Oud 24-07-2005, 12:48
thabomb1986
thabomb1986 is offline
Zo noemen ze het bij Friends dus... De laatste tijd heb ik het erg vaak! Dat je opstaat en je daarna heel duizelig voelt. Als het iets te lang duurt ga ik een beetje panieken maar dat houdt op als ik mn hoofd even aanraak met mn handen...

Wat is het? Waar komt het vandaan en waardoor kun je er meer last van krijgen? Schadelijk? Indicatie van enge ziekte?
Met citaat reageren
Oud 24-07-2005, 12:51
Verwijderd
Is normaal. Je staat te snel op, dat is de oorzaak. Bloed stroomt dan geloof ik niet snel genoeg naar je hoofd en moet even aankomen, tot die tijd ben je een beetje draaierig en zie je niet zo goed. Maar dat trekt gewoon weer bij.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2005, 13:05
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 24-07-2005 @ 13:51 :
Is normaal. Je staat te snel op, dat is de oorzaak. Bloed stroomt dan geloof ik niet snel genoeg naar je hoofd en moet even aankomen, tot die tijd ben je een beetje draaierig en zie je niet zo goed. Maar dat trekt gewoon weer bij.
^ Dat.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2005, 13:33
Kaa
Kaa is offline
Ik heb het soms als ik rondloop of gewoon ergens sta, maar ze zeiden dat dat kwam omdat ik n hele lage bleoddruk heb
Oud 24-07-2005, 14:49
Verwijderd
Citaat:
Kaa schreef op 24-07-2005 @ 14:33 :
Ik heb het soms als ik rondloop of gewoon ergens sta, maar ze zeiden dat dat kwam omdat ik n hele lage bleoddruk heb
Jup, dan komt er niet snel genoeg genoeg bloed in je hoofd. Ik heb dat soms ook wanneer ik gewoon rondwandel of ergens sta. 't Kan op zich geen kwaad, 't is alleen erg vervelend om het 'zomaar' te krijgen, omdat je vaak even stil moet blijven staan om het weg te laten zakken. (Als ik gewoon door ga met wat ik doe, dan gaan m'n oren raar suizen, als ik even stil blijf staan en rustig knipper, gebeurt dat niet.)
Met citaat reageren
Oud 24-07-2005, 16:35
juno
juno is offline
Ik kreeg van mijn huisarts het advies om chips te eten en rode wijn te drinken, en verder moest ik blij zijn met zo'n lage bloeddruk, want een hoge is veel erger!

Rustig opstaan, niet meteen in de startblokken en wegsprinten als je net rustig hebt zitten lezen, want dan strijk je het vaantje.

Als het gebeurt: rustig gaan zitten, desnoods voorovergebukt met je hoofd omlaag, maar dat is alleen als je dreigt flauw te vallen en sterretjes gaat zien.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2005, 17:14
Dror Yikra
Dror Yikra is offline
Heb ik altijd. 's Ochtends, maar op andere tijdstippen ook. Zelfs wanneer ik lang aan de computer heb gezeten en opsta word ik echt duizelig.

Lage bloeddruk zit in m'n familie.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2005, 17:42
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
juno schreef op 24-07-2005 @ 17:35 :
Ik kreeg van mijn huisarts het advies om chips te eten en rode wijn te drinken, en verder moest ik blij zijn met zo'n lage bloeddruk, want een hoge is veel erger!

Rustig opstaan, niet meteen in de startblokken en wegsprinten als je net rustig hebt zitten lezen, want dan strijk je het vaantje.

Als het gebeurt: rustig gaan zitten, desnoods voorovergebukt met je hoofd omlaag, maar dat is alleen als je dreigt flauw te vallen en sterretjes gaat zien.
Chips? Beetje meer zout op je maaltijden is ook al goed heur
Oud 24-07-2005, 18:22
juno
juno is offline
Ik kwam triomfantelijk thuis met een grote zak Croky! Op doktersvoorschrift! (was bij ons thuis namelijk een verboden lekkernij, chips)
Met citaat reageren
Oud 24-07-2005, 18:35
Silent Moon
Silent Moon is offline
Heb ik ook soms maar dan duurt het maar 3 sec. Maakt niks uit denk ik zo
Oud 25-07-2005, 12:29
Verwijderd
drop helpt op zich beter dan chips zout én zoethout.

Maargoed, waarschijnlijk is je bloeddruk wat aan de lage kant, is veelvoorkomend bij meisjes van 13-25 jaar en bij jongens van die leeftijd ook niet vreemd, en zo lang je maximaal 2 keer per jaar flauwvalt niet schadelijk (dat laatste zei mijn huisarts, weet niet of het een officiele definitie is).
Met citaat reageren
Oud 25-07-2005, 20:58
Periodiek
Periodiek is offline
Als ik opsta zorg ik dat ik eerst inadem, daarna span ik m'n buikspieren aan en sta op. Doordat je je buikspieren aanspant voordat je opstaat, stroomt het bloed minder snel weg uit je hoofd.

Works for me

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten