Oud 09-02-2005, 16:02
Breg
Breg is offline
Zijn er meer mensen die zich hebben aangemeld voor de open dag van de Universiteit Groningen? Ik heb me namelijk enkele weken geleden aangemeld en heb nog niks gehoord. Dus vroeg ik me af of dat klopt of dat anderen ook nog niks gehoord hebben?

Om het ook nog enige discussiewaarde te geven: bij welke opleidingen ga je kijken?
Oud 09-02-2005, 18:06
Verwijderd
Ik ook nog niet, maar ja, het is een open dag dus ik denk niet dat je een inschrijving moet laten zien o.i.d. maar idd wel vreemd dat ze er niks van laten horen...
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 18:09
markoz
markoz is offline
Eerder dit jaar was er ook al een open dag van het RUG, ben ik toen ook geweest, en nergens vroegen ze of je je ingeschreven had of niet, het enige voordeel ervan is dat je een poster krijgt met alle tijden van de voorlichtingen die er zijn.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 19:48
Verwijderd
Citaat:
markoz schreef op 09-02-2005 @ 19:09 :
Eerder dit jaar was er ook al een open dag van het RUG, ben ik toen ook geweest, en nergens vroegen ze of je je ingeschreven had of niet, het enige voordeel ervan is dat je een poster krijgt met alle tijden van de voorlichtingen die er zijn.
haha, die wil ik niet eens!
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 20:31
martijn1985
martijn1985 is offline
Ik neem aan dat het hier om een open dag op locatie gaat? Dan heb je ook geen inschrijfbewijs nodig (ten minste: dat was niet zo toen naar een open dag op locatie ging van psychologie), maar het is wel handig als je weet waar je moet zijn.
Oud 09-02-2005, 21:29
Verwijderd
Volgens mij doen ze dat alleen zodat ze een beetje een idee hebben hoeveel mensen er komen
Met citaat reageren
Oud 10-02-2005, 14:24
Breg
Breg is offline
oh ik heb vandaag toch bericht gehad. 's ochtends io/ib en 's middags geschiedenis. Alleen de trein van 07.21 moeten hebben is dan wel weer minder
Oud 10-02-2005, 17:40
Verwijderd
haha, ja het begint al om 10 uur, best vroeg
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 18:06
jet
jet is offline
Citaat:
Breg schreef op 10-02-2005 @ 15:24 :
oh ik heb vandaag toch bericht gehad. 's ochtends io/ib en 's middags geschiedenis. Alleen de trein van 07.21 moeten hebben is dan wel weer minder

jij wel bericht ik niet?

de RUG wil me nu al niet
Oud 11-02-2005, 18:15
Str0nk
Str0nk is offline
Wanneer is 't ? Ik heb misschien ook wel belangstelling. Programma's kan je meestal wel downloaden.

Laatst gewijzigd op 11-02-2005 om 18:17.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 18:17
Goede Fee
Goede Fee is offline
Vorige opendag kon je je daar ook gewoon aanmelden.
Oud 12-02-2005, 12:35
DZHAW
DZHAW is offline
Ik vind die open dagen van de RUG maar niets.
Ga gewoon een keer met iemand meelopen, een dag. Hebben ze dacht ik ook speciale dagen voor, maar er is altijd wel wat te regelen voor een andere dag. Gewoon wat contact zoeken met de onderwijscoordinator, studievereniging of zoiets. Heb ik ook gedaan.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2005, 00:04
MH
MH is offline
Breg, ga ajb geen io doen, hoe leuk het je ook lijkt. De studie is zo massaal en uiteindelijk moeten velen daarna een andere studie doen of komen ze buiten hun vakgebied terecht.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2005, 20:03
Experiment
Experiment is offline
Ik ga ook naar de open dag, 's ochtends naar IO en 's middags niets (vond verder niets echt leuk ) in het kader van: je moet alle mogelijkheden overwegen, hoewel ik Groningen eigenlijk te ver weg vind.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2005, 22:33
Verwijderd
Wat maakt het uit dat het ver weg is, als je er eenmaal zit doet dat er ook niet zo heel veel meer toe hoor. Zo heel veel meer extra reistijd is het meestal nu ook weer niet.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2005, 10:53
MH
MH is offline
Citaat:
Experiment schreef op 13-02-2005 @ 21:03 :
Ik ga ook naar de open dag, 's ochtends naar IO en 's middags niets (vond verder niets echt leuk ) in het kader van: je moet alle mogelijkheden overwegen, hoewel ik Groningen eigenlijk te ver weg vind.
Wat ik al zei: ajb geen IO! Tenzij je met een diploma geen werk wilt hebben en zonder dat je iets zinnigs leert, de faculteit op de zenuwen werken.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2005, 19:20
Experiment
Experiment is offline
Citaat:
Thoughtful schreef op 13-02-2005 @ 23:33 :
Wat maakt het uit dat het ver weg is, als je er eenmaal zit doet dat er ook niet zo heel veel meer toe hoor. Zo heel veel meer extra reistijd is het meestal nu ook weer niet.
Voor mij is een grote afstand van vrienden en familie toch wel een nadeel...

Citaat:
Wat ik al zei: ajb geen IO! Tenzij je met een diploma geen werk wilt hebben en zonder dat je iets zinnigs leert, de faculteit op de zenuwen werken.
Mmm, ik zal het in overweging nemen Maar kan het niet zo zijn dat de kwaliteit vooruitgaat, nu het een lotingsstudie wordt?
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 09:18
NN
NN is offline
IO/IB is inderdaad dé nieuwe hippe studie aan de Letterenfaculteit waar honderden mensen zich voor inschrijven en waarvan iedereen zich af vraagt wat voor beroep al die mensen ooit kunnen gaan uitoefenen.

IO/IB is van alles net niks: een beetje taal, een beetje geschiedenis, een beetje recht, een beetje politicologie, een beetje zus en zo, etc...

Misschien kun je beter iets anders gaan kiezen.
Oud 16-02-2005, 10:33
Gaea
Gaea is offline
Idd, ga niet IO/IB doen, dat is echt een bijeengeraapt zootje vakken, waar niet echt heel diep op in wordt gegaan. M.a.w. je leert van heel veel een klein beetje. Maar goed, dan zijn wel meer nieuwe opleidingen aan de Letterenfaculteit.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 13:17
knir
knir is offline
Ik studeer io/ib, maar ben van plan de master journalistiek te gaan doen. De brede kennis die ik dan met io/ib heb opgedaan zal zeker van pas komen Het hangt er dus compleet vanaf wat voor werk je zoekt..

btw de mensen die hier oordelen over io, hoe kom je erbij? heb je het zelf gestudeerd of alleen maar via via gehoord?
Oud 16-02-2005, 13:21
knir
knir is offline
oja ik gooi er nog even een feitje tegenaan. 89% van de afgestudeerden heeft na 1 jaar een baan.
Oud 16-02-2005, 15:02
Gaea
Gaea is offline
Citaat:
knir schreef op 16-02-2005 @ 14:17 :

btw de mensen die hier oordelen over io, hoe kom je erbij? heb je het zelf gestudeerd of alleen maar via via gehoord?
Nee, ik oordeel altijd over iets wat ik zelf niet meegemaakt heb.

Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 15:39
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
Experiment schreef op 15-02-2005 @ 20:20 :
Voor mij is een grote afstand van vrienden en familie toch wel een nadeel...
Op dit moment zal dat vast zo zijn, maar bedenk dat je over het algemeen minimaal vier jaar studeert. Mijn ervaring is dat het 'naar huis gaan' na een dik half jaar wel stukken minder wordt. De vraag is dus of je het ook nog een nadeel vindt als je al een tijdje aan het studeren bent.
Oud 16-02-2005, 16:59
Mindfields
Mindfields is offline
wtf is io/ib?
Oud 16-02-2005, 17:02
Mindfields
Mindfields is offline
oooh internationale betrekkingen?
Oud 16-02-2005, 17:48
Verwijderd
Internationale Organisaties en Internationale Betrekkingen
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 20:17
knir
knir is offline
gezien je leeftijd heb je hoogstens een jaar gestudeerd, wat een ervaring

Citaat:
Gaea schreef op 16-02-2005 @ 16:02 :
Nee, ik oordeel altijd over iets wat ik zelf niet meegemaakt heb.

Oud 16-02-2005, 21:01
Gaea
Gaea is offline
Hmmz, volgens mij kun jij er niet zo goed tegen dat jouw opleiding hier afgekraakt wordt
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 21:24
knir
knir is offline
nee inderdaad, ik kan er niet tegen als iemand mijn opleiding afkraakt zonder dat goed te onderbouwen. Was je nou afgestudeerd en werkloos, ala...

kom je nog met inhoudelijke argumenten/keiharde feiten?
Oud 16-02-2005, 22:00
Gaea
Gaea is offline
Later, ik denk er nog eens even een nachtje over
Met citaat reageren
Oud 17-02-2005, 18:11
Str0nk
Str0nk is offline
*Volgt de twist tussen Gaea en knir met welgemeend interesse (ik overweeg die studie).
Oud 18-02-2005, 17:44
MH
MH is offline
Ik vind vooral het contrast te schril. Aan de ene kant komen er honderden io'ers bij per jaar, maar voor een gemiddelde moderne taal komen er nog geen vijf (Duits bijvoorbeeld) eerstejaars opdagen. En dat IO'ers vervolgens aan het werk komen, geloof ik. Maar echt niet volledig binnen hun vakgebied.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2005, 13:14
[CP]X-Ray Cat
[CP]X-Ray Cat is offline
Ik ga de 25e ook daarheen, maar heb me niet aangemeld. Toen ik naar Utrecht ging (met sinterklaas was dat) heb ik dat ook niet gedaan en dat was geen enkel probleem. Pepernoten waren oké daar : P

Maarm, ik ga bij geneeskunde, scheikunde en kunstmatige intelligentie kijken.

Zo.
Oud 25-02-2005, 20:53
knir
knir is offline
gaea i'm waiting..

ot: hoe was het vandaag?
Oud 25-02-2005, 21:17
real.scary
real.scary is offline
ik ben 's middags naar tandheelkunde geweest was best interessant.
eerst zat je tijdje in een collegezaal en toen kreeg je vanalles uitgelegd en een soort van voorbeeldcollege,
daarna kreeg je een rondleiding die imo beetje nutteloos was aangezien je door 5min door het gebouw vloog en er dus weinig van opstak
in de kliniek mocht je nog even voor de grap boren (bakte er nix van ) en hierna was het afgelopen

studie ziet er best leuk uit alleen dat in teamverband werken/studeren heeft zo zn na en voordelen, wel handig als je later praktijk gaat opstarten met meerdere (moet bijna wel), maar als je in een groep zit met studenten die gemiddeld wat lager scoren, houden zij je misschien wel tegen om jezelf verder te ontplooien

nu maar eens in a'dam en nijmegen kijken maar tot nu toe ziet dit er erg leuk uit
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 21:59
Nebula
Nebula is offline
Citaat:
real.scary schreef op 25-02-2005 @ 22:17 :
in de kliniek mocht je nog even voor de grap boren (bakte er nix van ) en hierna was het afgelopen
Mijn God wat krijg ik hier nare associaties bij.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 22:28
real.scary
real.scary is offline
wel op een fantoomhoofd met plastic tandjes ofcourse =P
but hey, ik heb strax 5jaar om het allemaal goed te leren
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 17:22
Str0nk
Str0nk is offline
Citaat:
knir schreef op 25-02-2005 @ 21:53 :
gaea i'm waiting..

ot: hoe was het vandaag?
En ik ben nog steeds benieuwd naar de inhoudelijke bezwaren van gaea
Ik overweeg nu serieus om me in te schrijven voor IO/IB. Maar ik aarzel nog o.a. omdat het me minder breed lijkt dan politicologie, waarin je je niet alleen richt op de internationale aspecten maar ook op de nationale - en lokale -.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten