Citaat:
Shortiej schreef op 31-03-2005 @ 00:38 :
Ik weet niet zo goed wat ik hiermee moet... Al sinds een aantal jaar doe ik aan zelfbeschadiging. En gister had ik een inzinking waarbij dit weer is voorgevallen. Ik heb dit verder niet aan bekenden verteld maar wel aan mijn vriend omdat ik alles met hem wil kunnen delen en hij wist dat ik dit weleens deed. Maar vandaag toen hij bij me kwam moest ik meekomen naar mijn kamer waar hij me huilend vertelde dat ik ermee moest ophouden en dat hij zo bang was me kwijt te raken. Ik weet niet hoe ik hierop moet reageren... Moet ik hulp gaan zoeken? Meer met mijn vriend hierover praten? Proberen het zelf op te lossen? Wat denken jullie dat ik het beste kan doen?
Liefs,
Shortiej
|
Je moet voor jezelf natrekken waar de behoefte vandaan komt om jezelf te snijden (ik beschadig mijn gezicht mijn nagels, door krabben en knijpen, komt voort uit stress). Daarbuiten moet je een manier vindne om tegen jezelf in te praten als je de neiging hebt naar een mes toe te lopen. Schreeuw tegen jezelf of ga desnoods ergens zitten waar andere mensen zijn zodat je niet kan gaan snijden.
Blijf openlijk naar je vriend, zodat hij je misschien kan steunen en probeer wat aan het probleem te doen zodat de behoefte verdwijnt om te snijden.
Veel succes en als het niet lukt, idd hulp zoeken