Oud 27-10-2006, 18:11
Hayden
Hayden is offline
Hoi,

Mijn vriend is mijn eerste relatie, maar hij heeft er meerdere (2 serieuze, en meerdere korte scharrels) gehad. Ik heb alleen rondgeflirt, maar ben nooit iets begonnen voor mijn vriend nu.

Ik voel me heel fijn bij hem nu, maar heb toch het gevoel soms dat ik wat anders wil. Toch wil ik hem niet kwijt, maar voel me toch wel schuldig hierover!

Kunnen relaties goed verlopen wanneer een van de twee zich voor het eerst bindt? Wat kan eraan gedaan worden? Ik hou veel van mn vriend, dus niet genoeg houden van is niet ten sprake.
Oud 27-10-2006, 18:21
zeep007
zeep007 is offline
Ik ken het gevoel, en het blijft altijd een beetje knagen. Maar de afweging is heel makkelijk.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2006, 20:38
Verwijderd
ja ik begrijp je wel. Daarom ben ik er ook wel 'voor'om eerst meerdere relaties te hebben dan weet je op een gegeven moment beter wat je wilt. Maar aan de andere kant als hij 'de ware'is waarom zou je dan nog wat anders zoeken?
Met citaat reageren
Oud 27-10-2006, 21:07
Juanes.
Juanes. is offline
Natuurlijk kunnen zulke relaties goed verlopen, mits je er zelf geen probleem van maakt. Meerdere mensen uit mijn vriendkring hebben deze ervaring, en ik deel hem zelf eigenlijk ook!

Maak je niet druk, en ga er gewoon voor. Wel zou ik het er eventjes met je vriend over hebben, zodat hij op de hoogte is van jouw zorgen.

Succes!
Oud 27-10-2006, 23:21
Verwijderd
Hij is mijn eerste écht serieuze vriendje (op 3 maand op m'n zestiende en een hoop los gescharrel na), en ik heb eigenlijk nooit het idee dat ik per se iets anders moet proberen. Maar wat ik zeg, ik heb genoeg los gescharreld...
Met citaat reageren
Oud 28-10-2006, 00:26
Optima
Optima is offline
scharrelen, en andere relaties hebben bij mij een ding doen beseffen: hoe goed ik het nu heb.

Als je dat gevoel al hebt bij jouw vriend, en er zit je niets dwars in je relatie, en het is slechts nieuwsgierigheid die je op deze gedachten zet: denk goed na voordat je je relatie opgeeft.

Daarentegen: vind je dat er iets mis is, ga eens rondkijken, want er is vast een man die je wel gelukkig maakt.
Oud 28-10-2006, 07:37
snoopy
snoopy is offline
nou ja... m'n vader was m'n moeders eerste vriendje (op haar 16e of 17e)
ging ook goed dus
Oud 28-10-2006, 09:35
Verwijderd
Het kan goed gaan.. Mijn vriend is ook mijn eerste serieuze relatie, en we zijn al 4 jaartjes samen (en wonen sinds kort ook samen).
Ik snap het gevoel wel, ergens toch nieuwsgierig zijn naar hoe het anders is/ kan zijn zeg maar.

Je moet voor jezelf gewoon de keuze maken; bij hem weggaan (wat je eigenlijk niet wil) en iemand anders "zoeken". Of bij hem blijven, van hem houden en met hem trouwen .

Ik denk dat het opzich een normaal gevoel is wat je hebt, maar om hier nou je (goede) relatie voor op te geven... Laat het gevoel over je heen komen.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2006, 10:13
Verwijderd
Jeetje, je zult toch maar een relatie hebben en echt nooit eens een keertje erover denken hoe het zou kunnen zijn zonder die relatie

Ik denk dat je bij je eerste relatie wel iets onrustiger wordt van die gevoelens, al was het alleen maar omdat veel mensen bij de eerste relatie toch erg naïef denken dat ze voor altijd bij elkaar blijven. Daardoor voel je je automatisch onrustiger over iets anders willen als in een volgende relatie, waarin je de ander heus niet kwijt wilt, maar er wel ergens rekening mee houdt dat het altijd voorbij kan zijn.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2006, 13:29
Hayden
Hayden is offline
Citaat:
Daardoor voel je je automatisch onrustiger over iets anders willen als in een volgende relatie, waarin je de ander heus niet kwijt wilt, maar er wel ergens rekening mee houdt dat het altijd voorbij kan zijn.
Die snap ik niet helemaal..

Ik snap dat het aan jezelf ligt of je het wilt..
Fijn dat het gelijk zo mooi is verlopen MevrouwM, dat geeft me een beetje vertrouwen in dat het wel kan.

Toch valt het me op dat de meeste mensen eerst rondscharrelen voor ze zich echt binden, terwijl dit 'vroeger' niet zo was.. toen had je een relatie en dat was dan gewoon zo.
Oud 28-10-2006, 13:34
Verwijderd
Ik ben de eerste vriendin van mijn vriend, en gaat toch al bijna vier jaar ontzettend goed
Ik kan me voorstellen dat je af en toe wel wat nieuwsgierig bent, 'wat als', maar dat hoeft niet erg te zijn als je uiteindelijk tot de conclusie komt dat liever bij je vriend bent dan de 'wat als' uit te proberen.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2006, 14:27
Verwijderd
Citaat:
Hayden schreef op 28-10-2006 @ 14:29 :
Die snap ik niet helemaal..

Ik snap dat het aan jezelf ligt of je het wilt..
Fijn dat het gelijk zo mooi is verlopen MevrouwM, dat geeft me een beetje vertrouwen in dat het wel kan.

Toch valt het me op dat de meeste mensen eerst rondscharrelen voor ze zich echt binden, terwijl dit 'vroeger' niet zo was.. toen had je een relatie en dat was dan gewoon zo.
Als je er blind vanuit gaat altijd bij dezelfde persoon te blijven, kan dat beklemmend aanvoelen. Als je er rekening mee houdt dat het nog wel eens stuk kan lopen, zul je wat minder die beklemming voelen. Zoiets bedoelde ik.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2006, 14:30
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 28-10-2006 @ 14:34 :
maar dat hoeft niet erg te zijn als je uiteindelijk tot de conclusie komt dat liever bij je vriend bent dan de 'wat als' uit te proberen.
En als je liever wel de 'wat als' wilt uitproberen is dat toch ook niet erg?

Zolang je maar eerst alles fatsoenlijk afhandelt met de eerste natuurlijk...
Met citaat reageren
Oud 29-10-2006, 17:41
Verwijderd
Citaat:
Ertur schreef op 28-10-2006 @ 15:30 :
En als je liever wel de 'wat als' wilt uitproberen is dat toch ook niet erg?

Zolang je maar eerst alles fatsoenlijk afhandelt met de eerste natuurlijk...
niet 'erg' als in 'slecht in het algemeen' natuurlijk, nee
maar ik bedoelde 'erg/nadelig/problemig voor je relatie'.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten