Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik vind bvb alle cds van machine head gewoon goed. Mischien wel verandering van Stijl, maar ze blijven goed spelen. Dat vind ik ook van Korn bvb. Als die mensen andere muziek willen gaan maken moeten ze dat vooral doen, als het maar goede muziek is
![]()
|
Verwijderd
|
Dus als andere mensen eindelijk beseffen dat bepaalde muziek al jaren ongelofelijk zalig goed is en dus eindelijk het ware inzicht krijgen en dus deze muziek gaan kopen en dus deze 'commercieel' wordt, zou deze muziek in waarde dalen?
![]() ![]() Ach eigenlijk interesseert het me ook niet wat mensen van muziek vinden, ik luister er toch naar. Als je in mijn cdkast zou kijken, zou je gillend wegrennen... Greetinxxx |
![]() |
|
alles ontroert me vandaag. dat wou ik ten eerste even doorgeven. Niet dat het jullie kan schelen, maar toch.
Wat ik ook probeer te zeggen is dat mensen vaak uit nostalgisch oogpunt een cd beter vinden, omdat er een mooiere waarde is. nostalgie komt met de jaren of nostalgie is niet meer wat het was.
||
Citaat:
maar je had het ook over 'hoe populairder hoe kloteriger' volgens velen.. is die discussie al niet iets te vaak gevoerd? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Mijn mening. |
![]() |
||
Citaat:
Bijvoorbeeld zeggen ach die en die band die kende ik toen al (alsof het iets aan de muziek veranderd) en ja het 1e album is het beste die goeie oude tijd, waarschijnlijk het album gekocht na ze populair werden en blijven volhouden het vroeger ook al te luisteren. Ik kan zelf gelukkig zeggen dat ik wel puur naar de muziek kijk. Voorbeeld is dat ik de enige lijk te zijn die Untouchables het beste korn album vind.
||
Citaat:
maar goed, deze calamiteiten doen zich niet alleen op forums voor, maar overal. je moet het zo zien: wanneer een band populairder wordt, krijgt ze meer lof, maar ook meer kritiek. vond je bijvoorbeeld, zoals ik, linkin park vanaf het prille begin al lichtelijk vervelend, dan wordt het helemaal irritant als de nu metal megakanjers sneller dan je schaduw voorbij zoefen op tmf. stel, je schattige kleine zusje kijkt op tegen de tmf alto's in de buurt, die wijde broeken dragen en t-shirtjes met een linkin park print. dus linkin park is cool, denkt je schattige kleine zusje. op school vraagt ze haar vriendinnen voorzichtig wat ze van linkin park vinden. "ja wel lekkere boys" zeggen de vriendinnen van je schattige kleine zusje, die duidelijk teveel de Tina lezen. dan is het wel duidelijk, je schattige kleine zusje gaat linkin park downloaden of de cd kopen, opeens zitten er gaten in al je muziekbladen (want linkin park stond in elk blad) en is heropvoeding vereist.
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Hangt echt totaal van de band af.
Bv. Rancid heeft elk album een ander geluid, altijd vet. Agnostic Front ook duidelijk verbeterd IMO met hun laatste albums. Maar dan heb je ook iets als de laatste Bad Religion, wat weer helemaal niets is. dit ging dus echt helemaal nergens over |
![]() |
|
nee sorry dat is niet waar. meestal zijn de eerdere CDs van de bands gewoon beter omdat ze dan meestal nog niet commercieel zijn. Voorbeeld: Incubus. Maakte eerst geweldige muziek totdat ze 'populair' werden. Ze gingen ineens van hard naar soft.
Maar ja dat is mijn mening ![]()
|
Als degene die deze thread begon wil zeggen dat hij het onterecht vindt dat oude cd's van een artiest, ongeacht enig kwaliteitsverschil altijd beter gevonden wordt dan de tweede, derde enzovoort, dan ben ik het daar mee eens. Mensen hechten er altijd een of andere nostalgische waarde aan en mensen komen uit bij zo'n artiest door de muziek van de eerste cd. Dan hebben ze verwachtingen van zo'n tweede cd en die komen niet uit. Of die cd nu beter is of slechter, ze kraken 'm altijd af. Dat idee heb ik ervan.
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
|