Oké, ik weet niet of dit hier thuis hoort maar wist het nergens anders te plaatsen... Ik vroeg mij af, als je eenmaal een forum en al geďnstalleerd hebt op je site, en dus begint van 1 gebruiker (nl jezelf

) .. Hoe geraak je dan aan bezoekers? Hoe word je zo'n massa-forum als scholieren.com? Mensen gaan zich aansluiten bij forums waarvan ze zien dat er veel leden zijn, waardoor ze automatisch meer antwoorden en meer genuanceerde meningen gaan krijgen. Hoe meer leden je dus hebt, hoe meer nieuwe mensen zich lid gaan maken, waardoor je nog meer leden krijgt en waardoor er nog meer nieuwe mensen zich lid gaan maken, etc etc... Je zit dus in een spiraaleffect. Maar hoe start je hiermee, vanuit het niets? Je kan natuurlijk je vriendenkring erin betrekken en starten met 30 man, maar dat is nog altijd niks... Ik vraag mij af, toen scholieren.com voor het eerst het daglicht zag (mooi gezegd eh) , hoe verliep dan die evolutie naar "massaforum" ? En hoe hebben jullie dit klaargespeeld, of ging het gewoon vanzelf? Hoe speel je het klaar dat mensen zich lid zullen maken van een forum met amper 10 leden? Want hoe je het ook draait of keert, je begint altijd vanuit het niets...
Bedankt alvast voor jullie reacties