Oud 24-07-2005, 01:27
Kevin D.
Kevin D. is offline
je schoon ouders ontmoeten, wat vond jij ervan?

Ik vond het wel relax, tot nu toe waren het altijd wel aardige mensen, vooral die eerste keer.

En jij?

Soms hoor je wel eens van die verhalen dat de vader van je meisje boos keek (omdat hij al weet wat je gaat doen enzo) Vertel het hier
Oud 24-07-2005, 09:30
Thee Muts
Thee Muts is offline
Euh.. bij mijn ex was dat geloof ik al vrij snel, en zijn ouders leken op het eerste gezicht wel relaxed en dat waren ze ook wel. Al had ik met zijn vader nooit zo veel, zijn moeder vond het altijd wel gezellig als ik er was. En op gegeven moment kwam ik toevallig stage lopen op de plaats waar zij ook werkte, dus dat was wel gezellig. Maar ik zag ze niet echt als mijn schoonouders ofzo, het was meer mijn ex en ik en tja, hij had toevallig ook nog ouders rondlopen.

Bij mijn huidige vriend ontmoette ik zijn ouders ook wel vrij snel. En ook dat klikt prima, ik kan goed met zijn ouders overweg, vooral met zijn vader. Ik weet dat zij mij ook wel heel graag mogen, dus dat vindt ik wel fijn En zeker nu mijn vriend en ik samenwonen, zien zij mij echt wel als hun schoondochter.

En andersom ook, mijn ouders ontmoette mijn huidige vriend gelijk al de tweede keer dat wij elkaar zagen. En vanaf het eerste moment waren ze dol op hem
Oud 24-07-2005, 10:39
yapo
yapo is offline
Blij dat ik er weer weg was!
Maar 't werkt ook niet motiverend als je op voorhand al weet dat ze je liever zien gaan dan komen
Oud 24-07-2005, 10:58
fractuur
fractuur is offline
Mjah.. het had slechter gekund. Ik geloof dat die vader me wel mocht (zn moeder was er niet), al had dat denk ik vooral te maken met het feit dat ik geschiedenis wilde studeren, en hij dat zelf ook gedaan had. Verder waren ze daar thuis redelijk gelovig, dus ik stelde me nogal terughoudend op. Dat is ook een van de redenen geweest dat ik het later heb uitgemaakt trouwens.
Oud 24-07-2005, 11:03
Roos
Roos is offline
Kan iemand evende topictitel duidelijker maken?

Ik heb nooit problemen gehad met "schoonouders" ontmoeten en zie er ook nooit tegenop ofzo.
Oud 24-07-2005, 11:05
Verwijderd
T was opzich wel spannend, maar verder nix speciaals. DIe mensen zjin kei aardig
Met citaat reageren
Oud 24-07-2005, 11:06
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
hey, je hebt m'n topic gejat!

http://forum.scholieren.com/showthre...t=meet+parents

Oud 24-07-2005, 11:30
mystery86
mystery86 is offline
bij mijn ex ging dat pas na 2 maanden ongeveer omdat we in het begin de relatie geheim moesten houden maar daarna klikte het wel, ik zat daar ook wel eens thuis zonder dat hij er was.

bij mijn huidige vriend leerde ik zijn ouders al kennen voordat ik iets met hem had en dit klikte meteen.
Zijn moeder had al met hem zitten kletsen over hoe leuk ze me vond dus dat voelde wel goed

Gaat lekker dus!
Oud 24-07-2005, 11:46
Billy_bob
Billy_bob is offline
Citaat:
mystery86 schreef op 24-07-2005 @ 12:30 :
bij mijn ex ging dat pas na 2 maanden ongeveer omdat we in het begin de relatie geheim moesten houden maar daarna klikte het wel, ik zat daar ook wel eens thuis zonder dat hij er was.

bij mijn huidige vriend leerde ik zijn ouders al kennen voordat ik iets met hem had en dit klikte meteen.
Zijn moeder had al met hem zitten kletsen over hoe leuk ze me vond dus dat voelde wel goed

Gaat lekker dus!
Hoezo moest je het 2 maanden geheim houden?!
Oud 24-07-2005, 11:49
mystery86
mystery86 is offline
Citaat:
Billy_bob schreef op 24-07-2005 @ 12:46 :
Hoezo moest je het 2 maanden geheim houden?!
Hij had het net uitgemaakt met zijn ex (voor mij) maar zijn ouders waren daar nogal moeilijk over. Die vonden dat ie eerst een tijdje vrijgezel moest zijn voor ie aan een ander meisje begon. Ondertussen had ik dus al stiekem wat met hem.
Oud 24-07-2005, 13:09
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 24-07-2005 @ 12:03 :
Ik heb nooit problemen gehad met "schoonouders" ontmoeten en zie er ook nooit tegenop ofzo.
Ja, same here
Met citaat reageren
Oud 24-07-2005, 13:12
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:

Oud 24-07-2005, 13:14
Dror Yikra
Dror Yikra is offline
Dat lijkt mij echt zo ongelofelijk eng. Schoonouders ontmoeten dus.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2005, 14:03
Verwijderd
bij mijn eerste echte ontmoeting stonden we volgens mij te zoenen in de serre midden in de nacht. Ze dacht dat haar ouders al op bed lagen. Gaat de buitendeur opeens open en stormt die pa naar binnen: "Niet schrikken he" . Verder waren ze wel ok. Vooral die pa. Die ma had volgens mij op het begin nog wel eens bedenkingen omdat ik in afgetrapte kleding loop, langer haar heb en een piercing. Toen ze zag dat ik toch wel lief voor der was enzo, was het wel goed.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2005, 14:29
Toet0r
Toet0r is offline
Mn schoonmoeder kende ik een paar jaar eerder dan mn vriendje, alleen had ik toen nooit gedacht dat ze mn schoonmoeder zou worden Ik kreeg aardrijkskunde van dr in de eerste en tweede en ik mocht dr altijd wel. De eerste keer dat ik dr ontmoette als schoonmoeder was wel oke. Het eerste was ze zei was: Ohja! zie je wel, toch de Anne die ik in gedachten had!
De eerste keer dat ik zn vader ontmoette, hmm. Geen idee meer wanneer dat eigenlijk was, maar ik weet wel dat ik hem wel aardig vond.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2005, 14:32
Verwijderd
Het was denk ik 1 uur in de middag en mijn schoonvader zat in zijn badjas Maar goed, het was zijn vrije dag. Zijn moeder was heel aardig en gastvrij meteen. Het was de tweede keer dat we elkaar zagen, maar ik bleef meteen slapen vanwege de afstand. Dat is best een rare situatie, meteen blijven slapen. Gelukkig zijn het fijne mensen.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2005, 15:08
Sawna
Sawna is offline
Ik kwam voor het eerst bij toen-nog-niet-mijn-vriend, en twee uur nadat we gezoend hadden brachten we lunch naar zijn moeder
Oud 24-07-2005, 15:35
Phlox
Phlox is offline
Toen ik ze ontmoette was ik nog niet de vriendin van hun zoon, dus gewoon netjes voorgesteld.
En daarna kregen we wel wat en toen ehm tsja ging alles een beetje vanzelf.
Oud 24-07-2005, 15:59
A*
A* is offline
We hadden geloof ik nog niet zo superlang, 4 weken ofzo, en hij was zo enthousiast dat hij me mee had genomen naar zn ouders.
Ik was vet zenuwachtig, want ik wilde wel graag dat ze me aardig vonden.
Gelukkig vinden ze me ook heel aardig en ik hen ook. Vooral met zijn vader kan ik goed opschieten, we ouwehoeren altijd veel. En met zijn moeder heb ik meer serieuzere gesprekken.
Toch ben ik elke keer nog wel een beetje zenuwachtig om er naartoe te gaan, ik ben altijd bang erg stomme dingen te gaan doen.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2005, 16:25
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Kan iemand evende topictitel duidelijker maken?
Die is niet echt duidelijk inderdaad.
Oud 24-07-2005, 16:27
Verwijderd
Ik zou het niet meer weten...spannend, denk ik, maar meer ook niet. Z'n zus, haar man en hun zoontje waren er ook, was wel gezellig.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2005, 16:31
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Dror Yikra schreef op 24-07-2005 @ 14:14 :
Ach, je moet het niet te veel als een test gaan zien, je partner heeft immers toch al voor jou gekozen. En waarschijnlijk heb je van je partner al wel het een en ander over zijn/haar ouders gehoord, dus weet je ook wel een beetje wat je kan verwachten. En het contact groeit dan vanzelf wel, en of het echt klikt of niet is dan even afwachten.

Zelf waren mijn ouders niet echt blij met mijn ex en onze relatie, en dat vond ik wel eens vervelend, maar ik heb mijn relatie daar niet te veel door laten beïnvloeden en gelukkig zaten mijn ouders er verder ook niet al te veel bovenop. Maar ik ben toch wel heel blij dat het tussen mijn huidige vriend en mijn ouders zo goed klikt, anders hadden ze mij nooit naar Rotterdam laten verhuizen om bij hem te gaan wonen
Oud 24-07-2005, 17:16
Verwijderd
Ze waren (en zijn) heel aardig, maar ik ben erg verlegen - vijf jaar geleden was 't nog erger - dus vond ik het erg spannend. Maar ze zijn erg aardig
Met citaat reageren
Oud 24-07-2005, 17:52
Verwijderd
Ik kende haar moeder al een beetje, erg dominante vrouw die vaak mensen afschrikt. Je moet weten met wie je te doen hebt. Maar ik ben bepaald niet verlegen aangelegd. Ik vond haar wel grappig maar ook overcaring richting mijn ex.

Volgens mij vond ze mij maar een saaineus de eerste paar maanden, maar op een gegeven moment klikte het wel goed eigenlijk. Zij vond het heel erg dat het uit ging en als ik de verhalen moet geloven miste ze me nogal. Ik zat daar toch wel erg vaak en ze vond het heerlijk om met me te kletsen terwijl ik een beetje hielp in het huishouden.

Haar vader kende ik niet, maar die man is een schattepoepie, iedere jongen die lief tegen zijn dochter is vind hij geweldig. En dat ik ook nog eens fiscale economie studeerde (hij is treasurer) kwam helemaal goed uit: eindelijk eens iemand in huis met wie hij over zaken en economie kon praten. Hij vond het uiteraard vreselijk dat het uitging, ik ben laatst een keer gaan eten bij hem (met ex en een vriend van de vader van mijn ex) en ik merkte dat hij dat echt weer heel leuk vond, hij maakte zelfs veel grapjes. Normaal is ie rustiger.

Ik ga niet meer bij ze langs zonder mijn ex. En met mijn ex ook niet op die ene keer na. Ik vind dat toch heel moeilijk om te doen, ook al mis ik het wel heel erg.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2005, 20:54
fruity-pebbles
fruity-pebbles is offline
uhh.. ben ik de enige met gemene schoonouders? :-|
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-07-2005, 21:05
mara18
mara18 is offline
De ouders van mijn vriend zijn eenvoudige, warme mensen. Echt schatten. Ik zou me geen betere schoonouders kunnen voorstellen
Met citaat reageren
Oud 25-07-2005, 00:41
Verwijderd
Nog nooit "schoonouders" ontmoet.. Lijkt me eng ^^.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2005, 07:34
Verwijderd
Mijn schoonouders zijn echt enorm leuk en lief. Zag ze de eerste keer, toen had ik echt net iets met mn vriend. Zijn opa was overleden, en daarom waren zijn ouders thuis. Best rare situatie. Maar alles is goedgekomen en ze zijn enorm aardig.
Had het niet beter kunnen treffen denk ik
Met citaat reageren
Oud 25-07-2005, 09:30
zeep007
zeep007 is offline
Mijn schoonouders zijn heel aardig. ( zijn gescheiden )
Bij zijn moeder kwam ik al jaren over de vloer, toen we nog gewoon vrienden waren, dus die kende ik al. En we konden toen ook al goed met elkaar overweg.
Zijn vader had ik al een paar keer eerder gezien, en ff een minuut langsgeweest als het moest, dus toen ik daar voor het eerst aan het eten was, vond ik het wel een beetje spannend. Vreemde kerel, maar wel aardig.

Laatst gewijzigd op 25-07-2005 om 11:27.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2005, 09:40
cagie
cagie is offline
De ouders van mijn vriend zijn gescheiden. Ik heb eerst zijn vader en stiefmoeder ontmoet en dat was op een verjaardag. En na afloop van de avond wist ik eigenlijk nog steeds niet wie zijn vader was omdat er zoveel mensen in de kamer zaten.
Later heb ik zijn vader beter leren kennen en ik vind hem aardig.
Zijn moeder is echt een schat. Ben erg blij met haar als schoonmoeder.
Toen mijn vriend trouwens voor het eerst bij ons over de vloer kwam was mijn moeder de enigste die tegen hem praatte. Mijn vader zei eigenlijk helemaal niks. Waardoor mijn vriend dacht dat mijn vader hem helemaal niet mocht. Later ging het beter. Het bleek dat mijn vader gewoon aan de situatie van een nieuwe vriend moest wennen. Inmiddels kunnen ook mijn vader en mijn vriend het goed met elkaar vinden.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2005, 11:14
vixen
vixen is offline
Ik had zn moeder twee keer gezien voordat we iets kregen. Op een feestje en tijdens een optreden van zn band. Zn vader heb ik daarna gezien toen ie de geiser kwam maken.
Aardige mensen, maar ik ben te ouder-schuw om er nu al echt een volle avond door te brengen.
Oud 25-07-2005, 11:16
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Citaat:
vixen schreef op 25-07-2005 @ 12:14 :
ik ben te ouder-schuw
Met citaat reageren
Oud 25-07-2005, 11:56
MJM
MJM is offline
Citaat:
*~ Toeter ~* schreef op 24-07-2005 @ 15:29 :
Mn schoonmoeder kende ik een paar jaar eerder dan mn vriendje, alleen had ik toen nooit gedacht dat ze mn schoonmoeder zou worden Ik kreeg aardrijkskunde van dr in de eerste en tweede en ik mocht dr altijd wel. De eerste keer dat ik dr ontmoette als schoonmoeder was wel oke. Het eerste was ze zei was: Ohja! zie je wel, toch de Anne die ik in gedachten had!
De eerste keer dat ik zn vader ontmoette, hmm. Geen idee meer wanneer dat eigenlijk was, maar ik weet wel dat ik hem wel aardig vond.
Klinkt bekend...

Werd betrapt door me AK leraar toen ik met ze dochter lag te rotzooien..! "Ooow.. heey *naam*, heb je je proefwerk voor morgen al goed geleerd "
Met citaat reageren
Oud 25-07-2005, 11:58
Verwijderd
Citaat:
Dror Yikra schreef op 24-07-2005 @ 14:14 :
Hangt er natuurlijk ook vanaf hoe eng je zelf bent. Geen enkele schoonpa of -ma wil dat zoon- of dochterlief met een engerd thuiskomt.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2005, 17:08
rodina
rodina is offline
Heb er geen problemen mee.

De ouders van m'n ex waren nogal dom, naja dan moet je dat niveau inschatten en niet over de beursindexen gaan praten maar lekker over Willem en Maxima gaan praten. Z'n moeder was wel lief, maar een beetje raar. Z'n vader was in 't begin wel tof tot dat 't uitging tussen die ex en mij en zijn vader ineens wel heel veel interesse bgon te tonen..

M'n vriendje nu, toffe ouders, echt leuke mensen. Z'n moeder is een schatje en zn vader is af en toe een beetje maf, maar kan wel leuk vertellen over vroeger en bladibla en de communisten.
Oud 25-07-2005, 17:22
metallica
metallica is offline
hehe, ik plaagde mn ex vriend altijd (ik had zn moeder nog nooit gezien) maar op een gegeven moment werd hij daar zo gek van dat ie zoiets had van en nu kom je met me mee en dan zie je hoe ze echt is, maar het bleek echt een tegek mens te zijn, ik plaagde hem wel vaker samen met haar hehe. kmoet nog steeds lachen als ik eraan denk
Oud 25-07-2005, 17:23
Verwijderd
Ik kende de ouders van mijn vriend al. Dus het was niet zo'n probleem.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2005, 18:00
Konijn
Konijn is offline
Het was wat onwennig, ik was best benieuwd wat ze van me vonden (ben tien jaar jonger dan mn vriend, zij zijn dus ook al wat ouder (dan mijn ouders bv), en christelijk, en ik niet) maar het viel erg mee. Andersom ook, mijn ouders kunnen het goed met hem vinden, en hij met mn ouders.

Laatst gewijzigd op 25-07-2005 om 20:08.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2005, 18:05
Roos
Roos is offline
Citaat:
rodina schreef op 25-07-2005 @ 18:08 :
Z'n vader was in 't begin wel tof tot dat 't uitging tussen die ex en mij en zijn vader ineens wel heel veel interesse bgon te tonen..
ieuw
Oud 25-07-2005, 18:58
rodina
rodina is offline
Citaat:
Roos schreef op 25-07-2005 @ 19:05 :
ieuw
jah
Oud 25-07-2005, 19:42
T!ne
T!ne is offline
Ik vond het toen niet zo erg eigenlijk.. Alhoewel ik wist dat zijn vader tamelijk agressief was en zijn moeder vaak dronken .. Ik had wel schrik om te gaan eerst.. Maar het viel wel mee..
Oud 25-07-2005, 19:54
Verwijderd
Ja, ik vond het wel een beetje eng, het is natuurlijk maar weer afwachten wat voor een mensen het zijn, wat ze van mij vinden en hoe het klikt. Ik weet uit een vorige relatie dat het een hele grote rol kan spelen als je gewoon niet goed overweg kan met je 'schoonouders'. Hoe stom dat misschien ook is..
Maar het ging eigenlijk heel goed. Ik kan het met zn vader én moeder goed vinden en eigenlijk steeds beter. Ik denk dat het ook wel te maken heeft dat ze redelijk op mijn ouders lijken. Andersom (hij met mijn ouders) gaat daarom ook goed.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 11:04
JJ13
JJ13 is offline
ik vond t niet zo heel eng, was n beetje zenuwachtig, maar toen ik er eenmaal was vond ik t heel leuk en nu nog steeds
Oud 26-07-2005, 11:54
Optima
Optima is offline
pff ik zou niet graag de ouders van mijn 'vriend' willen zien, om de doodsimpele reden

- dat ik 7 jaar jonger ben dan hij, en zijn zusje 2 jaar ouder is dan ik ( dus dat is nogal confronterend)
- zijn moeder zwaar protestants is, en ik dus geen maagd meer ben, laat staan dat ik gelovig ben ( ras-atheist)
- hij net een relatie van 5 jaar heeft gehad, en ik dan de nieuwkomer ben.

dus nee, voor mij hoeft dat voorlopig niet echt
Oud 01-08-2005, 15:16
snoopy
snoopy is offline
ik kende ze al voordat we een relatie kregen. Da's volgens mij wel een pré. Ze zijn heel aardig. Met z'n moeder heb ik net een halfuur aan de telefoon gehangen en ik mocht mee op vakantie.
Z'n vader stuurde heel spontaan een smsje op m'n verjaardag en ik heb daar oud&nieuw gevierd.
(z'n ouders wonen dus niet bij elkaar)
Oud 01-08-2005, 22:42
Verwijderd
Het waren aparte mensen: de eerste keer was nog niet zo erg. Handje geven, en we gingen weer weg (al hadden zijn ouder volgens mij heel naief niet eens door dat ik DE vriendin was, maar goed).
Na 3 jaar zijn het nog steeds vreemde mensen, waar ik me nooit echt 100% bij op me gemak zal voelen. Ze praten nauwelijk tegen me, en ja vreemd. Maar volgens mijn vriend zijn zijn ouders zo, tegen iedereen.

Mijn vriend weet hoe ik erover denk, maar toch hoop ik dat hij dit niet leest, want daar wordt hij dan stiekem toch wel een beetje verdrietig van.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2005, 23:00
JJ13
JJ13 is offline
ik ging daar eten toen we net 3 dagen iets hadden. ik vond ze meteen aardig en van mn vriendje hoor ik ook dat ze me mogen
Oud 01-08-2005, 23:01
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Zoals in mijn topic stond, vond ik het erg eng om zijn ouders te ontmoeten. Maar het bleken hele lieve mensen te zijn. Zijn moeder ratelde maar door en vroeg over alles of we dat ook in Nederland hadden (Ja hoor, we hebben daar ook gehakt. Maar nee, we doen geen melk in de thee.) Ze kwam ook steeds aanzetten met broodjes en drinken enzo.
Zijn vader wist niet zo goed wat ie moest zeggen volgens mij, ik eigenlijk ook niet, dus ik heb gewoon veel zitten lachen en knikken.

Oh en de stroopwafels vielen erg goed in de smaak
Oud 01-08-2005, 23:54
Verwijderd
Mijn schoonmoeder schrok de eerste keer een beetje van me. Ze had een lief, schattig, stil boerenmeisje bij hem verwacht en ik ben totaal het tegenover gestelde. Maar het klikte gelukkig wel meteen en ik ben heel gek met haar. Zij volgens mij ook wel met mij, ze vertelde me laatst dat ze zijn vorige vriendinnetjes niet zo mocht. (altijd fijn om te horen toch?) Wordt altijd dochter door haar genoemd, ik noem haar gewoon Mam en we hebben altijd de grootste lol samen. Jups, ben erg blij met mijn schoonmoeder

Mijn schoonvader heb ik kortgeleden ontmoet. Was wel even heel apart, maar ging heel goed. Kan er nog niet echt hoogte van krijgen, maar het was niet echt ongemakkelijk ofzo. Konden wel met elkaar praten enzo, dus best prima.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2005, 17:56
Woudschim
Woudschim is offline
prima,

mijn schoonvader gaat mij lesgeven in instrumentenbouw
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten