Oud 20-08-2005, 14:12
Verwijderd
Hallo ,

Ik heb een vraagje: ik heb afgelopen week via de ib-groep voor een nieuwe studie aangemeld. Ik vraag me dus af of ik nog wel op tijd ben voor aanvang van het schooljaar zodat ik geen achterstand heb voor dat ik ook maar begin.
Vooropgesteld: er is geen numerus fixus,toelatingsgesprekken of iets in die trant.
Barst los, en verlos me van mijn vraag
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-08-2005, 14:22
Gaea
Gaea is offline
Je moet je behalve bij de IB-Groep ook even aanmelden bij de opleiding zelf. Maar als het goed is krijg je via de IBG de aanmeldingsformulieren thuis toegestuurd, en aangezien je dat voor 1 september hebt gedaan, denk ik dat je nog wel op tijd bent.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2005, 14:25
Verwijderd
Citaat:
Gaea schreef op 20-08-2005 @ 15:22 :
Je moet je behalve bij de IB-Groep ook even aanmelden bij de opleiding zelf. Maar als het goed is krijg je via de IBG de aanmeldingsformulieren thuis toegestuurd, en aangezien je dat voor 1 september hebt gedaan, denk ik dat je nog wel op tijd bent.
das is in ieder geval mooi, die formulieren voor aanmelding bij de school heb ik nog niet ontvangen dus dan maar hopen dat ik ze op tijd krijg.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2005, 14:25
Verwijderd
Ik kan me niet voorstellen dat je je nog voor 1 september in kan schrijven wanneer je het via de IBG doet; de IBG moet jouw info doorgeven aan de instelling, die moet weer inschrijfformulieren opsturen en vervolgens moeten ze die nog gaan verwerken. De IBG rekent voor hun verwerking alleen al minimaal 2 weken.

Ga naar de instelling toe; daar hebben ze bij de administratie / studentenbalie wel inschrijfformulieren; je kan je vrijwel per direct inschrijven (neem alles mee; gerwaarmerkt kopie diploma, pasfoto's etc, alles wat je nodig hebt, zodat je het formulier ter plekke in kan vullen en in kan leveren!). De IBG weet van je nieuwe studiekeuze, en jij omzeilt het systeem van hen gewoon even.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2005, 14:28
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 20-08-2005 @ 15:25 :

Ga naar de instelling toe; daar hebben ze bij de administratie / studentenbalie wel inschrijfformulieren; je kan je vrijwel per direct inschrijven (neem alles mee; gerwaarmerkt kopie diploma, pasfoto's etc, alles wat je nodig hebt, zodat je het formulier ter plekke in kan vullen en in kan leveren!). De IBG weet van je nieuwe studiekeuze, en jij omzeilt het systeem van hen gewoon even.
Dat is inderdaad wel een idee ja, Nou dat ga ik dan volgende week maar eens doen ja. Dankje!
Met citaat reageren
Oud 20-08-2005, 14:39
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
ik heb min of meer t zelfde probleem; ik sta ingeschreven voor een studie maar ga een andere studie doen. dus ik ga volgende week (last minute inschrijfavond van de opleiding) me inschrijven voor deze opleiding, andere opleiding zelf annuleren, en geef de wijzigingd door aan de ib-groep.

als je niks doet, behalve die formulieren van de ib-groep, dan krijg je de formulieren te laat in huis om nog in september te kunnen beginnen, terwijl je vaak inderdaad bij een instelling je direct in kan schrijven. zo van, ff handtekening zetten en papieren e.d. inleveren, en dan ben je NU ingeschreven. en da's wel zo handig
Oud 20-08-2005, 15:48
first eror
first eror is offline
Hoe bij de IBG in te schrijven voor twee studies?
Met citaat reageren
Oud 20-08-2005, 15:51
Verwijderd
Citaat:
first eror schreef op 20-08-2005 @ 16:48 :
Hoe bij de IBG in te schrijven voor twee studies?
Daar hebben ze een formulier voor, als ik me het goed kan herinneren. Kijk op de site of bel ze even op.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2005, 15:52
first eror
first eror is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 20-08-2005 @ 16:51 :
Daar hebben ze een formulier voor, als ik me het goed kan herinneren. Kijk op de site of bel ze even op.
Dankje (:
Met citaat reageren
Oud 20-08-2005, 15:54
Verwijderd
Citaat:
first eror schreef op 20-08-2005 @ 16:52 :
Dankje (:
Ah, sorry, ik heb geen gelijk:
'Hoe geef ik aan dat ik twee opleidingen tegelijk wil volgen?
- Op het aanmeldingsformulier is hiervoor geen ruimte. Met het aanmeldingsformulier moet je een brief meezenden waarin je duidelijk aangeeft dat je naast de opleiding die op het aanmeldingsformulier is ingevuld, ook nog een andere opleiding wilt gaan volgen.'
Met citaat reageren
Oud 20-08-2005, 16:51
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
kunnen we geen 'centraal' topic voor 'vragen ib-groep' maken of zo trouwens ?
Oud 20-08-2005, 16:53
first eror
first eror is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 20-08-2005 @ 16:54 :
Ah, sorry, ik heb geen gelijk:
'Hoe geef ik aan dat ik twee opleidingen tegelijk wil volgen?
- Op het aanmeldingsformulier is hiervoor geen ruimte. Met het aanmeldingsformulier moet je een brief meezenden waarin je duidelijk aangeeft dat je naast de opleiding die op het aanmeldingsformulier is ingevuld, ook nog een andere opleiding wilt gaan volgen.'
Ja, zag het al; je hebt me wel op het goede spoor gezet, dus alsnog bedankt
Met citaat reageren
Oud 20-08-2005, 18:38
Verwijderd
Citaat:
first eror schreef op 20-08-2005 @ 17:53 :
Ja, zag het al; je hebt me wel op het goede spoor gezet, dus alsnog bedankt
Graag gedaan. Wel gek dat ze niet even een hokje op het formulier zetten wat je aan moet vinken wanneer je twee studies tegelijk volgt, kleine moeite... (zo'n brief waarin je het duidelijk uit moet leggen lijkt me meer tijd kosten om te verwerken dan zo'n aangevinkt hokje).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten