|
|
Bekijk resultaten poll: Wat vind jij van de Nederlandse politieke correctheid over het algemeen? | |||
Overdreven. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
15 | 35.71% |
Perfect. Waar zeur je over? |
20 | 47.62% |
Wat is politiek correct? |
7 | 16.67% |
Aantal stemmers: 42. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Als je nou gelezen had wat ik geschreven heb wist je dat ik het niet over dat soort proleten heb. (En in alle oprechtheid: zelfs iemand als Geert Wilders houdt het nog redelijk netjes.) Citaat:
@ nare man: ik versta onder politieke correctheid onder andere: - Het gebruik van eufemismen en understatements om een gevoelig/controversieel onderwerp aan te snijden. - Regelingen die de vrouw een belachelijk voordeel geven, bij een echtscheiding bijvoorbeeld (2 mensen met hetzelfde loon, de man betaalt X honderd euro per maand aan de exvrouw - ongeacht het feit bij wie de kinderen huisvesten/of die er zijn). Ook de regeling dat vrouwen voorrang krijgen bij een baan als er twee gelijke sollicitanten zijn is lachwekkend: wanneer is er nou sprake van twee identieke sollicitanten? - Het "aanzetten tot ..." van ministers tov. bepaalde bevolkingsgroepen, waarbij elk gevoel voor realiteit verloren gaat. In het geval van minister Remkes werden islamitische ouders laatst opgeroepen "radicaal" gedrag onder hun kroost aan te geven. Concrete gevolgen van dit soort acties: nihil. - Het ontbreken van zowel extreemlinkse- als rechtse partijen (maw het gebrek aan RADICALE standpunten en meningen in de politiek). Ik kan nog wel wat voorbeeldjes geven, maar het is etenstijd voor mij.
Laatst gewijzigd op 07-09-2005 om 17:54. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Daarbij kuch ik absoluut niet naar Wouter Bos, Jan Marijnissen Femke Halsema en consorten, nee. ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Anders gezegd, politieke correctheid is niets anders dan het taalgebruik dat in de politieke status quo als het minst stuitend wordt beschouwd, niets meer en niets minder. |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Ik vond Theo en Pim dus beiden geen extremisten, voor zover ik ze kende. Ik vind ook dat de uitspraak van Fortuyn inzake de islam inderdaad wat ongenuancerd was, maar ik vind dat delen van de Islamistische wereld er zeker een achterlijke versie van de islam op na houden (net als sommige Christenen b.v)
||
Citaat:
Een pacifist die zich liever in zomaar elkaar laat slaan dan dat hij terug slaat is in mijn ogen aardig extreem in zijn 'geen geweld' standpunt. Ik denk dat je niet religie met cultuur moet verwarren. Het beïnvloed elkaar natuurlijk wederzijds, maar het is niet het zelfde.
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Ik vind dat extremisme in de maatschappij gezien moet worden als erg afwijkend van het gemiddelde en dat gaat gepaard met een eenzijdige mening. En aangezien het gemiddelde in het midden zit heb je links en rechts van dat gemiddelde twee soorten extremismen. Ik denk dat de meeste mensen van nature wel open staan voor andere meningen, zijn vormen de middengroep, alleen enkelingen gaan helemaal naar rechts of naar links. Het verschil is dat jij iedereen als individu een eigen mening geeft en er dus tegenover ieder individu een extreem tegen-individu kan staan. Ik beschouw de hele maatschappij en zet die in het midden, met afwijkingen naar links en naar rechts.
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|