Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-12-2003, 19:39
wont cry
wont cry is offline
In het boek biologie voor jou havo deel A (havo 4) staat een behoorlijk moeilijke opdracht waar ik niet zoveel van snap.

Hoofdstuk 1, Opdracht 24 begrijp ik niet, maar ook opdracht 25 en 26 vind ik erg moeilijk! Kan iemand mij aan deze antwoorden helpen? of heeft iemand een site voor me waar deze antwoorden op staan?
__________________
every new day, you can choose another way
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-12-2003, 19:50
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
misschien is het slim om de opdracht hier even over te typen zodat ook mensen zonder dat boek je vraag misschien kunnen beantwoorden.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 20:00
wont cry
wont cry is offline
Ja opzich wel een goed idee, 1 opdracht kan dan alleen nog niet, want daar hoort een afbeelding bij.

Opdracht 24

1. Voor de synthese van eiwitten worden stoffen aangevoerd. De gevormde eiwitten worden afgevoerd. Leg het uit dat het functioneel is dat ribosomen op het endoplasmatisch reticulum liggen.

2. Wat is het nut van de binnenmembranen van mitochondriën en chloroplasten?

3. Een spiercel bevat meer mitochondriën dan een beenmergcel. Leg uit waarmee dat samenhangt.

4. De membranen in een chloroplast liggen zodanig gerangschikt, dat ze zoveel mogelijk licht opvangen. Leg uit wat het belang hier van is.

5. Uit welke stoffen is een celmembraan opgebouwd?

6. Noem drie functies van het celmembraan van een cel. (die weet ik geloof ik nog wel)

de andere opdrachten laat ik dan maar even zitten, ik zou al blij zijn als iemand me met deze vragen kan helpen, vooral met de 1e vraag!
__________________
every new day, you can choose another way
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 20:05
P&C
P&C is offline
welk hoofdstuk staat dit ?
want volgens mij heeft mijn 6 vwo deel dezelfde vragen....
kan ik thuis even in mn antwoordenboekje kijken
__________________
Rotterdam!
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 20:06
klaartje101
Avatar van klaartje101
klaartje101 is offline
Ik heb dat boek ook, en de antwoorden kan je gewoon in de tekst vinden. En anders in je antwoorden boekje
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 20:10
wont cry
wont cry is offline
Dit is een boek voor havo 4, het eerste hoofdstuk heet bij ons: inleiding in de biologie. We hebben geen antwoordenboekje gehad dus ik kan het niet uit een antwoordenboekje halen.
Antwoorden uit de tekst, dat zal best, maar dan moet je eerst de tekst begrijpen!!!
__________________
every new day, you can choose another way
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 20:29
kast
Avatar van kast
kast is offline
Opdracht 23:

1. Via het enodoplasmatisch riticulum worden de grondstoffen voor de eiwitsynthese aangevoerd naar de rybosomen. De gevormde eiwitten worden afgevoerd via het endoplasmatisch riticulum. Doordat de meeste ribosomen op het endoplasmatisch riticulum liggen, kan dit transport efficient plaatsvinden.

2. De eiwitten in het endoplasmatisch riticulum hebben nog niet hun uiteindelijke vorm gekregen en functioneren daarom niet als enzymen.

3. Cellen uit de wand van de dunne darm bevatten meer golgi-systemen dan kraakbeencellen. In cellen van de dunnen darm vind veel secretie plaats.

4. Door deze beschadiging komen enzymen uit de lysosomen in het cytoplasma terecht. Deze enzymen verteren de eiwitten van het cytoplasma, waardoor de cel sterft.

5. Op de binnenmebramen van mitochondrien en chloroplasten bevinden zich de enzymen voor respectievelijk verbranding en fotosynthese. Door de sterke plooing van de binnenmembramen is het oppervlakte groot, waardoor er veel enzymen op kunnen voorkomen.

6. Een spiercel is actiever dan een beencel. Om een spier te kunnen laten samentrekken, moet in de mitochondrien van de spiercel door verbranding veel energie vrij worden gemaakt. Een spiercel bevat dan ook veel meer mitochondrien in vergelijking met een beencel.

7. Op de membramen van chloroplasten liggen de enzymen voor fotosynthese. Voor fotosynthese is licht nodig.

8. Een celmembraam is opgebouwd uit twee lagen fosfolipiden (vetachtige stoffen). waarin eiwitten liggen ingebed. Sommige eiwitten en enkele fosfolipiden hebben koolhydraatketens die naar buiten steken.

9. Drie functies van het celmembraam zijn
1. zorgen voor het transport van stoffen
2. de samenstelling van het cytoplasma regelen, doordat het selectief bepalde stoffen de cel in laat gaan en andere stoffen tegenhoudt.
3. zorgen voor een betere bescherming.

Laatst gewijzigd op 04-12-2003 om 20:34.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:00.