Oud 23-07-2004, 11:14
Balance
Balance is offline
Laatst hoorde ik iemand vertellen dat hij een cursus snellezen had gedaan, waardoor ie nou flitsend door teksten heen kon gaan en alles begreep.

Ik was verbaasd dat zoiets bestond en ging eens op zoek op internet. In de plaatselijke bieb blijken ze daarvoor allerlei boeken te hebben en zo is er natuurlijk nog veel meer wat je thuis kan leren. Leren koken, schilderen, blind typen, enz.

Doe jij ook zoiets? En doe je dat dan met een cursus of thuis met boeken/internet?
Oud 23-07-2004, 11:27
Verwijderd
Hmm... Ik doe eigenlijk alleen maar Japans. Op school en thuis...
Met citaat reageren
Oud 23-07-2004, 11:38
Verwijderd
Rijbewijs.

Hmm, en ik ben de Bijbel aan het lezen.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2004, 11:59
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Tja, rijbewijs.
Oud 23-07-2004, 13:05
Kevin1986
Kevin1986 is offline
Autorijbewijs theorie+praktijk
Met citaat reageren
Oud 23-07-2004, 13:50
alpha
alpha is offline
Autorijbewijs en drumexamens. Maar niet iets 'echts', niet een cursus ofzo.
Ik ben mezelf wel zoveel aan het leren, programmeren, typen met 10 vingers (ik kan wel blind typen, maar niet met 10 vingers.. ), gebarentaal..
Oud 23-07-2004, 16:38
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Uhm, tja idd, rijbewijs en ook heb ik leren blind typen, maar dat is meer gewenning en wat logica dan dat je echt moet leren. En verder neem ik eigenlijk best wel snel dingen op en leer ik zeg maar zonder te leren.
Oud 23-07-2004, 17:13
Luna
Luna is offline
auto rijden.
verder leer ik de wereld kennen.
Oud 23-07-2004, 17:19
Bruut
Bruut is offline
niets. rijbewijs enzo heb ik allemaal al
Oud 23-07-2004, 17:59
Verwijderd
Ik heb in mijn eerste jaar als student een aantal cursussen over de islam gevolgd aan de Volksuniversiteit in mijn stad (dat is geen echte universiteit, maar gewoon een opleidingsinstituut voor iedereen die geïnteresseerd is, ze bieden heel diverse cursussen aan, van koken tot argumenteren).

Verder heb ik mijn boeken nog uit de tijd dat ik culturele antropologie studeerde. Het is handig om standaardwerken over antropologie en sociologie te hebben. Ik lees er regelmatig in.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2004, 18:03
fractuur
fractuur is offline
Over dat snellezen: daar heb ik in den treure teksten over moeten lezen met Nederlands. Om vervolgens de argumenten eruit te halen. (niet dus..) Maar zo goed schijnt hetn iet te werken.

On-topic: eigenlijk nergens voor...
Oud 23-07-2004, 18:10
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Vanaf volgende week auto leren rijden .

En ik ben van plan om toch maar eens een typcursus te nemen (alhoewel ik zo ook wel snel typ), en gitaarles (ik heb al twee jaar een gitaar staan en ik kan misschien 8 noten spelen ).
Met citaat reageren
Oud 23-07-2004, 20:06
Femic
Femic is offline
Ik lees en bestudeer veel informatie om kinderen basketbaltraining te mogen geven (speel zelf al 7 jaar bbal). Omdat ik assistent-trainster was (leuk woord ) en volgend jaar of t jaar daarna zelf ook een team wil gaan trainen.
Oud 23-07-2004, 20:39
Tiño
Tiño is offline
rijbewijs al gehaalt .en bij mn werk leer ik steeds nieuwe dingen en die breng ik weer over op de mensen onder mij...
Oud 24-07-2004, 09:39
Verwijderd
ik heb een cursus blind typen gedaan
cursus italiaans (ik was 14, tussen oudjes van in de 60 en dan ook nog es de beste van de klas )
en ik leer elke dag in de praktijk hoe ik koeien moet melken, medicatie, voeren etc
Met citaat reageren
Oud 24-07-2004, 10:04
Miracle
Miracle is offline
Ik heb wat boeken in huis gehaald over paarden (en paardrijden). Wie weet leer ik er nog iets van.

Gewoon omdat ik nu eens wat meer wil leren. Feitjes die je snel vergeet of waar veel mensen nog over discussieren. Ik ben er nog niet in begonnen, wie weet is het wel niet boeiend ofzo.
Oud 24-07-2004, 10:25
cyntha
cyntha is offline
Blind typen toen ik op de basisschool zat en voor de rest niks.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2004, 12:25
Verwijderd
Ik lees veel 'educatieve' boeken. Nu ben ik onder andere bezig met muziektheorie, vnml. de harmonieleer, 'Het heelal' van Stephen Hawking, en Japans.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2004, 12:44
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 23-07-2004 @ 12:38 :
Hmm, en ik ben de Bijbel aan het lezen.
wtf?
oooh...

know your enemy if you want to defeat them?

ontopic:
bmxen
magic (goochelen)
Met citaat reageren
Oud 24-07-2004, 15:15
Dolores
Dolores is offline
Citaat:
sensual schreef op 24-07-2004 @ 11:25 :
Blind typen toen ik op de basisschool zat en voor de rest niks.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2004, 15:59
Verwijderd
Citaat:
snees schreef op 24-07-2004 @ 13:25 :
Ik lees veel 'educatieve' boeken. Nu ben ik onder andere bezig met muziektheorie, vnml. de harmonieleer, 'Het heelal' van Stephen Hawking, en Japans.
Waar haal je die boeken voor Japans vandaan? Daar heb ik ook wel interesse in nl
Met citaat reageren
Oud 24-07-2004, 16:27
Verwijderd
Citaat:
Moenbloem schreef op 24-07-2004 @ 16:59 :
Waar haal je die boeken voor Japans vandaan? Daar heb ik ook wel interesse in nl
Wat wil je leren? Hiragana en katakana kan je gewoon op internet vinden (http://japanese.about.com/blbegin.htm), en voor kanji kan je bijvoorbeeld Kanji ABC kopen (in het Engels). Ik weet alleen niet of je Japans wilt leren praten of lezen. Om te leren lezen heb je die kanji zeker nodig, maar ik zou niet de beste manier weten om Japans te leren praten. Misschien kan je Andijvie een PM sturen, die doet HBO Japans.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2004, 17:19
Verwijderd
ik wil spaans gaan leren, vind het een hele leuke taal en ga er vaak op vakantie, kortom dus handig en leuk.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2004, 20:59
~Meliss@~
~Meliss@~ is offline
rijbewijs
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 14:11
Verwijderd
Ookal begeleid ik al kampen, ik ben mijn 'begeleidersdiploma' nog aan het halen. Daarnaast EHBO opvijzelen.
Lees nog zo nu en dan in filosofieboeken en wil volgend jaar een minor gaan doen, maar dat is dus eigenlijk ook school.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-07-2004, 17:24
misshobbit
misshobbit is offline
Spaans
op school leer ik het ook maar naast school leer ik het uit andere boeken en van een cursus
Oud 25-07-2004, 21:46
AnTiLiCiOuS
AnTiLiCiOuS is offline
Citaat:
misshobbit schreef op 25-07-2004 @ 18:24 :
Spaans
op school leer ik het ook maar naast school leer ik het uit andere boeken en van een cursus
WOW! dat is vet cool.. shit man.. ik wil ook Spaans op school
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 10:54
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Ik lees voor mezelf veel over godsdienst en filosofie, en ik ben bezig met de theorie van mn duikcursus.. En ik zou heel graag willen beginnen met Arabisch leren, weet iemand of daar boeken voor zijn dat je dat thuis een beetje kan doen? Of moet dat echt op de universiteit?

Laatst gewijzigd op 26-07-2004 om 10:56.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 11:02
Verwijderd
Citaat:
snees schreef op 24-07-2004 @ 17:27 :
Wat wil je leren? Hiragana en katakana kan je gewoon op internet vinden (http://japanese.about.com/blbegin.htm), en voor kanji kan je bijvoorbeeld Kanji ABC kopen (in het Engels). Ik weet alleen niet of je Japans wilt leren praten of lezen. Om te leren lezen heb je die kanji zeker nodig, maar ik zou niet de beste manier weten om Japans te leren praten. Misschien kan je Andijvie een PM sturen, die doet HBO Japans.
Als je eerst begint met hiragana en katakana en zorgt dat je die beide goed onder de knie hebt, kan je daarna verder gaan met kanji. Kanji ABC ziet er wel ok uit, als je die kanji hebt gehad, kan je best verder werken door middel van een kanji-woordenboek. Op www.intertaal.nl kan je verder heel veel boeken vinden om zelf mee aan de slag te gaan (zo ook boeken met cd's en bandjes).
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 11:11
Paul van Shark
Paul van Shark is offline
Rijbewijs heb ik al ben nou nog bezig om duikinstructeur te worden
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 11:18
Gordijn
Gordijn is offline
Ik ben dol op Filosofie en Religie; ik lees nu over confucius---> het confucianisme dus.

En ik heb schilderlessen.
Maar die beginnen pas weer na de vakantie.
Oud 26-07-2004, 12:47
Verwijderd
paardrijden
druiden wicca enz
schilderlessen
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 12:53
IjSbLoKiE
IjSbLoKiE is offline
Citaat:
per piacere schreef op 24-07-2004 @ 10:39 :
ik heb een cursus blind typen gedaan
cursus italiaans (ik was 14, tussen oudjes van in de 60 en dan ook nog es de beste van de klas )
en ik leer elke dag in de praktijk hoe ik koeien moet melken, medicatie, voeren etc
Zo gek vind ik het niet dat je als 14 jarige de beste bent...
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 14:05
Verwijderd
Leren??? Eng woord
nee... nergens voor... als iets de moeite waard is om te kennen dan heb ik het ondertussen al per ongeluk opgepikt... studeren zie ik het nut nie van in... vrije tijd is veel leuker
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 15:03
Verwijderd
Ik leer voor braaf kind te zijn.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 15:14
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb toen ik op de basisschool een typcursus gevolgd en me een poosje beziggehouden met de renovatieplannen hier in de buurt maar verder leer ik niet echt bewust voor iets naast school. De dingen die ik wil leren probeer ik meestal zo in te plannen dat ik het ook van school kan gebruiken, bijvoorbeeld als profielwerkstuk.
Oud 26-07-2004, 19:14
Verwijderd
alleen mijn rijbewijs..

En probeer beetje bij te leren op mijn werk, maar ja, dat gaat vanzelf
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 19:27
Dís
Dís is offline
rybewys
ik ga vanaf september ofwel noorweegs ofwel chinees doen(liever yslands,maar ja hebben ze niet)
en school natuurlyk,tja
tis al denk ik
Oud 26-07-2004, 19:34
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Ik leer de Torah en ik leer Arabisch.
Oud 27-07-2004, 13:08
Symphony
Symphony is offline
een cursus hoe-verveel-ik-mijzelf-zoveel-mogelijk-in-negen-weken
Oud 27-07-2004, 14:50
JantjePietje
JantjePietje is offline
Momenteen leer ik een aantal Slavische talen met behulp van boeken. En dat gaat als een trein.
Oud 27-07-2004, 14:52
Verwijderd
Citaat:
blinkchic schreef op 26-07-2004 @ 20:27 :
rybewys
ik ga vanaf september ofwel noorweegs ofwel chinees doen(liever yslands,maar ja hebben ze niet)
en school natuurlyk,tja
tis al denk ik
als je nou eens leert typen met een -ij in plaats van een -y

Ontopic:
Ik heb niet zoveel dingen naast school die ik leer. Ik wil wel graag vanalles, maar dat kost geld.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 15:48
heavinly
heavinly is offline
Citaat:
blinkchic schreef op 26-07-2004 @ 20:27 :
rybewys
en school natuurlyk,tja
tis al denk ik
Noorweegs.. :\ Dan mag je eerst wel eens leren hoe de taal heet.

Ik wil al jaren stenografie leren. Heb heel lang geleden 'n boekje gekregen om 't te leren, maar heb 't nog nooit gedaan.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 16:01
Verwijderd
Citaat:
heavinly schreef op 27-07-2004 @ 16:48 :
Noorweegs.. :\ Dan mag je eerst wel eens leren hoe de taal heet.
Dat wou ik ook zeggen

En nu leer ik een beetje Servisch van mijn zus
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 16:33
Verwijderd
ben begonnen met een zelfstudie portugees.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 17:10
Verwijderd
Ik heb vandaag mijn rijbewijs gehaald dus daar hoef ik nu niks meer aan te doen
Ik heb ooit een schriftelijke typecursus gedaan die ik van mijn neefje geleend had.
Ik wil in de vakantie nog een beetje mijn Latijn behouden want dat heb nu ik een jaar niet meer gehad en dat vond ik toch wel erg leuk. Ik denk dat ik binnenkort weer eens iets ga vertalen..
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 17:13
snoopy
snoopy is offline
Ik ben een beetje Spaans aan het leren, omdat ik over 2 weken naar Spanje ga en ik het een mooie taal vind.
Oud 29-07-2004, 22:27
de Koe!
de Koe! is offline
Ik heb muziekschool + piano gedaan.

Ik heb typelessen gevolgd, die heel goed van pas komen (maandag start ik met mijn vakantiejob: interviews uittypen).

Ik wil ooit graag een scandinavische taal leren spreken, al ben ik daar eigenlijk niks mee
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 06:54
Verwijderd
Ik leer eigenlijk nergens specifiek voor naast school. Wel volg ik wel ns cursussen om mijn kwaliteiten te verbeteren (debatteren, presenteren etc.)

Daarnaast zit ik nog wel op de 'muziekschool' m.a.w ik zit op saxofoon les. Maargoed ik vind dat dat meer hobby is
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 09:53
YPrue
YPrue is offline
Rijbewijs.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten