Advertentie | |
|
![]() |
|||||
Citaat:
Met het 1e gedeelte ben ik het eens. Hoe hard alles ook op hol slaat, probeer jezelf weer rustig te krijgen door stil te staan bij je lichaam; en dan met name je ademhaling. Er met iemand over praten lijkt mij ook een goed idee; iemand die je vertrouwt. Wellicht kan je daar wat steun en kracht uit putten. Ik zou niet meteen adviseren om naar medicijnen te grijpen. (eerst maar eens goed weten wat het precies is> huisarts) En als dat al noodzakelijk zou zijn(medicijnen), logischerwijze alleen door een huisarts of een psychiater laten voorschrijven.(lijkt mij niet verstandig omdat aan je moeder te vragen) Allemaal suggesties, maar ik zou eerst eens goed na gaan hoe het nou precies in elkaar zit met je paniekaanvallen. Je zegt: Citaat:
Citaat:
*Kan je bepaalde patronen herkennen in de periodes dat je het wel/niet hebt?; b.v: in de periodes dat je er (veel) last van hebt, sta je dan (meer/veel) onder stress...of iets anders? *Waar doen die paniekaanvallen zich voor?, in welke omgeving(en)? en is er een bepaalde aanleiding?. b.v. doordat er veel mensen om je heen zijn(drukte, massaliteit) of door iets anders? *Hoe voel je je verder in je lichaam naast het soms slap worden?; hoe is het met je ademhaling etc? *Raak je in paniek als je alleen bent, of ook als anderen er bij zijn? Citaat:
"En dat alles en iedereen je pijn wilt doen", hoe bedoel je dat precies?, waar zou die angst vandaan kunnen komen? Hoe sta je op dit moment in het leven?; ben je gelukkig? Zijn er de laatste tijd(of een tijdje geleden) veranderingen in je leven geweest? of zijn er ingrijpende gebeurtenissen plaatsgevonden?(dit kan ook heel klein zijn) Als deze paniekaanvallen je belemmeren zou ik je zeker aanraden langs de huisarts te gaan en ook zo snel als mogelijk; blijf er niet mee rondlopen!
||
Citaat:
Een paniekaanval of paniekaanvallen zijn nog geen paniekstoornis. Toch?
||
Citaat:
*Meestal als ik lange tijd alleen ben, maar ik ben altijd al veel alleen geweest. Meestal ben ik wel erg bezig met iets, van het nieuws ofzo, toen met het WTC en dergelijke dingen. *Op school heel soms, maar dan ga ik meestal snel naar wc. Maar meestal thuis, in bed. Of als ik alleen op m'n kamer ben. *Meestal zie ik eerst overal zwarte vlekken,val dan op de grond en heb geen flauw idee waar ik dan ben. Alles draait en ben dan te duizelig om op te staan. M'n ademhaling is aardig onregelmatig. Dit komt haast nooit voor, maar mss heeft het iets met die aanvallen te maken. Meestal omdat ik me heel kwetsbaar voel en ik het gevoel heb dat iedereen me haat, en me vervelend vind. Waarschijnlijk heeft het er dus mee te maken dt ik heel veel alleen ben... Zit in de tweede en nouja, tis best een grote stap van de basisschool naar de middelbare. M'n opa is dit voorjaar overleden en ik had daarvoor nooit een begravenis van dichtbij meegemaakt. Maar iedereen maakt dit soort dingen door.... qua humeur verschilt het heel erg, het ene moment ben ik heel blij en dan ineens nogal depressief. Nogamaals bedankt voor jullie reacties.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
je "geestelijk" zwaartepunt ligt te hoog ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Rare periode, compleet veranderd. dotdott | 1 | 26-09-2006 20:46 | |
Psychologie |
Wat te doen na een angstaanval ExiledAgony | 10 | 27-12-2005 13:55 | |
Lichaam & Gezondheid |
Wie kan me iets vertellen over Seresta oftewel oxazepam (medicijn) Dawntje | 21 | 09-12-2004 22:14 | |
Psychologie |
angstaanvallen... another supergirl | 10 | 18-07-2003 22:19 | |
Psychologie |
hyperventileren+ angstaanvallen, iets te maken met anticonceptie pil??? devilcat | 6 | 16-03-2003 11:23 | |
Psychologie |
angstaanvalle.. Verwijderd | 8 | 02-07-2002 18:20 |