Oud 05-05-2005, 20:21
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Weet iemand al iets meer over de nieuwe psalmberijming die eraan zit te komen? Ik heb er vaag iets over gehoord maar ik weeet er het fijne niet van. Wanneer komt ie uit?
weet iemand toevallig de website, ik kan hem ondanks al mijn gegoogle niet vinden.
met dank aan belgareth: www.psalmenvoornu.nl
Wat vind jij van de nieuwe psalmberijmingen? Kan dit of niet?
Ik vind het zelf een erg goed initiatief, jammer dat je ze nog niet kan luisteren op de site en dat we ze bij ons in de kerk waarschijnlijk nooit gaan zingen.

Laatst gewijzigd op 05-05-2005 om 21:01.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-05-2005, 20:48
Belgarath
Belgarath is offline
www.psalmenvoornu.nl

Op dit moment is de eerste cd uit met een aantal nieuwe berijmingen. Ook kon je op de website twee psalmen downloaden om te luisteren, maar ik weet niet of dat nog steeds zo is.
Oud 06-05-2005, 10:14
Weiße Rose
Weiße Rose is offline
Ik dig ze niet. Geef mij de berijm ing van Datheen maar. Op hele noten natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2005, 12:56
dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Ik ben benieuwd hoe het gaat worden. Ik vind dit een goed initiatief, hoewel ik de berijming van Datheen toch nummer 1 vind.

trouwens gave ava. <333333 TobyMac
Oud 07-05-2005, 14:24
Belgarath
Belgarath is offline
Datheen? <kijkt moeilijk> Psalmen okee, maar dan ritmisch he
Oud 07-05-2005, 16:30
dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Citaat:
Belgarath schreef op 07-05-2005 @ 15:24 :
Datheen? <kijkt moeilijk> Psalmen okee, maar dan ritmisch he
nee op hele noten
Oud 07-05-2005, 18:36
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
ik weet niet hoe ze allemaal heten, die psalmberijmingen, maar ik vind het goed dat er een nieuwe komt want je beseft veel beter wat je zingt als je in je eigen taal zingt, oudnederlands kan ik wel begrijpen, maar het is niet mijn taal wat ik spreek, dus besef ik vaak helemaal niet wat ik zing, als je in je eigen taal zingt leeft het meer voor je, is het echter. niemand snapt wat ik bedoel en op deze manier gaan ze in evangelische kerken mss ook gezongen worden en dat is niet verkeerd, het zijn toch liederen uit de bijbel. Ik was echt verbaasd toen een volwassen christen mij pas vertelde dat hij geen één psalm kende.
Oud 07-05-2005, 20:20
Weiße Rose
Weiße Rose is offline
Kun je hem ergens al bestellen?
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 08:01
770
770 is offline
Wat dacht je van de originele Hebreeuwse versie?

http://770live.com/En770/tehilim/tehilimSearch.htm

Onder 'Select by Chapter Number' het nummer opgeven en je krijgt automatisch de juiste.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 14:27
Belgarath
Belgarath is offline
Ja, er is een CD met 16 tracks die nu al te koop is in de meeste christelijke boekhandels (hoewel ik hem nog steeds niet te pakken heb gekregen ).

Op zich is het een goed initiatief, omdat de psalmen weer voor je gaan leven. Je let weer op wat er in zo'n psalm staat. Maar ik verwacht niet dat ze bij ons in de kerk gezongen gaan worden, stel je voor: het orgel de kerk uit
Oud 09-05-2005, 20:30
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
ik heb op zich niets tegen het orgel, ik vind het ook een mooi instrument, maar dat zegt niet dat er geen keyboard en gitaartje bij mag (om eens rustig te beginnen)
Oud 12-05-2005, 14:38
cartman666
cartman666 is offline
Heb die twee geluisterd en vind ze veel te complex voor psalmen. melismatische zang op onlogische plaatsen, ingewikkelde intervallen.
Dat is voor een gemeente echt veel te ingewikkeld. Dat wordt weer veel gedoe voor de cantorij als dit een hype wordt.
Het lijkt op egotripperij van een paar doorgeslagen musici en dichters.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 15:55
hasseltboy
hasseltboy is offline
Alsjeblieft zeg
Oud 12-05-2005, 19:39
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
heb jij ze geluisterd? Als ik dat probeer zegt ie: binnen enkele maanden is er een voorproefje van de tweede cd te beluisteren.
Oud 13-05-2005, 12:21
cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Hernuel Fan schreef op 12-05-2005 @ 20:39 :
heb jij ze geluisterd? Als ik dat probeer zegt ie: binnen enkele maanden is er een voorproefje van de tweede cd te beluisteren.
Wat vreemd. Ik had ze een half jaar geleden oid van de site gehaald.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten