Oud 05-05-2005, 15:43
squat
squat is offline
Ik ben 18 jaar, heb een VWO diploma op zak en zoek een fulltime of parttime baan tot september. Hoe vind ik nou werk? Ik sta ingeschreven bij Randstad, maar dat levert weinig op. Af een toe klusjes voor een week ofzo.

Welke stappen raden jullie aan? Inschrijven bij zo veel mogelijk uitzendbureau's? Ik wil graag vast werk.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-05-2005, 15:58
SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
Ga op zoek naar alle uitzendbureaus in de omgeving via goudengids en internet en ga een dagje lang naar al die uitzendbureaus...hoe meer hoe beter, des te meer kans op een groter aanbod voor jou.

En aangezien jij tot september werk zoekt valt het min of meer onder "vakantiewerk" dus zou ik je uberhaupt maar haasten met overal inschrijven.

Ow en: wees niet te kieskeurig voor wat je wilt, sta voor alles open! Wellicht heb je dan geen droombaantje straks, maar beter iets verdienen dan helemaal niets!

Laatst gewijzigd op 05-05-2005 om 16:01.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2005, 16:17
Verwijderd
Ga eens naar een arbeidsbureau, daar vind je sneller iets voor de lange termijn.
Bijv. Stepstone
Met citaat reageren
Oud 05-05-2005, 16:23
Balance
Balance is offline
Niet wachten op dat telefoontje van 't uitzendbureau: ga zelf overal achteraan. Kijk in alle huis-aan-huis blaadjes naar de advertenties. Daar staat best vaak wat in.
Ga ook langs winkels of bedrijven waarbij je wel wil werken en kijk of ze een briefje hebben hangen waarop staat dat ze iemand zoeken. Zo niet, stap naar binnen en vraag of ze nog werk hebben.
Oud 05-05-2005, 16:27
Liss
Liss is offline
Inderdaad overal waar je wel zou willen werken binnenstappen en vragen of ze een vakantiewerker nodig hebben, zo ben ik zelf ook aan mn vakantiebaantje gekomen paar jaar terug
Oud 05-05-2005, 17:21
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Open sollicitatiebrieven sturen naar bedrijven die jou wel wat lijken. En dan vooral je sterke/positieve punten benadrukken! Een initiatief persoon trekt de meeste bedrijven wel aan. Al mijn acties open deze manier zijn tot nu toe gelukt (bij ong. 5 bedrijven, dus het leverde me 5 keer (vakantie)werk op).
Met citaat reageren
Oud 05-05-2005, 18:26
Balance
Balance is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 05-05-2005 @ 18:21 :
Open sollicitatiebrieven sturen naar bedrijven die jou wel wat lijken. En dan vooral je sterke/positieve punten benadrukken! Een initiatief persoon trekt de meeste bedrijven wel aan. Al mijn acties open deze manier zijn tot nu toe gelukt (bij ong. 5 bedrijven, dus het leverde me 5 keer (vakantie)werk op).
Ik vind dat wel erg formeel klinken voor vakantiewerk eigenlijk... Vaak is een 'goedemiddag. Ik ben op zoek naar werk. Hebben jullie nog vakantiewerkers nodig?' al voldoende.
Oud 05-05-2005, 18:29
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 05-05-2005 @ 19:26 :
Ik vind dat wel erg formeel klinken voor vakantiewerk eigenlijk... Vaak is een 'goedemiddag. Ik ben op zoek naar werk. Hebben jullie nog vakantiewerkers nodig?' al voldoende.
Ligt er aan waar je wilt werken, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2005, 18:31
Balance
Balance is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 05-05-2005 @ 19:29 :
Ligt er aan waar je wilt werken, denk ik.
dat is waar. Ik ga bij 'vakantiewerk' altijd uit van hele simpele baantjes, maar het kan natuurlijk ook dat je bij een net bedrijf wil werken ofzo, dan ligt het idd wel anders.
Oud 06-05-2005, 15:02
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Balance schreef op 05-05-2005 @ 19:31 :
dat is waar. Ik ga bij 'vakantiewerk' altijd uit van hele simpele baantjes, maar het kan natuurlijk ook dat je bij een net bedrijf wil werken ofzo, dan ligt het idd wel anders.
Het was voornamelijk kantoorwerk waarvoor ik die sollicitatiebrieven heb verstuurd.

Maar ik heb het bijv. ook gestuurd naar een restaurant. En ik weet dat zij daarvan onder de indruk waren. Ze hebben dan direct je werkervaring, opleiding en goede punten voor hun neus liggen. Dat kan ze sneller over de streep halen om op te bellen. En ook al is het vrij professioneel voor vakantiewerk, het siert je wel. Dat vonden zij ook.

En ik vind het wel handig om te oefenen met zulke dingen
Met citaat reageren
Oud 06-05-2005, 17:31
Alonso
Alonso is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 06-05-2005 @ 16:02 :
Het was voornamelijk kantoorwerk waarvoor ik die sollicitatiebrieven heb verstuurd.

Maar ik heb het bijv. ook gestuurd naar een restaurant. En ik weet dat zij daarvan onder de indruk waren. Ze hebben dan direct je werkervaring, opleiding en goede punten voor hun neus liggen. Dat kan ze sneller over de streep halen om op te bellen. En ook al is het vrij professioneel voor vakantiewerk, het siert je wel. Dat vonden zij ook.

En ik vind het wel handig om te oefenen met zulke dingen
En werkervaring heb je nu wel veel inderdaad!

Ik heb mijn werk gevonden via een huis-aan-huis-blaadje, veel bedrijven zoeken eerst zelf via zo'n advertentie mensen, en als het dan niet lukt schakelen ze een uitzendbureau in. Bijna alle restaurants zoeken wel mensen voor de zomerperiode, dat je werk zoekt tot augustus is zeker positief, dan is het het drukst. (terras enzo)

Alonso werkt bij een restaurant
Met citaat reageren
Oud 06-05-2005, 19:24
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Inderdaad, restaurants ed... Maar overal gaan er eigenlijk mensen op vakantie waar ze eventueel vakantiekrachten kunnen gebruiken. Winkels zijn in bepaalde plaatsen in de zomer ook drukker (de kruidvat hier in het dorp doordat de campinggasten uit de steden daar massaal naartoe gaan: het is het enige dat ze kennen). Naja, bel eens rond etc.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2005, 22:47
MaHo
MaHo is offline
Citaat:
squat schreef op 05-05-2005 @ 16:43 :
Ik ben 18 jaar, heb een VWO diploma op zak en zoek een fulltime of parttime baan tot september. Hoe vind ik nou werk? Ik sta ingeschreven bij Randstad, maar dat levert weinig op. Af een toe klusjes voor een week ofzo.

Welke stappen raden jullie aan? Inschrijven bij zo veel mogelijk uitzendbureau's? Ik wil graag vast werk.
Gewoon elk cafe/restaurant binnenlopen en vragen of ze nog iemand zoeken voor in de bediening/achter de bar/in de keuken. Het wordt namelijk weer een drukke periode voor de horeca, waarin ze best goed mensen kunnen gebruiken. Zo ben ik ook aan mijn bijbaantje gekomen. (doe het nu al 3 jaar)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten