Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-04-2003, 00:08
86dagreed
86dagreed is offline
Wat me steeds vaker opvalt.

Als een band 'populair' wordt, wordt die neergehaald door ons forummers. Hoe populairder hoe kloteriger. daar lijkt het althans naar toe te gaan. ook zijn vaak debuut cd's cooler dan nieuwere, omdat de debuut cd's 'cool' zijn. Puur vanuit ouderdom en nostalgisch opzicht/trueheid!

Nu vind ik deftones alle cd's goed en 'aenima' van tool beter dan de cd's daarvoor of spineshank, chimaira, dry kill logic, mudvayne, tori amos, jewel allemaal beter dan hun debuut, maar vaak zie je het tegendeel, lijkt het om de trueheid te gaan dan om de mening

reacties

Laatst gewijzigd op 24-04-2003 om 00:36.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-04-2003, 00:12
Verwijderd
Niet mee eens.

Ik mag hopen dat bijvoorbeeld Liquid Tension Experiment eens godallejezus beroemd en bekend wordt. Dat zou namelijk inherent zijn aan een niveauverschuiving -in positieve zin- in de top 40.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 00:37
Carn
Carn is offline
LTE is en blijft een side project Dream theater is nu ook niet alles om je muzikale ei in kwijt te kunne.

ik luister liever naar LTE omdat daar geen zingende castraat bij zit.

Friso: je moet niet zo zeiken over muziek
Oud 24-04-2003, 00:50
Verwijderd
Ik ga met Carn mee over de zingende castraat.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 01:20
Anal Avenger
Anal Avenger is offline
tsja dat zie je overal, ook in de voetballerij.
Oud 24-04-2003, 08:07
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
NIET!
VOETBALLERIJ!

MUZIEK!!!

Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 08:50
D
D is offline
Soms gaan bands gewoon vervelende dingen doen omdat ze teveel succes hebben, zelf ben ik het met 86dagreed eens en vind ik ook alle CD's van Deftones goed maar als Deftones gewoon bepaalde dingen zou doen niet omdat ze het zelf willen maar omdat ze simpelweg dan maar geld verdienen dan pas word het echt vervelend. Zelfde met Linkin Park: je krijgt het idee dat ze andere muziek/dingen gaan maken/gaan doen omdat ze geld willen, dat is niet cool. Vooral dat je dan Vans schoenen kan kopen met Linkin Park erop (die half Nederland gaat kopen) is niet echt een leuke actie. En het is niet slecht als een band populair word, maar de vraag is: hoe gaat een band met populariteit om? Ik bedoel sommige bands kunnen dat, maar sommige dus ook niet.
Oud 24-04-2003, 09:34
Footprint
Footprint is offline
Citaat:
86dagreed schreef op 24-04-2003 @ 01:08:
Wat me steeds vaker opvalt.

Als een band 'populair' wordt, wordt die neergehaald door ons forummers. Hoe populairder hoe kloteriger. daar lijkt het althans naar toe te gaan. ook zijn vaak debuut cd's cooler dan nieuwere, omdat de debuut cd's 'cool' zijn. Puur vanuit ouderdom en nostalgisch opzicht/trueheid!

Nu vind ik deftones alle cd's goed en 'aenima' van tool beter dan de cd's daarvoor of spineshank, chimaira, dry kill logic, mudvayne, tori amos, jewel allemaal beter dan hun debuut, maar vaak zie je het tegendeel, lijkt het om de trueheid te gaan dan om de mening

reacties
vind je de laatste cd van jewel serieus beter dan die 2 ervoor?
Oud 24-04-2003, 12:30
Verwijderd
Citaat:
Footprint schreef op 24-04-2003 @ 10:34:
vind je de laatste cd van jewel serieus beter dan die 2 ervoor?
Pieces Of You is echt geweldig, volgens mij zijn de cds erna een stuk minder
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 12:44
Footprint
Footprint is offline
ik vind pieces of you idd ook de beste
Oud 24-04-2003, 12:47
Carn
Carn is offline
Ik vind bvb alle cds van machine head gewoon goed. Mischien wel verandering van Stijl, maar ze blijven goed spelen. Dat vind ik ook van Korn bvb. Als die mensen andere muziek willen gaan maken moeten ze dat vooral doen, als het maar goede muziek is
Oud 24-04-2003, 13:08
Verwijderd
Dus als andere mensen eindelijk beseffen dat bepaalde muziek al jaren ongelofelijk zalig goed is en dus eindelijk het ware inzicht krijgen en dus deze muziek gaan kopen en dus deze 'commercieel' wordt, zou deze muziek in waarde dalen? Zou eerder zeggen dat het niveau van bepaalde mensen stijgt

Ach eigenlijk interesseert het me ook niet wat mensen van muziek vinden, ik luister er toch naar. Als je in mijn cdkast zou kijken, zou je gillend wegrennen...

Greetinxxx
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 13:17
Vice
Vice is offline
waarom dat nou weer. Iedereen heeft z'n eigen (gecombineerde ) smaak.
Oud 24-04-2003, 14:41
Verwijderd
Citaat:
waarom dat nou weer
Het gillend wegrennen of wat?
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 14:53
Verwijderd
ik vind de eerste cd van u2, boy, ook het best... hij is gewoon cool
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 17:47
Vice
Vice is offline
Citaat:
Mutant schreef op 24-04-2003 @ 15:41:
Het gillend wegrennen of wat?
ja, dat
Oud 24-04-2003, 18:24
Zieke Gnoe
Zieke Gnoe is offline
net als dat de 2e cd van placebo without you i'm nothing ook hun beste cd is
Oud 24-04-2003, 19:53
86dagreed
86dagreed is offline
alles ontroert me vandaag. dat wou ik ten eerste even doorgeven. Niet dat het jullie kan schelen, maar toch.

Wat ik ook probeer te zeggen is dat mensen vaak uit nostalgisch oogpunt een cd beter vinden, omdat er een mooiere waarde is. nostalgie komt met de jaren of nostalgie is niet meer wat het was.
Oud 24-04-2003, 21:28
battlestar
battlestar is offline
Citaat:
86dagreed schreef op 24-04-2003 @ 20:53:

Wat ik ook probeer te zeggen is dat mensen vaak uit nostalgisch oogpunt een cd beter vinden, omdat er een mooiere waarde is. nostalgie komt met de jaren of nostalgie is niet meer wat het was.
dat is volgens mij ook gewoon een feit.. als ik bijv kijk naar nirvana: ik vind in utero muzikaal beter in elkaar steken dan nevermind maar toch zal ik eerder nevermind opzetten dan in utero.. meer herinneringen/gevoel bij inderdaad

maar je had het ook over 'hoe populairder hoe kloteriger' volgens velen.. is die discussie al niet iets te vaak gevoerd?
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 21:30
Verwijderd
en de vetste bands gaan uitelkaar in hun beste dagen
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 22:04
Roxy
Roxy is offline
waarommoetiknouaanpitchshifterdenken
Oud 24-04-2003, 22:10
Verwijderd
Citaat:
Vice schreef op 24-04-2003 @ 18:47:
ja, dat
Ah, daar staat vanalles in: iedereen kan bij mij zijn smaak vinden en tegelijkertijd iets vinden waar ze ontzettend van walgen...
wil je namen horen of weet je al genoeg
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 22:13
Verwijderd
Citaat:
*BattleStar* schreef op 24-04-2003 @ 22:28:
dat is volgens mij ook gewoon een feit.. als ik bijv kijk naar nirvana: ik vind in utero muzikaal beter in elkaar steken dan nevermind maar toch zal ik eerder nevermind opzetten dan in utero.. meer herinneringen/gevoel bij inderdaad
De beste van Nirvana blijven toch de onbekende cds, kan er nix aan doen, maar oa Twilight Of The Gods is veel beter dan de cds die Geffen ooit heeft uitgegeven of ooit zal uitgeven. Veel meer gevarieerd en met betere versies van bepaalde nummers enzo.

Mijn mening.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 13:22
Stevill
Stevill is offline
Citaat:
86dagreed schreef op 24-04-2003 @ 20:53:
alles ontroert me vandaag. dat wou ik ten eerste even doorgeven. Niet dat het jullie kan schelen, maar toch.

Het klopt idd wel wat je zegt maar vaak heeft het ook te maken met de mensen zelf.
Bijvoorbeeld zeggen ach die en die band die kende ik toen al (alsof het iets aan de muziek veranderd) en ja het 1e album is het beste die goeie oude tijd, waarschijnlijk het album gekocht na ze populair werden en blijven volhouden het vroeger ook al te luisteren.
Ik kan zelf gelukkig zeggen dat ik wel puur naar de muziek kijk.
Voorbeeld is dat ik de enige lijk te zijn die Untouchables het beste korn album vind.
Oud 25-04-2003, 13:35
cottoncandy
cottoncandy is offline
Citaat:
86dagreed schreef op 24-04-2003 @ 01:08:
door ons forummers.
ik zou het toch bijna warm krijgen van binnen.

maar goed, deze calamiteiten doen zich niet alleen op forums voor, maar overal. je moet het zo zien: wanneer een band populairder wordt, krijgt ze meer lof, maar ook meer kritiek. vond je bijvoorbeeld, zoals ik, linkin park vanaf het prille begin al lichtelijk vervelend, dan wordt het helemaal irritant als de nu metal megakanjers sneller dan je schaduw voorbij zoefen op tmf.

stel, je schattige kleine zusje kijkt op tegen de tmf alto's in de buurt, die wijde broeken dragen en t-shirtjes met een linkin park print. dus linkin park is cool, denkt je schattige kleine zusje. op school vraagt ze haar vriendinnen voorzichtig wat ze van linkin park vinden. "ja wel lekkere boys" zeggen de vriendinnen van je schattige kleine zusje, die duidelijk teveel de Tina lezen. dan is het wel duidelijk, je schattige kleine zusje gaat linkin park downloaden of de cd kopen, opeens zitten er gaten in al je muziekbladen (want linkin park stond in elk blad) en is heropvoeding vereist.
Oud 25-04-2003, 17:40
--GETUPKIDS--
--GETUPKIDS-- is offline
Citaat:
Carn schreef op 24-04-2003 @ 13:47:
Ik vind bvb alle cds van machine head gewoon goed. Mischien wel verandering van Stijl, maar ze blijven goed spelen. Dat vind ik ook van Korn bvb. Als die mensen andere muziek willen gaan maken moeten ze dat vooral doen, als het maar goede muziek is
You said it all!!!
Oud 25-04-2003, 21:15
NERD
NERD is offline
Citaat:
cottoncandy schreef op 25-04-2003 @ 14:35:

maar goed, deze calamiteiten doen zich niet alleen op forums voor, maar overal. je moet het zo zien: wanneer een band populairder wordt, krijgt ze meer lof, maar ook meer kritiek. vond je bijvoorbeeld, zoals ik, linkin park vanaf het prille begin al lichtelijk vervelend, dan wordt het helemaal irritant als de nu metal megakanjers sneller dan je schaduw voorbij zoefen op tmf.

stel, je schattige kleine zusje kijkt op tegen de tmf alto's in de buurt, die wijde broeken dragen en t-shirtjes met een linkin park print. dus linkin park is cool, denkt je schattige kleine zusje. op school vraagt ze haar vriendinnen voorzichtig wat ze van linkin park vinden. "ja wel lekkere boys" zeggen de vriendinnen van je schattige kleine zusje, die duidelijk teveel de Tina lezen. dan is het wel duidelijk, je schattige kleine zusje gaat linkin park downloaden of de cd kopen, opeens zitten er gaten in al je muziekbladen (want linkin park stond in elk blad) en is heropvoeding vereist.
Kann jij geen columns voor een of ander tijdschrift gaan schrijven ofzo?
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 21:17
D
D is offline
Citaat:
cottoncandy schreef op 25-04-2003 @ 14:35:

Geweldig stuk tekst. *applaudiseert*
Oud 25-04-2003, 21:22
Verwijderd
Hangt echt totaal van de band af.
Bv. Rancid heeft elk album een ander geluid, altijd vet.
Agnostic Front ook duidelijk verbeterd IMO met hun laatste albums.
Maar dan heb je ook iets als de laatste Bad Religion, wat weer helemaal niets is.

dit ging dus echt helemaal nergens over
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 22:02
dreadlocks
dreadlocks is offline
nee sorry dat is niet waar. meestal zijn de eerdere CDs van de bands gewoon beter omdat ze dan meestal nog niet commercieel zijn. Voorbeeld: Incubus. Maakte eerst geweldige muziek totdat ze 'populair' werden. Ze gingen ineens van hard naar soft.

Maar ja dat is mijn mening
Oud 26-04-2003, 16:12
Verwijderd
Citaat:
Mutant schreef op 24-04-2003 @ 23:10:
Ah, daar staat vanalles in: iedereen kan bij mij zijn smaak vinden en tegelijkertijd iets vinden waar ze ontzettend van walgen...
wil je namen horen of weet je al genoeg
Jeetje.... jij bent wel erg apart...
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 10:35
cottoncandy
cottoncandy is offline
Citaat:
-Archangel- schreef op 26-04-2003 @ 17:12:
Jeetje.... jij bent wel erg apart...
Weer zo'n kutalto zeker
Oud 27-04-2003, 10:37
cottoncandy
cottoncandy is offline
Citaat:
NERD schreef op 25-04-2003 @ 22:15:
Kann jij geen columns voor een of ander tijdschrift gaan schrijven ofzo?
Nee, ik heb geen journalistieke opleiding gedaan. Ho hum.
Oud 27-04-2003, 10:41
geen punt.
geen punt. is offline
Als degene die deze thread begon wil zeggen dat hij het onterecht vindt dat oude cd's van een artiest, ongeacht enig kwaliteitsverschil altijd beter gevonden wordt dan de tweede, derde enzovoort, dan ben ik het daar mee eens. Mensen hechten er altijd een of andere nostalgische waarde aan en mensen komen uit bij zo'n artiest door de muziek van de eerste cd. Dan hebben ze verwachtingen van zo'n tweede cd en die komen niet uit. Of die cd nu beter is of slechter, ze kraken 'm altijd af. Dat idee heb ik ervan.
Oud 27-04-2003, 12:05
Verwijderd
Ik vind nevermind de leukste.. maja
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 14:01
chaostar
chaostar is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 24-04-2003 @ 01:12:
Niet mee eens.

Ik mag hopen dat bijvoorbeeld Liquid Tension Experiment eens godallejezus beroemd en bekend wordt. Dat zou namelijk inherent zijn aan een niveauverschuiving -in positieve zin- in de top 40.
Citaat:
Carn schreef op 24-04-2003 @ 01:37:
LTE is en blijft een side project Dream theater is nu ook niet alles om je muzikale ei in kwijt te kunne.

ik luister liever naar LTE omdat daar geen zingende castraat bij zit.

Dat een sideproject niet zou kunnen doorbreken is onzin. Kijk maar naar TSO (trans siberian orchestra). Dat is een side-project van savatage-leden, maar alle cd's tot nu toe (2 kerstplaten en 1 'gewone') hebben in Amerika de status goud of platina bereikt, terwijl daar alleen de echte truie metalhead ooit van savatage heeft gehoord...
Reageren

Regels voor berichten