Oud 31-05-2002, 19:20
Cybernetic Dreams
Cybernetic Dreams is offline
Al vanaf dat ik deze computer gekocht heb, heb ik last van een irritante spanning op de kast. Als je er perongeluk tegen aan komt schrik je, en het doet flink pijn. (Zeker geen 220 V, ik denk een 12V lijntje ofzo) Het lijkt compleet willekeurig te zijn, soms is het heel lang niet, en dan ineens is het er weer. Alle apparaten die ik aansluit op de pc, camera's minidiscs enzovoorts daar voel je het aan.
Ik heb de pc sinds kort maar aangesloten op een geáard stopcontact, maar dat helpt dus óók niet Verder heb ik even aan de binnenkant gekeken, maar er is niet iets los ofzo, en ik heb alle ventilatordraadjes netjes met kroonblokjes en elektrisch tape vastgemaakt.

Het is een Mycom-kast, met voeding die er al in zat.

Heeft iemand iedeeën wat ik er aan kan doen?
Oud 31-05-2002, 19:21
Chimera
Chimera is offline
Is het stopcontact zelf wel geaard? Dat probleem zou opgelost moeten zijn als de machine normaal geaard was.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2002, 19:24
Cybernetic Dreams
Citaat:
Chimera schreef:
Is het stopcontact zelf wel geaard? Dat probleem zou opgelost moeten zijn als de machine normaal geaard was.
k heb m even met een flink geaard verlengsnoer op een geaard stopcontact aangesloten.
Oud 31-05-2002, 19:51
Verwijderd
BNC connectoren en kabels willen nog wel 'ns een 'stroomkringetje' opbouwen. Niet fijn als je een audiostekkertje achterin bij 'die enorme bult met kabels' moet zien te prikken op de tast, en ineens een opsodemieter krijgt :>

Verder zou je 'm kunnen aarden ja. 't Beste is gewoon een échte aardaansluiting gebruiken (moet je even opzoeken, en een groen/geel draadje naar je PC trekken; beter nog; je mod 'm in een contactdoos oid -- is de rest ook geaard) maar 't verwarmingsbuistrucje zal in de meeste gevallen ook werken. Schuur een stukje geverfde verwarmingsbuis kaal, en zet daar de aardedraad op met een krokodillenbekje ofzo.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2002, 09:07
Cybernetic Dreams
Citaat:
Dobermann schreef:
maar 't verwarmingsbuistrucje zal in de meeste gevallen ook werken. Schuur een stukje geverfde verwarmingsbuis kaal, en zet daar de aardedraad op met een krokodillenbekje ofzo.

dat ga k eens proberen
Oud 01-06-2002, 11:01
Orion84
Orion84 is offline
uit je voeding komt sowieso al een aarddraad, dus een geaard stopcontact zou moeten werken.

de spanning op de kast zou dan via die aarddraad naar de aarde moeten lekken.
Oud 01-06-2002, 11:04
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Orion84 schreef:
uit je voeding komt sowieso al een aarddraad, dus een geaard stopcontact zou moeten werken.
Dat het een wandcontactdoos met aarde aansluitingen is betekent niet automatisch dat de doos zelf ook geaard is.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2002, 11:30
Wuzzelez
Wuzzelez is offline
psies!
Oud 02-06-2002, 10:39
Shock
Shock is offline
Citaat:
Cybernetic Dreams schreef:

dat ga k eens proberen
Ik zou ermee oppassen... als ik jou was zou ik toch een geaard stopcontact nemen. Sommige radiotorkranen hebben een elektrisch isolerende werking, dus met andere woorden, je hebt kans dat jouw lekstroompje niet naar de aarde gaat maar alleen een stuk buis onder spanning zet. Meet dus eerst even de weerstand tussen de buis en de aarde voordat je je computer eraan hangt.
Succes ermee
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten