets te horen, zegt de vrouw dat er niets is. De ik blijft doorsmeken en uiteindelijk komt de vrouw buiten kijken, maar ziet ze niets, waarna de ik boos wegrijdt. Alleen het smeken en het niet gezien worden heb ik eigenlijk overgenomen. En misschien heb ik geprobeerd de stijl na te apen. LUH-3417 |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Ik heb hem zelf gelezen in een Salamander-pocket, 'De Chinese muur en andere verhalen'. Op zich zou die wel in de Slegte te vinden zijn. Anders moet je even zoeken naar een dikke, ingebonden versie van 'Verzameld werk' met een linnen kaft. Ze hebben hem in het geel en in het roze (verschillende drukken, denk ik) en misschien nog wel andere kleuren.
Ik heb hier een Duitse versie gevonden, als je er trek in hebt: http://www.kafka.org/projekt/lebzeit/kuebelreiter.html LUH-3417 |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
elvenverhalen - het verhaal van het gevecht om de aarde Dattitude | 8 | 24-05-2005 09:39 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhalenwedstrijd: Het ware verhaal van Marathon Verwijderd | 0 | 14-11-2004 17:08 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhaal: Cryonics Verwijderd | 8 | 14-03-2004 21:55 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal] KIET | 0 | 10-03-2004 23:02 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal] Coma (drama) Anne | 13 | 11-11-2002 12:22 | |
ARTistiek |
[oud onzin verhaal] Het Verhaal DarkCat | 3 | 16-08-2002 17:58 |