Oud 23-11-2004, 18:52
Verwijderd
Ik was laatst aan t zappen en Oprah was op rtl4
Toen was er een man en hij heeft samen met een vrouw een boek geschreven genaamd: He's just not that into you.
Wat daar werd verteld vond ik wel grappig om te horen en ik vraag me af in hoeverre zeg maar de dingen die zij vertellen kloppen.

Klik voor 4 minuutjes van de show

Wat ik wel grappig vond was dat die man vertelde over vrouwen die hem dan mailden en dan het antwoord van hem kregen 'He's just not that into you' en dat ze dan allemaal excuses gingen verzinnen waarom hij wel niet had kunnen bellen of weet ik wat. Ik denk dat dat snel gedaan wordt. Dat je het zeg maar gewoon niet wilt accepteren..

Stukje wat op de site van oprah staat over het boek zelf:

He says:
Oh sure, they say they're busy. They say that they didn't have even a moment in their insanely busy day to pick up the phone. It was just that crazy. All lies. With the advent of cell phones and speed dialing, it is almost impossible not to call you. Sometimes I call people from my pants pocket when I don't even mean to. If I were into you, you would be the bright spot in my horribly busy day. Which would be a day that I would never be too busy to call you.

She says:
There is something great about knowing that my only job is to be as happy as I can be about my life, and feel as good as I can about myself, and to lead as full and eventful a life as I can, so that it doesn't ever feel like I'm just waiting around for some guy to ask me out. And most importantly, it's good for us all to remember that we don't need to scheme and plot, or beg anyone to ask us out. We're fantastic.

For ages, women have come together over coffee, cocktails or late-night phone chats to analyze the puzzling behavior of men.

He's afraid to get hurt again.
Maybe he doesn't want to ruin the friendship.
Maybe he's intimidated by me.
He just got out of a relationship.

Greg Behrendt and Liz Tuccillo are here to say that—despite good intentions—you're wasting your time. Men are not complicated, although they'd like you to think they are. And there are no mixed messages.

The truth may be He's just not that into you.

Unfortunately, guys are too terrified to ever directly tell a woman, "You're not the one." But their actions absolutely show how they feel.

He's Just Not That Into You—based on a popular episode of Sex and the City—educates otherwise smart women on how to tell when a guy just doesn't like them enough, so they can stop wasting time making excuses for a dead-end relationship.

Reexamining familiar scenarios and classic mindsets that keep us in unsatisfying relationships, Behrendt and Tuccillo's wise and wry understanding of the sexes spares women hours of waiting by the phone, obsessing over the details with sympathetic girlfriends, and hoping his mixed messages really mean "I'm in love with you and want to be with you."

He's Just Not That Into You is provocative, hilarious and, above all, intoxicatingly liberating. It deserves a place on every woman's night table. It knows you're a beautiful, smart, funny woman who deserves better. The next time you feel the need to start "figuring him out," consider the glorious thought that maybe he's just not that into you. And then set yourself loose to go find the one who is.

Nog een linkje
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-11-2004, 18:55
ilse
ilse is offline
ik heb het gezien, moest wle ff lachen. het is waarschijnlijk echt wle zo. en op tv lijkt het zooo logisch, maar in t echt is het een stuk ingewikkelder
Oud 23-11-2004, 18:56
Verwijderd
Citaat:
illie1987 schreef op 23-11-2004 @ 19:55 :
ik heb het gezien, moest wle ff lachen. het is waarschijnlijk echt wle zo. en op tv lijkt het zooo logisch, maar in t echt is het een stuk ingewikkelder
Ja idd.. als ik t daar zie denk ik: uhu uhu
maar als je dan zo zelf kijkt is t toch lastiger.. ik denk dat het misschien ook lastiger is om je eigen waarheid onder ogen te zien dan die van een ander
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 18:57
Methuselah
Methuselah is offline
Doet me denken aan 'n aflevering van Sex and the City.

Season 6, episode 4.

Laatst gewijzigd op 23-11-2004 om 19:01.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 19:01
ilse
ilse is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 23-11-2004 @ 19:56 :
Ja idd.. als ik t daar zie denk ik: uhu uhu
maar als je dan zo zelf kijkt is t toch lastiger.. ik denk dat het misschien ook lastiger is om je eigen waarheid onder ogen te zien dan die van een ander
ja dat denk ik ook. als buitenstaander zie je dat soort dingen sowieso al anders. en die dingen bij die show zijn ook allemaal zoooo duidelijk!

en in het echt is het dan meestal juist niet...
Oud 23-11-2004, 19:07
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
illie1987 schreef op 23-11-2004 @ 19:55 :
idd...
Oud 23-11-2004, 19:18
Verwijderd
Citaat:
Methuselah schreef op 23-11-2004 @ 19:57 :
Doet me denken aan 'n aflevering van Sex and the City.

Season 6, episode 4.
jij hebt blijkbaar t filmpje niet gezien?
hij heeft aan die scene meegewerkt
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 19:30
Verwijderd

Ja, het klopt wel denk ik. Natuurlijk is het kort door de bocht en uitzonderingen zijn er altijd. Maar over het algemeen klopt het gewoon en is het herkenbaar voor veel vrouwen denk ik.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 19:32
Verwijderd
oprah, de grootste mannenhater op aarde kutwijf
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 19:33
Verwijderd
volgens mij heb ik die uitzending ook gezien
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 19:45
Verwijderd
Dat stukje op die site heb ik gezien. Dat vond ik echt erg leuk. Het klopt eigenlijk allemaal wel en dat vond ik leuk.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 21:10
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 23-11-2004 @ 20:18 :
jij hebt blijkbaar t filmpje niet gezien?
hij heeft aan die scene meegewerkt
Nopes, nog niet gezien, m'n internet is te traag tegenwoordig en ik had er 't geduld niet voor.
Oud 23-11-2004, 21:33
Verwijderd
hahaha ik had het gezien
al het gezeik vaak komt er wel op neer, maar dat is ook zozeer het probleem niet ( wanneer je in zo een situatie zit kan je zelf die conlcusie ook wel trekken en die weet je ook wel lijkt me) maar het probleem is denk ik dat vrouwen gewoon niet willen zien dat hij niet zo into je is en daarom maar blivjen miepen
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 21:52
bracelance
bracelance is offline
heb het toevallig ook gedeeltelijk gezien, maar het is zo mooi dat oprah een 'vrouwenprogramma' is en het weer zo wordt afgespiegeld alsof de MAN altijd diegene is terwijl nooit over vrouwen gezegd wordt....beetje helft van alles vergeten.

Vele vrouwen zijn ook zo listig om hun antwoorden zo te kiezen dat je er twee dingen achter kunt denken, en als je verliefd bent op diegene denk je uiteraard alleen het meest positieve geval.

Ik vind het een beetj slap gelul in de ruimte en licht laten schijnen op de helft van alles zodat de vrouw weer zielig overkomt en de man weer de BOEMAN is.
Oud 23-11-2004, 22:07
Verwijderd
Beetje kort door de bocht.

Ten eerste zijn er genoeg mannen die het niet doen, maar dáár word natuurlijk nooit over gesproken, ten tweede doen vrouwen het net zo veel al is het niet meer en ten derde is het weer een typisch, Amerikaans vrouwen-programma waarin een vent eventjes een boekje schrijft voor heel de wereldbevolking aan mannen.
Deze man die dat boek geschreven heeft, heeft in ieder geval bewezen dat het een achterbakse klootzak is.

Laatst gewijzigd op 23-11-2004 om 22:10.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 22:26
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Ik vind het ook een beetje kort door de bocht. 'als hij je niet mee uit stappen vraagt, vindt ie je gewoon niet leuk'
weet jij veel wat er met die gozer aan de hand is.
maar sommigen van die verhalen waren ook wél erg duidelijk.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 22:36
Verwijderd
Citaat:
bracelance schreef op 23-11-2004 @ 22:52 :
heb het toevallig ook gedeeltelijk gezien, maar het is zo mooi dat oprah een 'vrouwenprogramma' is en het weer zo wordt afgespiegeld alsof de MAN altijd diegene is terwijl nooit over vrouwen gezegd wordt....beetje helft van alles vergeten.
ik persoonlijk denk altijd dat het andersom net zo goed zo is hoor
Met citaat reageren
Oud 24-11-2004, 08:49
finkelstien
finkelstien is offline
Ik heb het ook gezien, en ik zit ook in die situatie

Maar..volgens mij zijn er ook boeken vol met voorbeelden dat het niet altijd zo hoeft te zijn
Met citaat reageren
Oud 24-11-2004, 11:34
Verwijderd
En dan maakt uiteindelijk liefde blind en heb je er nog niets aan.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2004, 12:53
bracelance
bracelance is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 23-11-2004 @ 23:36 :
ik persoonlijk denk altijd dat het andersom net zo goed zo is hoor
jij misschien wel maar de helft van de vrouwelijke amerikaanse bevolking geloofd heilig in de woorden van Oprah.....
Oud 24-11-2004, 18:16
-bambi-
-bambi- is offline
Citaat:
Dr0_ol schreef op 24-11-2004 @ 12:34 :
En dan maakt uiteindelijk liefde blind en heb je er nog niets aan.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2004, 19:04
Poepkind
Poepkind is offline
Mensen, dat boek is goed! Volgens mij klotp het echt wel, toen ik uiteindelijk toch kreeg met een jongen die een half jaar lang not into me was vroeg ik hem waarom hij me nou nooit had gezegd." tsja sorry vind je niej leuk". Zijn antwoord "dat vind ik zo lullig" Tsja wat moet je daar dan mee?
Oud 25-11-2004, 01:25
coecie
coecie is offline
het leukste van die link naar amazon is nog wel om te zien welke boeken mensen die dat boek kopen nog meer kopen:

*Why Men Love Bitches: From Doormat to Dreamgirl-A Woman's Guide to Holding Her Own in a Relationship
*Stop Getting Dumped! All You Need to Know to Make Men Fall Madly in Love with You and Marry "The One" in 3 Years or Less
*Why Men Marry Some Women and Not Others: The Fascinating Research That Can Land You the Husband of Your Dreams
*What Men Won't Tell You but Women Need to Know
*Date Like A Man: What Men Know About Dating and Are Afraid You'll Find Out
*Men Are Like Fish: What Every Woman Needs to Know About Catching a Man

het is allemaal onzin
het is gewoon booming bussiness om geld te verdienen aan al die vrouwen die denken dat zelfhulpboeken hen zullen helpen de man van hun leven te vinden
in elk zelfhulpboek zit wel een kern van waarheid, maar nooit een waarheid waar je je niet zelf bewust van bent

dat het in amerika een hype is zegt alleen iets over de amerikaanse vrouwencultuur
Oud 25-11-2004, 01:27
coecie
coecie is offline
oh ja en door de dating cultuur die hier uberhaupt niet bestaat.
je kan daar jaren achtereen met elkaar daten, zonder werkelijk iets te hebben, idioot gewoon
Oud 25-11-2004, 05:51
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
coecie schreef op 25-11-2004 @ 02:25 :
het leukste van die link naar amazon is nog wel om te zien welke boeken mensen die dat boek kopen nog meer kopen:

*Why Men Love Bitches: From Doormat to Dreamgirl-A Woman's Guide to Holding Her Own in a Relationship
*Stop Getting Dumped! All You Need to Know to Make Men Fall Madly in Love with You and Marry "The One" in 3 Years or Less
*Why Men Marry Some Women and Not Others: The Fascinating Research That Can Land You the Husband of Your Dreams
*What Men Won't Tell You but Women Need to Know
*Date Like A Man: What Men Know About Dating and Are Afraid You'll Find Out
*Men Are Like Fish: What Every Woman Needs to Know About Catching a Man

het is allemaal onzin
het is gewoon booming bussiness om geld te verdienen aan al die vrouwen die denken dat zelfhulpboeken hen zullen helpen de man van hun leven te vinden
in elk zelfhulpboek zit wel een kern van waarheid, maar nooit een waarheid waar je je niet zelf bewust van bent

dat het in amerika een hype is zegt alleen iets over de amerikaanse vrouwencultuur
Maar die zelfhulpboeken zijn juist geweldig
Het zit vol met sarcasme, grappige annecdotes en waarheden

Ik heb zelf een boek How to be happy, dammit (a cynic's guide to spiritual happiness van Karen Salmansohn en I love it
Oud 25-11-2004, 08:39
WillKillForSex
WillKillForSex is offline
Citaat:
coecie schreef op 25-11-2004 @ 02:27 :
oh ja en door de dating cultuur die hier uberhaupt niet bestaat.
je kan daar jaren achtereen met elkaar daten, zonder werkelijk iets te hebben, idioot gewoon
Hebben ze geen breezers in america dan?
Lijkt me beetje sterk?

Ik zit me af te vragen, dat jaren achter elkaar daten is misschien wel gekomen omdat beide partijen elkaar wel leuk vinden maar niet de moed hebben om te zeggen "Ik vind je leuk maar niet leuk genoeg om iets mee te hebben, ik ga verder zoeken" misschien omdat ze bang zijn de vriendschap te vernietigen? In america zijn een hoop mensen dacht ik ook vriendloos dus het kan denk ik zo.

Daarnaast denk heb ik de uitzending niet gezien maar ik geloof wel dat een man uiteindelijk minder interesse gaat tonen in dames die hij niet aantrekkelijk genoeg vindt. Of dat zich uit in het niet afspreken op dates kan, maar het is onzin om als vuistregel te stellen "Hij gaat niet op een date met mij, dan wil hij me niet! "

Ik zou zoiets hebben vannuh "Jij cancelt de date, jij maakt ook maar gelijk een nieuwe en anders is het jammer, Bucko!"

Amerikaanse vrouwen (vooral jongere) zijn over het algemeen dames die veel meer pikken Nederlandse vrouwen. (een avond zuipen met vrienden is daar normaal, hier moet je gelijk onderhandelen a la polder model) Wat dat betreft is amerika op dat gebied een tikkeltje conservatiever.
Oud 26-11-2004, 21:09
Verwijderd
Citaat:
bracelance schreef op 23-11-2004 @ 22:52 :

Vele vrouwen zijn ook zo listig om hun antwoorden zo te kiezen dat je er twee dingen achter kunt denken, en als je verliefd bent op diegene denk je uiteraard alleen het meest positieve geval.

Ik vind het een beetj slap gelul in de ruimte en licht laten schijnen op de helft van alles zodat de vrouw weer zielig overkomt en de man weer de BOEMAN is.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 13:22
mrsjones
mrsjones is offline
ik heb de show ook gezien Vond dat stukje over die overhemden echt
Oud 28-11-2004, 13:50
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 23-11-2004 @ 22:26 :
Ik vind het ook een beetje kort door de bocht. 'als hij je niet mee uit stappen vraagt, vindt ie je gewoon niet leuk'
precies, en samen relaxed in bed tv kijken... das toch juist fijn en een teken dat je je prettig voelt bij de ander en niet dat hij 'not into me' is (oeh klinkt fout )
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten