Oud 04-12-2006, 19:08
FrantiC
FrantiC is offline
hallo allemaal..
ik heb sinds een paar maanden wat last van mijn onderrug. Links, helemaal onderaan, zit een plekje die altijd wat aanwezig is. Als ik op mijn linkerbeen sta, voorover buig, mijn rug weer strek. Sinds een paar dagen is het weer erger aan het worden (het wisselt n beetje). Zelf heb ik het idee dat het na een auto-ongeluk gekomen is, waarbij een auto bij mij aan de rechterkant naar binnen is geknald (ik zat op de bijrijdersplek). De auto is daarbij ongeveer een halve meter naar binnen gebogen, bij mijn heup/been dus. zou het hierdoor kunnen komen? en heeft er nog iemand tips ofzo, behalve perskindol smeren, want dat doe ik al..
Oud 04-12-2006, 19:12
A Lot Of Rock
A Lot Of Rock is offline
Naar de dokter
Oud 05-12-2006, 12:24
gewoonmax
gewoonmax is offline
de dokter zegt toch rusten of tijgerbalsem opsmeren enzo.

Probeer eens wat te doen uit de volgende artikelen. Ik ben bij de dokter geweest, fysio, accupressuur en ik heb veel rekoefeningen gedaan en krachttraining maar niks heeft geholpen. Het heeft namelijk te maken met spanning die je vast houd. Deze oefeningen werken wel.

http://www.jankraak-taichitao.nl/con...pagina_id=1037

http://www.jankraak-taichitao.nl/con...pagina_id=1038

Oud 05-12-2006, 16:09
Poepkind
Poepkind is offline
klinkt een beetje als je SI gewricht.Door het auto ongeluk kan je bekken een beetje ontwricht zijn waardoor je er last van heb. Ik heb het zelf ook, en heb er al zeker 2 jaar erg veel last van. Nu volg ik manueel therapie, en dat lijkt een beetje te helpen. Als je er niks aan doet, gaat het niet vanzelf weg.
Oud 05-12-2006, 18:57
FrantiC
FrantiC is offline
hm, drie heel verschillende antwoorden
ik wilde dus eigenlijk liever niet naar de huisarts, omdat ik daar pas nog geweest bent voor n bvk (zie mn andere topic). Toen was ik daar zo mee bezig dat ik dat gedoe met mn rug al weer vergeten was
Oud 06-12-2006, 17:41
Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
FrantiC schreef op 05-12-2006 @ 19:57 :
hm, drie heel verschillende antwoorden
ik wilde dus eigenlijk liever niet naar de huisarts, omdat ik daar pas nog geweest bent voor n bvk (zie mn andere topic). Toen was ik daar zo mee bezig dat ik dat gedoe met mn rug al weer vergeten was
je hoeft niet naar de huisarts hoor, tegenwoordig kan je zo binnenlopen bij fysio. Je krijgt dan een soort van intake om te kijken of je op de juiste plek bent. Zonodig wordt je doorverwezen naar manueel therapie of huisarts of andersoortige therapie.
Oud 07-12-2006, 15:48
Rambo
Rambo is offline
gewwoon een gekanteld bekken ff naar manueel therapeut doe doet ff krak krak en het zit weer gefixed.
Oud 09-12-2006, 18:39
gewoonmax
gewoonmax is offline
als je hem kunt vergeten betekent het ook dat je het weg kunt "denken". Dan is het waarschijnlijk gewoon spanning omdat je gespannen denkt ofzo. Probeer eens een kwartier per dag te denken dat jou geestelijke toestand en spanningen geen effect zullen hebben op je lichaam. Dat je rug spant is een teken dat je rust nodig hebt, door een kwartier te denken erover en duidelijk te maken aan jezelf dat je het begrepen hebt kun je het oplossen. Maar nog beter is uitzoeken waar die spanning vandaan komt en daar gelijk wat aan doen
Oud 10-12-2006, 14:52
FrantiC
FrantiC is offline
Citaat:
gewoonmax schreef op 10-12-2006 @ 02:39 :
als je hem kunt vergeten betekent het ook dat je het weg kunt "denken". Dan is het waarschijnlijk gewoon spanning omdat je gespannen denkt ofzo. Probeer eens een kwartier per dag te denken dat jou geestelijke toestand en spanningen geen effect zullen hebben op je lichaam. Dat je rug spant is een teken dat je rust nodig hebt, door een kwartier te denken erover en duidelijk te maken aan jezelf dat je het begrepen hebt kun je het oplossen. Maar nog beter is uitzoeken waar die spanning vandaan komt en daar gelijk wat aan doen
hier heb ik dus geen tijd voor

Oud 10-12-2006, 22:41
gewoonmax
gewoonmax is offline
Citaat:
FrantiC schreef op 10-12-2006 @ 15:52 :
hier heb ik dus geen tijd voor

www.stoprugpijn.net dit werkt trouwens beter, werkt meteen door. Kost ook minder tijd En anders zul je tijd moeten maken of verder moeten gaan met rugpijn. Rugpijn is vaak n teken dat je rust nodig hebt.
Oud 11-12-2006, 10:39
Poepkind
Poepkind is offline
Beste gewoonmax, die site van jou heeft n hoop gelul over emotionele oorzaken. Alles best, maar de TS heeft een auto ongeluk gehad. De oorzaak van haar rugpijn lijkt me dus vrij duidelijk. Het lijkt me dus behoorlijk vergezocht van jouw kant om verhaaltjes op te gaan hangen over rust en emoties etc als oorzaak van die pijn. Daarbij is volledig rust houden bij rugpijn juist slecht, je moet altijd n beetje blijven bewegen, anders worden de klachten erger.
Oud 11-12-2006, 10:53
Verwijderd
Ik raad je aan om gewoon naar de huisarts te gaan. Daar zul je waarschijnlijk een doorverwijzing krijgen. Het maakt daarnaast niet uit hoevaak je naar de huisarts gaat, daar zijn ze voor mits het om serieuze dingen gaat.

Mijn moeder heeft 2 weken terug een ongeluk gehad waarbij iemand achterop de auto gereden is en heeft nu dus ook last van haar rug en nek. Ze loopt daarvoor nu dan ook weer, na een doorverwijzing, bij de fysiotherapeut, maar het helpt wel!

sterkte
Met citaat reageren
Oud 11-12-2006, 11:16
gewoonmax
gewoonmax is offline
alles is mogelijk, ze zou eigenlijk eerst eens naar de dokter moeten gaan ofzo.

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten