Oud 14-11-2004, 14:03
Madfet
Madfet is offline
Goed nieuws, ik heb vandaag wederom mijn rijbewijs gehaald, nadat de eerste was ingevorderd. Natuurlijk vet geslaagd, alleen de examinator deed een beetje raar na afloop. En ik weet niet waar het busje van de plaatselijke inrichting opeens vandaan kwam om hem af te voeren. De goede man, die bij de aanvang vet het examen nog heel kundig overkwam, maar na afloop riep:
eindelijk heeft ie het, na de zestiende keer. Ik ben gered! Toch ging het volgens mij best aardig op de weg, al waren een paar 'kleine' incidenten. Heb trouwens als voorbereiding de film Stargate gisternacht zitten kijken met een paar homies, breezer en ontelbare zakken chips als belangrijkste companen. Wat, geen meiden? Ja, ik kan wel een avondje zonder de aanwezigheid van een afstammeling van het volk 'vrouw'. Maar ik moet toegeven, je mist wel the real thing: zo'n babe die tijdens de film opeens haar jasje over je broek legt en met haar hand...
Weet je een beetje wijf houdt niet eens van science-fiction. Waarom? Ik denk dat in Star Trek en al die andere ruimteshit de vrouwen te geemancipeerd zijn. En dat berust niet op de realiteit.

Ehm.. waarom houden vrouwen eigenlijk niet van science-fiction?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-11-2004, 14:41
Kurogane
Kurogane is offline
Lijk me toch vanzelfsprekend hoewel er altijd uitzonderingen zijn. Komt mss omdat er weinig roman/drama in n sf film zit ( de meeste), ik bedoel stop bijv titanic in n science fiction jasje en dan zullen de meeste vrouwen het wel leuk vinden.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 14:43
Verwijderd
k vind science-fiction best gaaf hoor
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 14:53
willypirate
willypirate is offline
dat komt omdat mannen avontuurlijker zijn , ze willen het universum veroveren om de vrouwen te imponeren
Oud 15-11-2004, 21:16
capibara
capibara is offline
Volgens mij schrikken die vieze strakke Star Trek pakjes af.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2004, 21:57
Verwijderd
Evolutiebepaling
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 14:31
purplerose
purplerose is offline
*wave* ik wel ik wel!!
alleen niet van Star trek... Maar wel van andere dingen en ik ben toch echt van het vrouwelijk geslacht..
En btw hoef ik geen Romantiek of drama, dat eeuwige gezeik in drama films heb je heel je leven al.. waarom moet je er dan ook nog eens naar kijken?
iig zijn vrouwen idd over het algemeen niet geinteresseerd in SF.. hoe dat komt? andere intresses... mannen verschillen nou eenmaal van vrouwen... (meestal dan)
Oud 16-11-2004, 15:01
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
fulgrim schreef op 15-11-2004 @ 22:16 :
Volgens mij schrikken die vieze strakke Star Trek pakjes af.
Mij in ieder geval wel...
Oud 16-11-2004, 15:05
esprit-chick
esprit-chick is offline
een topic als deze kan ik natuurlijk niet negeren!

vrouwen die niet van science fiction houden.....puh!

zelf ben ik meer fan van star wars dan van star trek(zou t de titel zijn...... )
maar ook andere science fiction is aan mij te slijten en ik denk niet dat ik de enige vrouw ben ( die captain Kirk ziet zitten)
(just joking)

naar mijn idee wortden boeken over dit onderwerp juist heel rg veel door vrouwen gelezen, overigens.

btw, hety is niet lkullig bedoeld maar de beschrijving van jouw 'wijven' stemt ook niet helemaal overeen met de wertkelijkheid. ( ok wat is de wekelijkheid om me even aan dit forum te houden)
ik zelf zou niet op t idee komen om bij een jongen een film te kijken, met zijn 'homies' en dan een jas oid over zijn schoot te leggen met mijn hand daar tussen gesandwitshed (of hoe je dit godsonmogelijke woord ook mag spellen)
maar dat zou ook aan mij kunnen liggen, wat dat betreft ben ik dan meer type Leia zeg maar...
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 15:25
Vice
Vice is offline
Ik denk dat het eerder is dat de media ervan maakt dat vrouwen niet van science-fiction houden.
Oud 16-11-2004, 18:28
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Vice schreef op 16-11-2004 @ 16:25 :
dat de media ervan maakt
Offtopic: Media is meervoud van het enkelvoud medium, dus het moet "dat de media ervan maken" zijn.
Oud 16-11-2004, 21:35
Qimm
Qimm is offline
Het hangt af van de science fiction, Start Trek en Star Wars vind ik geen zak aan, maar Stargate is best cool (RDA )
Oud 16-11-2004, 22:06
Madfet
Madfet is offline
Citaat:
esprit-chick schreef op 16-11-2004 @ 16:05 :

btw, hety is niet lkullig bedoeld maar de beschrijving van jouw 'wijven' stemt ook niet helemaal overeen met de wertkelijkheid. ( ok wat is de wekelijkheid om me even aan dit forum te houden)
ik zelf zou niet op t idee komen om bij een jongen een film te kijken, met zijn 'homies' en dan een jas oid over zijn schoot te leggen met mijn hand daar tussen gesandwitshed (of hoe je dit godsonmogelijke woord ook mag spellen)
maar dat zou ook aan mij kunnen liggen, wat dat betreft ben ik dan meer type Leia zeg maar...
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 22:13
Madfet
Madfet is offline
Citaat:
Qimm schreef op 16-11-2004 @ 22:35 :
, maar Stargate is best cool (RDA )
Ik gooi maar effe een website voor de geinteresseerden:
www.gateworld.net

Stargate, elke maandag om 20.30 op Veronica.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 22:19
Energie
Energie is offline
Citaat:
Madfet schreef op 14-11-2004 @ 15:03 :
'vrouw'. Maar ik moet toegeven, je mist wel the real thing: zo'n babe die tijdens de film opeens haar jasje over je broek legt en met haar hand...
Oud 17-11-2004, 07:53
Verwijderd
Ze snappen het niet
Met citaat reageren
Oud 17-11-2004, 08:27
Verwijderd
Ehm, ik vind science fiction extreem gaaf. Ik weet niet of ik daarom een uitzondering ben ofzo, maar voor Star Trek / Star Wars / etc. kun je me midden in de nacht wakker maken. Alleen dat Stargate vind ik gewoon een rip-off van Star Trek en daarom niet leuk.

En je kunt nooit té geemancipeerd zijn
Met citaat reageren
Oud 17-11-2004, 10:01
Love & Peace
Love & Peace is offline
Ik ( als man ) heb ook een scheithekel aan science-fiction. Vooral die serie met die poppetjes, waarvan je de touwtjes eraan ziet hangen
Ik denk dat jongens het leuk vinden, omdat er van die woorden als galaxy worden gebruikt, en daar krijgen ze dan een adrenaline-kick van.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2004, 11:35
Verwijderd
Achterlijk
Met citaat reageren
Oud 17-11-2004, 17:13
Verwijderd
Citaat:
makelville schreef op 17-11-2004 @ 12:35 :
Achterlijk
Je beschrijft je eigen?
Met citaat reageren
Oud 18-11-2004, 01:38
Shitonya
Shitonya is offline
hangt van de soort vrouw af. Natuurlijk houden sommige vrouwen wel van SF, maar die zijn erg gering
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 18:05
esprit-chick
esprit-chick is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 17-11-2004 @ 11:01 :
Ik ( als man ) heb ook een scheithekel aan science-fiction. Vooral die serie met die poppetjes, waarvan je de touwtjes eraan ziet hangen
Ik denk dat jongens het leuk vinden, omdat er van die woorden als galaxy worden gebruikt, en daar krijgen ze dan een adrenaline-kick van.
je bedoelt de thunderbirds!
die zijn juist cool! science fiction en retro
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 16:14
Goeniegoegoe
Goeniegoegoe is offline
ik deel bij deze de mening van de vrouw dan
Oud 23-11-2004, 18:22
EggeD
EggeD is offline
Lol kappen dude, je moet zeggen dat er percentueel gezien meer jongens zijn die van sf houden dan meiden. Dit komt door hun natuurlijke aanleg voor de mannelijkheid van sf, intelligent, ontdekken, jagen, etc. Er kijken ook meer meiden naar Sex and the City, gek he ? Daar gaat het meer over emoties en het gepraat daarover.

Daarnaast vind ik Star Trek veel echtere sf (Star Trek is best een mooie serie) dan Star Wars of de nog gaardere, populaire kots die tegenwoordig op tv komt.
Oud 24-11-2004, 12:51
Verwijderd
Mannen willen gewoon niet afgeleid worden als ze geobsedeerd naar rondvliegende lightsabers zitten te kijken. Vrouwen mogen het niet eens leuk vinden en meekijken.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-11-2004, 13:03
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 17-11-2004 @ 11:01 :
je bedoelt waarschijnlijk thunderbirds, en das niet eens echt een science-fiction serie...
Oud 24-11-2004, 13:04
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
EggeD schreef op 23-11-2004 @ 19:22 :
Lol kappen dude, je moet zeggen dat er percentueel gezien meer jongens zijn die van sf houden dan meiden. Dit komt door hun natuurlijke aanleg voor de mannelijkheid van sf, intelligent, ontdekken, jagen, etc. Er kijken ook meer meiden naar Sex and the City, gek he ? Daar gaat het meer over emoties en het gepraat daarover.

Daarnaast vind ik Star Trek veel echtere sf (Star Trek is best een mooie serie) dan Star Wars of de nog gaardere, populaire kots die tegenwoordig op tv komt.
ik vind sex & the city eigenlijk best leuk...
Oud 24-11-2004, 17:52
Queen of Fools
Queen of Fools is offline
Met science-fiction heb ik idd niet zoveel, dat gezweef in de ruimte trekt me niet echt aan, maar goede fantasy kan ik wel weer waarderen
Oud 24-11-2004, 18:25
EggeD
EggeD is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 24-11-2004 @ 14:04 :
Ej, shht, dat mag niemand weten.
Oud 25-11-2004, 02:53
halveschizo
halveschizo is offline
helemaal eens met egged. star trek is veel betere sci-fi dan star wars. star wars is practisch gezien gewoon een fantasy verhaaltje in een semi sci-fi jasje. het maakt weinig uit of het een light saber of een normaal of een magisch swaard is. je zou het hele verhaal zelfs op aarde kunnen laten afspelen in een yakuza film waarin the emperor een evil yakuza baas is en luke een arm jappanertje uit een of ander debiel dorp. het maakt niet echt uit op het verhaal dat het sci-fi is. dat is slechts een stijlkeuze. probeer van een van de star trek films maar eens een yakuza te maken. dat word nog al een uitdaging.

ik snap trouwens niet waarom meisjes startrek niet interesant vinden, de verhaallijn heeft meestal meer weg van gtst dan van een heus interesant sci-fi verhaal

Laatst gewijzigd op 25-11-2004 om 02:58.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 13:59
I love stars
I love stars is offline
Bij ons in het gezin is het als volgt:
M'n moeder en ik zijn science fiction fan.
M'n vader haat het , nul komma nul fantasie van dingen die niet met de direkte werkelijkheid te maken heeft, kijkt alleen voetbal enzo.
M'n broertje is neutraal, kijkt het bijv. omdat hij dan langer mag opblijven.
Oud 25-11-2004, 19:04
EggeD
EggeD is offline
Citaat:
halveschizo schreef op 25-11-2004 @ 03:53 :
ik snap trouwens niet waarom meisjes startrek niet interesant vinden, de verhaallijn heeft meestal meer weg van gtst dan van een heus interesant sci-fi verhaal
Serieus, er zit best dikke moraal/emotie in Star Trek soms hoor. Ik heb dingen wel eens van andere kanten bekeken daardoor, bijv. met al die verschillende rassen ed. Goed uitgewerkt, die relaties en gewoontes, etc.
Oud 25-11-2004, 20:02
halveschizo
halveschizo is offline
ik heb het meer over dingen als de sjit tussen riker worf en die empatische psychologe enz. best soapy allemaal.
Oud 25-11-2004, 21:29
McCaine
McCaine is offline
Boem!
Oud 25-11-2004, 21:36
Vice
Vice is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 24-11-2004 @ 14:04 :
Ik heb er anders een hekel aan die serie.
Oud 25-11-2004, 21:41
Verwijderd
Ik hou wel van science fiction maar ik ben dan ook geen vrouw
overigens ben ik niet heel dol op star trek (hoewel ik Seven wel erg gaaf vind), maar dat is meer doordat ik niet kan onthouden wie nou wie is en wie oorlog had met wie en wie verliefd was op wie enzovoort. Gelukkig is het wel altijd duidelijk wie goed of slecht is: iedereen die bijna een mens is, is goed, de rare monsters zijn slecht.
Ik vind vooral science fiction boeken vaak erg mooi, bijvoorbeeld The time machine of Brave new world of Ecotopia ofzo, omdat die vaak een beetje filosofisch zijn en me nog eens aan het denken zetten .

Laatst gewijzigd op 25-11-2004 om 21:46.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 22:11
Verwijderd
Ik ben een absolute science-fiction fan. Maar dan wel de boekenversies. Frank Herbert, Dan Simmons, Isaac Assimov, Jack Vance, Terry Pratchett, Allen Assimov enz enz... Maar iemand die bij 'wijven' denkt aan handen onder jassen zal daar vast geen boddschap aan hebben.

Ik ben ook gek op sf-b-films, vooral heel vaag. Tv-series en commerciële films ben ik gewoon niet zo weg van omdat ik nu eenmaal amper tv kijk. En wat ik kijk is zeker geen sex and the city. Daarbij ben ik van mening dat een film nooit de sfeer uit het boek kan krijgen. Kijk naar de nieuwe Dune-series, een blonde Paul, komop...
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 22:13
Jolt
Jolt is offline
SF-b films zijn idd meesterlijk.

Alleen mijn moeder vind SF leuk, de rest van de vrouwen die ik ken hebben daar een hekel aan. Tis ook af en toe best saai.
Oud 25-11-2004, 22:16
Verwijderd
Boeken zijn zo spannend als je eigen fantasie
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 22:19
Nebula
Nebula is offline
Citaat:
HowSoonIsNow schreef op 14-11-2004 @ 15:43 :
k vind science-fiction best gaaf hoor
Ik ook.

Ik wil Firefly terug (oké, het is misschien meer actie dan sci-fi, maar toch...)
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 23:40
EggeD
EggeD is offline
Citaat:
Mutant schreef op 25-11-2004 @ 23:16 :
Boeken zijn zo spannend als je eigen fantasie
Zonde van het geld dan.
Oud 26-11-2004, 00:05
Verwijderd
Vrouwen hebben geen smaak.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 10:17
BCR
BCR is offline
Waarom werd je 1e rijbewijs ingevorderd?
Oud 26-11-2004, 10:37
Misery
Misery is offline
Science Fiction is best vet, als er een beetje een goed verhaal achter zit.
Ik heb er wel een hekel aan als het concept zwaar uitgekauwd is, en bijvoorbeeld wel erg veel lijkt op star wars na-aaperds nummer 3000.

Maar das best logisch.
Oud 26-11-2004, 11:07
Verwijderd
Tss generalisatie, ik hou wél heel erg van science fiction!
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 11:47
Hyperspeed
Hyperspeed is offline
Sowieso een domme stelling. Generalisatie in zijn pure vorm.

En vind je het heel gek dat er geen vrouwen met jou een SF-film kijken?? Ik niet.....

Anyway... genoeg vrouwen om het tegendeel te bewijzen lijkt me zo.

Wat wordt de volgende generaliserende stelling?? Waarom houden mannen niet van roze?
Oud 26-11-2004, 12:06
amateurfeminist
amateurfeminist is offline
ik ken eigenlijk alleen maar dweeps die van SF houden.. om nog maar een vooroordeel op tafel te gooien

vrouwen zijn OVER HET ALGEMEEN wat romantischer aangelegd denk ik.. de held moet z'n vrouwtje zoenen, en niet ineens veranderen in een ruimtemannetje om vervolgens haar hoofd te doorboren met zijn multi-laserstraal waarbij hij "bliep bliep" uitkraamt..
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 12:09
legatus
legatus is offline
Citaat:
amateurfeminist schreef op 26-11-2004 @ 13:06 :
hij "bliep bliep" uitkraamt..
What's up, Buck?
Oud 26-11-2004, 12:52
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Vrouwen houden best van SF, maar Stargate is best shitty. Misschien hebben ze gewoon betere smaak.
Oud 26-11-2004, 14:55
amateurfeminist
amateurfeminist is offline
Citaat:
legatus schreef op 26-11-2004 @ 13:09 :
What's up, Buck?
jaja, ik heb m'n huiswerk een beetje gedaan.. nu moet ik iets zeggen als:
"We are the Borg, resistance is futile."

offe

""Fear is the path to the dark side. Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering."

Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten