Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-12-2005, 20:36
Hongaar
Hongaar is offline
Omdat mijn broertje betrapt is op roken, en m'n ouders daar nogal hysterisch op reageerden, vraag ik me af:

Mogen jij/je broers/zussen thuis roken van je ouders? Wat vinden ze ervan dat jullie roken? Hoe reageerden ze toen ze erachter kwamen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-12-2005, 20:39
Mara
Mara is offline
Wij mógen het wel. Geen idee hoe m'n ouders er op zouden reageren.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2005, 20:41
Verwijderd
Op een dag zei m'n moeder: Als jullie niet gaan roken, krijgen jullie je rijbewijs. M'n broer: Uh, ik rook al. M'n moeder: Oké, dan krijg jij het als je nu stopt.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2005, 20:53
Verwijderd
Bij mijn moeder mag het wel. Wel buiten (maar als het heel koud is/regent mag ik in de deuropening roken). In mijn eigen huisje mag het gewoon. Mijn vader weet het niet maar het zou ongetwijfeld niet mogen.
Mijn moeder heeft er vrede mee, hoewel ze natuurlijk liever ziet dat ik stop. Ik vertelde het haar pas toen ik al jaren rookte. Niet dat ik daarvoor er echt geheimzinnig over deed, ze lette gewoon niet echt op. Ze was dan ook heel verbaasd etc. Maar ze maakte er verder geen probleem van.

Mijn vader weet het niet en zal het als het aan mij ligt ook nooit te weten komen. Hij zou er niet mee kunnen omgaan, hij zou me misschien net niet onterven maar het zit er dicht bij in de buurt.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2005, 20:54
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Mijn moeder vindt het zonde natuurlijk dat ik rook, maar ik mag het wel gewoon thuis, ze rookt zelf namelijk ook.
Oud 07-12-2005, 21:06
perfectme
perfectme is offline
Ik weet het niet.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2005, 21:08
Verwijderd
Ik mag best wel roken, maar ze zouden het niet leuk vinden. Daarbij bepaal ik dat zelf wel even en dus niet mijn ouders. Maar ik rook niet en heb mijn rijbewijs zelf betaald, daarbij ben ik ook nog eens heel lief. Dus mijn ouders hebben niets te zeuren.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2005, 21:11
TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Citaat:
perfectme schreef op 07-12-2005 @ 22:06 :
Ik weet het niet.
Oud 07-12-2005, 21:30
Verwijderd
Het rijbewijs van je kinderen betalen als ze niet roken vind ik zo kansloos. Betaal dat ding gewoon als je vindt dat het bij de opvoeding van je kinderen hoort, en wat roken betreft hoop erop dat ze zelf verstandig genoeg zijn om niet te beginnen. Maar onderneem niet zo'n halfbakken poging tot omkoop die toch niet te controleren is.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2005, 21:35
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Citaat:
nare man schreef op 07-12-2005 @ 22:30 :
Het rijbewijs van je kinderen betalen als ze niet roken vind ik zo kansloos. Betaal dat ding gewoon als je vindt dat het bij de opvoeding van je kinderen hoort, en wat roken betreft hoop erop dat ze zelf verstandig genoeg zijn om niet te beginnen. Maar onderneem niet zo'n halfbakken poging tot omkoop die toch niet te controleren is.
Jaa vind ik ook. En daarom krijg ik sowieso mijn rijbewijs van mijn ouders. Ze kunnen het me ook niet verbieden, want ze roken zelf als een ketter. Maar zelf rook ik ook niet. Alleen af en toe met uitgaan, maar dat is ook alles. Kost mij allemaal te duur.
Oud 07-12-2005, 21:36
Wammus
Wammus is offline
M'n ouders weten dat ik rook. Ik woon bij m'n pa (gescheiden ouders) en daar rook ik uit het raam op m'n kamer. Bij m'n ma kom ik niet zo vaak meer en daar rook ik ook niet. Niet omdat het niet mag maar meer omdat ze het liever niet binnen heeft en ik dus zo sociaal ben om dan in de tuin te gaan staan. Maarja ze ziet me al zo weinig dus als ik er dan ben dan vind ik het wel zo normaal om er ook echt te zijn en om dan niet om het half uur naar buiten te rennen voor een peuk.
Oud 07-12-2005, 21:36
Verwijderd
Citaat:
Hongaar schreef op 07-12-2005 @ 21:36 :
Mogen jij/je broers/zussen thuis roken van je ouders?
Ja. Ze rookt zelf, namelijk.
Citaat:
Wat vinden ze ervan dat jullie roken?
Ik rook niet. Vroeger blowde ik wel eens thuis, dat vond ze prima.
Citaat:
Hoe reageerden ze toen ze erachter kwamen?
Dat ik blowde? Vond ze niet zo'n probleem.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2005, 21:38
Maharani
Maharani is offline
M'n ouders maken me dood als ik rook.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2005, 22:06
Verwijderd
Ik rook niet en thuis zou het denk ik alleen buiten mogen.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2005, 22:12
MTpower
MTpower is offline
Ik mag het, m'n vader vind het niet zo heel leuk maar hij maakt er geen probleem van
M'n moeder vond het geen probleem toen ze er achter kwam, m'n pa was furieus
Met citaat reageren
Oud 07-12-2005, 22:56
jet
jet is offline
Mogen? Ja
leuk vinden? nee

wij hadden dus ook de rijbewijs regel, maar mn broer rookt en die kreeg ook gewoon zn rijbewijs.. mijn ouders winnen de voet-bij-stuk-houden-award sowieso niet. alleen toen hij het na 1 examen niet had hielden ze op met betalen

oh en mn moeder zei dat als ik zou roken ze me neit meer naar het ziekenhuis brengt voor astma-aanvallen en aanverwante artikelen. ze zou het waarschijnlijk toch wel doen als ik op sterven lig. maargoed het zou gewoon zeer dom voor mij zijn (en iedereen maargoed) om te roken

en mijn broer mag niet binnen roken..

mn vader heeft trouwens 15 jaar zn roken verborgen gehouden voor mn moeder en ons, dus vind dat hij weinig recht van spreken heeft
Oud 07-12-2005, 22:58
Lente
Lente is offline
mijn ouders zeiden altijd dat ze het ons toch niet konden verbieden, alleen roken in huis zou écht niet mogen. Ik heb nooit gerookt en mijn broertje ook niet dus het is ook nooit een probleem geweest. gelukkig.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2005, 23:19
Nona
Nona is offline
Ik mag gewoon binnen roken. Mijn moeder vindt het ook veel te gezellig om samen te roken, veel leuker dan alleen. Maar dat zegt ze er niet bij.
Oud 07-12-2005, 23:29
M@rco
M@rco is offline
Volgens mij zou dat niet mogen. Wel een beetje hypocriet, want als mijn oma hier is dan rookt ze wel gewoon binnen, en mijn ouders hebben zelf allebei dik 25 jaar gerookt. Maar ja, ex-rokers zijn vaak de allerergsten
Oud 07-12-2005, 23:45
Balance
Balance is offline
D'r mag bij ons binnen niet gerookt worden, maar dat is juist voor mij. Het zou dus erg onwaarschijnlijk zijn als ik nu zou beginnen met roken.
M'n ouders zouden het trouwens heel erg vinden, denk ik. Maar ik mág het wel: het immers m'n eigen leven en m'n eigen lichaam. Maar hun huis, dus wel buiten.
Oud 08-12-2005, 08:21
Verwijderd
Bij mijn ouders zou ik niet binnen mogen roken behalve met feesten. Maar ik rook niet dus dat is niet erg.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2005, 08:38
Dreams
Dreams is offline
binnen roken STINKT
Met citaat reageren
Oud 08-12-2005, 09:41
Verwijderd
Bij ons binnen wordt niet gerookt. Ik weet niet waarom maar iedereen houdt zich daaraan.

Dat was ook zo bij beide opa en oma's vroeger al.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2005, 09:47
marlies
marlies is offline
Mijn ouders vinden tegenwoordig beginnen met roken een teken van zwakte.

Ik rook niet, maar als ik was gaan roken dan waren me ouders heel teleurgesteld geweest.

Ik had dan ook buiten moeten gaan staan.
Oud 08-12-2005, 11:01
Dexter_M
Dexter_M is offline
Hadden er geen moeite mee, hebben zelf me eerste pakjes sigaretten gekocht toen ik het vertelde was 13 ofsow
en bij ons wordt binnen overal gerookt non stop
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-12-2005, 11:04
Verwijderd
Bij ons rookt niemand. Dus ik weet het niet.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2005, 11:15
Verwijderd
Ze weten het wel maar ik mag niet thuis roken, ze willen ook da ik stop maarja.. Als m'n vriend er is gaan we wel samen buiten roken.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2005, 11:20
Go
Go is offline
Citaat:
BrunetJuh schreef op 07-12-2005 @ 22:35 :
Kost mij allemaal te duur.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2005, 11:23
HybridTheory
HybridTheory is offline
Ja hoor ik mag roken, ik woon bij mijn moeder en die rookt zelf ook, dus ja
Met citaat reageren
Oud 08-12-2005, 11:28
Bloompje
Bloompje is offline
Mijn moeder is net een paar weken weer begonnen en als mijn vader niet thuis is roken we gewoon binnen. Ons pap heeft er echt zo'n hekel aan, flauwe opmerkingen worden elke dag gemaakt. Mam en ik gaan dan buiten staan, dikke jas aan, ook best..
Oud 08-12-2005, 11:30
freud
freud is offline
Ik mag het niet, maar doe het stiekem uit mijn raam. Overigens weten ze niet dat ik rook, dus het is helemŕŕl stiekem.
Oud 08-12-2005, 12:15
hasseltboy
hasseltboy is offline
Ik rook niet.
Oud 08-12-2005, 12:36
T!ne
T!ne is offline
Wij mogen het niet. Punt
Oud 08-12-2005, 13:01
Guissie
Guissie is offline
Ik rook niet.

Als ik het deed zou het ook buiten moeten.
Oud 08-12-2005, 13:01
Vice
Vice is offline
Wij mogen thuis best wel roken. Niet dat we het doen, maar het gaat om het idee.
Oud 08-12-2005, 13:07
da leentjuh
da leentjuh is offline
Ik zou het iig niet binnen mogen doen. Liever helemaal niet. Maar goed, ik rook niet en ben het ook zeker niet van plan.
Oud 08-12-2005, 13:18
Verwijderd
Het zal ongetwijfeld mogen, natuurlijk. Maar aangezien roken best wel behoorlijk ranzig is, doe ik het niet.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2005, 13:23
drilboor sjakie
drilboor sjakie is offline
Ik denk niet dat het mag, maar aangezien het feit dat er bij ons niemand rookt weet ik dat ook weer niet zeker.
Oud 08-12-2005, 13:49
Vice
Vice is offline
Citaat:
Vice schreef op 08-12-2005 @ 14:01 :
Wij mogen thuis best wel roken. Niet dat we het doen, maar het gaat om het idee.
Blowen vinden ze overgens ook geen probleem.
Oud 08-12-2005, 14:56
Nijn*
Nijn* is offline
Mijn broer mag roken van m'n ouders, hij rookt vaak samen met mn moeder, maar ja hij is ook al 19. Ze reageerden niet zo super op het feit dat hij rookte maar inmiddels vinden ze het niet meer erg. Ik rook niet thuis omdat mijn ouders echt kut erop reageerden dat ik wel eens rookte. Ik mag het dus eigenlijk wel van m'n ouders maar ze willen het liever niet.
Oud 08-12-2005, 15:04
luchtballon
luchtballon is offline
ik heb toen ik 10 was ofzo er zelf voor gezorgd dat mijn vader buiten ging roken ipv binnen dus ik denk dat ze het een beetje raar van me zouden vinden als ik binnen ging roken en ik denk ook dat het niet (meer) mag.
Oud 08-12-2005, 16:51
melkpakje
melkpakje is offline
mijn ouders weten wel dat ik rook, maar ik doe het niet waar ze bij zijn
ik rook altijd samen met me zusje op zolder, merken ze niks van
Oud 08-12-2005, 16:54
Verwijderd
Het mag buiten, maar thuisthuis rookt niemand.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2005, 17:22
mar87
mar87 is offline
nou bij ons thuis wordt er niet gerookt binnen. M'n pa is ook de enige die soms rookt en dan buiten.

Als ik zelf 'n huis zou hebben dan zou er ook niet binnen gerookt mogen worden, dat gestink doe je maar buiten.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2005, 18:24
*meizz*
*meizz* is offline
Er zit bij ons astma e.d. in de familie (nou ja..gezin) dus sowieso rookt niemand en ze willen ook niet hebben dat we roken, maar iedereen moet buiten roken.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2005, 19:08
Verwijderd
Nope niemand die rookt, zal ook niet mogen binnen... zou het niet eens binnen willen hebben.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2005, 19:29
Yerli
Yerli is offline
Ik rook niet en er mag niet bij ons binnen worden gerookt.
Oud 09-12-2005, 15:35
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Mijn zusje heeft zelf astma gehad en dus wil ze echt nooit beginnen met roken. Ik rook ook niet. En mijn ouders willen dan ook niet dat er dan ook iemand binnen rookt. Mijn ouders vinden het een vieze reuk en zo, dus ik denk als we zouden roken dat we dat dan maar buiten moesten doen, maar binnen niet.
Als verjaardagsfeestjes zijn worden er soms uitzonderingen gemaakt.
Oud 09-12-2005, 15:42
Verwijderd
In het oude huis zou dat wel gemogen hebben; mijn vader rookte daar en mijn zus ook, geen probleem. Ze hadden het alleen niet leuk gevonden wanneer ik zou zijn gaan roken. In hun nieuwe huis mag er binnen niet gerookt worden en ik denk dat mijn ouders (en zus) het nu nog erger zouden vinden wanneer ik zou roken, omdat ze geen van allen meer roken. (Mijn vader rookte vanaf zijn 10de tot z'n 50ste en nu al drie jaar helemaal niet meer *trots* hij is in een keer gestopt )
Met citaat reageren
Oud 09-12-2005, 15:46
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Mijn ouders zouden denk ik vooral teleurgesteld zijn...

Binnenshuis mag bij ons niemand roken, want dat stinkt teveel en zo
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten