![]() |
|
Hallo
op http://www.digischool.nl/bioplek/ani...rtenergie.html heb ik gekeken naar de fotosynthese koolstofdioxide+water+lichtenergie + druivensuiker + zuurstof dan heb je de verbranding druivensuiker + zuurstof = koolstofdioxide + water + energie (gebruik hij dit van de fotosynthese) dan staat er ook op de bovenstaande site onder verbranding een dia daar staat bij dat schema: een plaatje met een fiets alle cellen van haar lichaam krijgen energie van dit procces, Zij loopt op druivensuiker. maar de verbranding gebeurt toch in de plant??? gaarne antwoord, liefst zo kort maar duiderlijk mogelijk ik ben geen D nivo'r alvast bedankt |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Fotosynthese koolstofdioxide water lichtenergie --> wordt omget in druivensuiker (glucose) + zuurstof dit proces heet fotosynthese de druivensuiker slaat de plant op meestal als zetmeel! wat gebeurt er met de zuurstof die komt vrij voor de mens??? VERBRANDING planten maken hun brandstof zelf mensen krijgen glucose door te eten daar voor gelt de formule: druivenzuiker + zuurstof ---> koolstofdioxide water en energie of zie ik dit verkeerd??? MVG Tim |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Bij planten gaat er water en koolstofdioxide in en komt er zuurstof en suikers uit (suikers zitten meestal opgeslagen in de plant). Formule : 6C02 + 6H2O (+zonlicht/energie) --> C6H12O6 + 6O2. Bij de reactie in het menselijk lichaam staat de pijl andersom en staat er bij verbranding (en komt er energie vrij). Denk maar na wat wij nodig hebben en wat er bij ons uitkomt en hoezo dat bij planten dus andersom is. |
![]() |
||
Citaat:
Fotosynthese koolstofdioxide water lichtenergie --> wordt omget in druivensuiker (glucose) + zuurstof dit proces heet fotosynthese de druivensuiker slaat de plant op meestal als zetmeel! wat gebeurt er met de zuurstof die komt vrij voor de mens??? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ja eigenlijk nog beter de zuurstof die vrijkomt bij de fotosynthese is niet alleen voor de mens maar ook voor de dieren. Zonlicht is bij mij lichtenergie dus dat is het zelfde |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[SK] Scheikunde - Koolstofverbinden en Reactievergelijkingen ScholierAccount | 14 | 22-06-2011 09:24 | |
[BIO] Vraagje Fotosynthese fromBALKAN :D | 8 | 21-09-2007 21:53 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Global-warming, feit of fictie? TheCreator | 134 | 24-08-2007 22:27 | |
[bio] fotosyntese-vraagjes pino123 | 2 | 15-01-2006 16:29 | |
Biologie: opdrachten h4 wont cry | 6 | 04-12-2003 20:29 | |
iemand info over celorganellen en hun functies? anonymous girl | 6 | 18-12-2001 09:19 |