Oud 28-05-2002, 18:24
lady of the dark
lady of the dark is offline
Ik ga van het zomer waarschijnlijk voor het eerst op straat optreden (er is nog niks zeker, maar ik hoop dat het gaat lukken) Maar nu mijn probleem, ik kan niet zo veel liedjes achter elkaar zingen, ik moet af en toe pauze nemen. Nou vroeg ik me af, hoe doen mensen dat die optreden?
Oud 31-05-2002, 13:16
anoukfanEvi
anoukfanEvi is offline
Jaaa dat vraag ik me ook wel eens af. Het is natuurlijk wel zo dat als je je stem eerst heel goed opwarmt en je daarna allerlei mengseltjes (honingthee en water bijv) door je keel gooit, dat het dan beter gaat.....maar ik houd het ook nooit zo lang vol. Krijg vaak pijn aan m'n stem na ongeveer 6 liedjes (intensief) zingen.....jjaaaa dat komt (lijkt mij) omdat ik m'n stem niet goed gebruik, maar ook als ik dat wel doe(ademhalingstechnieken enzo) dan nog wil die niet. Ik weet niet of je nu hetzelfde bedoelt als ik of dat je gewoon over je conditie spreekt ofiets....maarja in ieder geval wel tof dat je (waarschijnlijk) gaat zingen op straat. Heel veel geluk d'r mee...Xje Evi
Oud 01-06-2002, 18:43
Balance
Balance is offline
ik kan best lang achter elkaar zingen, maar das gewoon een kwestie van goed ademhalen en daardoor je stem goed gebruiken.
als ik fout ademhaal krijg idd ook een zere keel, dus gewoon door je buik ademen! en ook niet gaan schreeuwen ofzo als je harder wilt zingen, maar het volume (jaja, wéér) uit je buik halen.
succes!
Oud 02-06-2002, 10:22
lady of the dark
Citaat:
linda85 schreef:
ik kan best lang achter elkaar zingen, maar das gewoon een kwestie van goed ademhalen en daardoor je stem goed gebruiken.
als ik fout ademhaal krijg idd ook een zere keel, dus gewoon door je buik ademen! en ook niet gaan schreeuwen ofzo als je harder wilt zingen, maar het volume (jaja, wéér) uit je buik halen.
succes!
Dank je wel, ik zal het proberen!
Oud 02-06-2002, 15:10
maf fluitketeltje
maf fluitketeltje is offline
Dan doe je iets in je techniek niet goed, als je goed gebruik van je stem maakt kun je uren achter elkaar door ziingen.
Oud 02-06-2002, 19:43
heavinly
heavinly is offline
hey trouwens even een vraagje over op straat zingen, dat mag toch niet zomaar, of wel? want ik wil dat ook een keer gaan doen, maar ik vroeg me af of je dat 'gewoon' mocht doen.
Oud 04-06-2002, 18:23
lady of the dark
Citaat:
heavinly schreef:
hey trouwens even een vraagje over op straat zingen, dat mag toch niet zomaar, of wel? want ik wil dat ook een keer gaan doen, maar ik vroeg me af of je dat 'gewoon' mocht doen.
Je moet geloof ik een vergunning hebben, maar ik ga het samen met iemand doen die al wat jaren ervaring heeft, dus hij zal het wel weten.
Oud 04-06-2002, 21:19
heavinly
heavinly is offline
Citaat:
lady of the dark schreef:

Je moet geloof ik een vergunning hebben, maar ik ga het samen met iemand doen die al wat jaren ervaring heeft, dus hij zal het wel weten.
Ja, was ik al bang voor.. kun je misschien posten hoe dat zit als je 't weet?
Oud 05-06-2002, 21:16
the Comebackkid
the Comebackkid is offline
in elke stad is dat anders, dat ligt aan de gemeentewetten! het zal wel staan in de APV algemene plaatselijke verordening, die kunnen ze op het gemeentehuis geven of ga gewoon naar de politiebureau van de stad waar je wilt gaan spelen. die weten het wel.
Oud 06-06-2002, 13:15
klein gek geitje
klein gek geitje is offline
wat maf fluitketeltje al zei.. dan is er iets mis aan je techniek als je dat niet lukt..

en nog wat als je dorst heb gewoon flesje water meenemen
Oud 06-06-2002, 18:18
lady of the dark
Citaat:
klein gek geitje schreef:

en nog wat als je dorst heb gewoon flesje water meenemen
bedankt voor het advies! (ik was er nog niet op gekomen)
Oud 10-06-2002, 13:16
Swissiegirl
Swissiegirl is offline
Appelsap wil ook nog wel eens werken. Succes!
Oud 11-06-2002, 13:48
Tinkerbel_temp
Tinkerbel_temp is offline
je moet in elk geval ( ook al zing je op straat ) versterking hebben anders heb je kans dat je te hard gaat schreewen om overal bovenuit te komen.
ik heb namelijk last van hetzelfde hoor!!!

oh ja neem geen fisherman's friend of andere troep,het verslapt namelijk je stembanden.
Oud 12-06-2002, 18:32
lady of the dark
Citaat:
tinkerbel schreef:
je moet in elk geval ( ook al zing je op straat ) versterking hebben anders heb je kans dat je te hard gaat schreewen om overal bovenuit te komen.
ik heb namelijk last van hetzelfde hoor!!!

oh ja neem geen fisherman's friend of andere troep,het verslapt namelijk je stembanden.
dank je! *Gooit familie pak Fishermans Friend in de prullenbak*

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten