Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-12-2004, 14:47
Parrhasis
Parrhasis is offline
Mijn vriend en ik zijn nu bijna een half jaar bij elkaar en dat gaat heel goed. Er is alleen één ding waarvan ik steeds vaker merk dat ik er echt wel moeite mee heb, namelijk dat hij rookt. Hij rookte al lang voordat wij wat kregen. Ik heb toen aangegeven dat ik dat eigenlijk wel een bezwaar vond, en hij beloofde me dat hij binnen redelijke termijn zou gaan stoppen, dat was hij al eerder van plan, zei hij.
Hij heeft een aantal momenten genoemd waarop hij zou gaan stoppen, maar die momenten zijn inmiddels voorbij zonder dat hij ook maar geprobeerd heeft te stoppen. Hij zegt wel dat hij het gaat doen, maar doet er erg vaag over. Ik geloof hem inmiddels eigenlijk niet meer zo als hij zegt dat hij gaat stoppen.

Ik vind het zelf ook een steeds groter bezwaar: ik vind het stom dat als ik net gezellig voor de tv tegen hem aan hang, hij me loslaat en weer een sigaret opsteekt; ik haat het dat als we 's ochtends even liggen te knuffelen op bed, hij al snel naar buiten gaat om te roken; ik vind het eng als hij op een drukke snelweg shag gaat draaien en het stuur alleen maar met zijn knie ‘vasthoudt’ terwijl zijn blik op die shag is gericht; ik heb een hekel aan dat rokershoestje (heeft hij niet heel vaak, maar toch…) en zo kan ik nog wel even doorgaan. Als ik bij hem ben krijg ik soms last van mijn ogen van de rook en het stinkt ontzettend.
Ik wil echt graag dat hij stopt, omdat het gewoon heel slecht voor hem is, ik wil niet dat hij enge ziektes krijgt enzo, maar vooral ook, zoals hierboven beschreven, omdat ik me er persoonlijk behoorlijk aan stoor, ik vind het ongezellig en irritant.

Ik weet alleen niet goed wat ik hier nou mee moet. Moet ik hem een ultimatum stellen, of overdrijf ik dan? Nadeel is alleen dat hij dan op het afgesproken tijdstip kan beweren 'gestopt' te zijn, na net z'n laatste sigaret te hebben uitgemaakt. Bovendien wil ik het helemaal niet uitmaken om zo’n reden en vind ik een ultimatum ook een beetje kinderachtig.
Het was misschien naïef van mij om te geloven dat hij zou gaan stoppen, maar hij heeft het nou eenmaal gezegd en op basis daarvan ben ik in onze relatie gestapt.
Hoe kan ik hem het beste duidelijk maken dat ik écht wil dat hij stopt? Moet ik boos worden of hem op een rustige manier proberen te overtuigen? Voor de duidelijkheid: hij geeft aan dat hij dus ‘ooit’ wel wil stoppen, binnen niet al te lange tijd (pas zei hij nog dat hij in ieder geval voor de zomer gestopt wil zijn), alleen merk ik gewoon totaal niet dat hij daar initiatief toe neemt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-12-2004, 15:02
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
ik heb gewacht met iets met mn vriend nemen totdat hij werkelijk gestopt was ... heeft wel geholpen...

je zult moeten beslissen wat belangrijker is: je gevoel voor hem of het gevoel dat je steeds 'afknapt' op hem...
Aangezien ik niet verwacht dat hij echt stopt, tenzij je hem een ultimatium stelt. En die vallen meestal niet echt positief uit...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 15:03
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Je kan hem er toch op aanspreken? En zeggen dat je het heel vervelend vindt dat hij nog steeds niet gestopt is? Een ultimatum stellen lijkt me inderdaad wel een beetje kinderachtig. Maar waarom spreken jullie niet eerst af dat hij minder gaat roken, en dan vooral minder in jou bijzijn. Dan kan je het een beetje afbouwen.

En als hij zegt: Ja, ik wil wel stoppen, maar pas dan en dan, dan vind ik dat een beetje raar. Als je wil stoppen, dan wil je ook nu al stoppen, want dan zie ik geen reden waarom je persé 'later' zou willen stoppen.

Dus: veel erover praten met hem!!
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 15:08
Nona Star
Avatar van Nona Star
Nona Star is offline
idd, ik denk dat het geen kwaad kan om rustig met hem erover te praten. Laat hem alle je gepostte redenen weten. Laat hem weten dat je weet dat het vast moeilijk wordt. Ik weet niet of je van plan bent om hem te helpen oid, in dat geval is het goed om hem te laten weten dat je hem zult helpen/steunen etc.. (mits je dat ook echt doet)
Niet dat het heel moeilijk is om fysiek af te kicken, dat duurt niet langer dan anderhalve week, maar het gaat om het idee
__________________
sexy woman meet me after work, I want to show you how I handle bussiness
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 15:25
Parrhasis
Parrhasis is offline
Natuurlijk wil ik hem helpen, zoveel ik kan, ik weet alleen niet goed hoe. Ik heb geen idee hoe het is om verslaafd te zijn en op wat voor manier ik hem kan steunen (als iemand tips heeft: die zijn welkom!), als hij gaat stoppen zal ik sowieso extra lief voor hem zijn natuurlijk, en hem vragen of ik hem daarin kan helpen. Maar goed, dan moet hij eerst natuurlijk zover zijn dat hij echt wíl stoppen, en ik weet niet hoe ik hem daar toe moet overhalen.
Praten heb ik al weleens geprobeerd, hoewel ik daarbij nog niet heb aangegeven dat ik het dus voor een groot deel ook gewoon persoonlijk irritant vind. Misschien helpt dat, op z'n minst om te zorgen dat hij -als begin- minder gaat roken in mijn bijzijn.

@ Gothic: ik had misschien inderdaad beter kunnen wachten, maar hij zei dat hij wilde stoppen en ik geloofde hem. Ik weet alleen niet goed hoe graag hij het nou écht wil en ik ben eigenlijk best bang dat als ik een ultimatum stel, hij niet stopt en ik dan dus consequent moet zijn en het uit moet maken, terwijl ik dat helemaal niet wil eigenlijk...
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 15:40
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Idd goed met hem erover praten en duidelijk aangeven dat je je er echt aan stoort en dat hij op die manier speciale momenten voor jou verpest. Probeer m duidleijk te maken hoeveel t betekent voor jou wanneer hij stopt. Hopelijk snapt hij dit
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 15:47
MonoM
Avatar van MonoM
MonoM is offline
ik denk dat je het stap voor stap moet proberen. Je geeft aan dat hij op voor jou verkeerde momenten rookt... probeer dat met hem te bespreken, zorg dat hij wat 'socialer' gaat roken mbt tot jou.

later kan je hem altijd proberen te overtuigen helemaal te stoppen, maar dat zal wel een moeilijk verhaal worden; dat is bij bijna alle rokers zo

succes!
__________________
see i reckon you're about an 8 or a 9
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 16:11
Verwijderd
Mijn zus heeft haar vriend eerst duidelijk gemaakt dat ze hem niet wou zoenen, knuffelen etc als hij naar rook stonk, omdat ze 't zo vond stinken. Eerst heeft hij dus een tijdje steeds uitgebreid gedoucht en zn tanden gepoetst enzo voor hij naar haar toe ging om dan pas te roken als-ie weer weg was, maar na een tijdje is-ie maar helemaal gestopt want dat was makkelijker.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 16:12
BrunetJuh
Avatar van BrunetJuh
BrunetJuh is offline
ik vind dat je wel moet beseffen dat stoppen met roken heel moeilijk is. ik heb ook een vriend die rookt. ikzelf heb er geen problemen mee, en rook zelf niet. maar hij begint er wel meer moeite mee te krijgen omdat er van hem al een paar familieleden eraan zijn overleden. hij rookt nu ook veel minder. meestal 1 sigaretje per avond. ik denk dat je het beste aan hem kunt vragen of hij miischen al wil beginnen om wat minder te gaan roken, of liever niet in het bijzijn van jou!!
__________________
move your body next to me
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 16:40
koekiemonstertje
Avatar van koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
beh! roken is vies!

Ik zou hem vertellen dat het echt heel heel belangrijk voor je is! Als hij van je houdt kan hij heus wel een poging doen!
__________________
Dromendief
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 16:51
Verwijderd
Maak hem duidelijk dat je het vies en vervelend vindt. Als hij er niet op reageert, stel dan een ultimatum.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 17:40
filia dei
Avatar van filia dei
filia dei is offline
Zeg hem dat ie niet helemaal moet stoppen maar dat jij er écht niet tegen kan... en gewoon zeg eerst dat je niet met 'm wil zoenen als hij rook in ze mond heeft omdat het goor is en dan later dat hij helemaal niet meer rookt als hij bij jouw in de buurt is... Ik bedoel als 'r één reden is om te stoppen dan is 't toch wel voor je vriend of vriendin (vind ik dan). Maar goed... en als jullie dan eens vier weken samen op vakantie gaan en hij vier weken dus niet rookt kan je op de terug weg zeggen als je vier weken niet kan roken zonder problemen dan kun je de rest van je leven ook wel stoppen zowiets.
__________________
Leve het heilige aluminium conserven blikje met haring in tomaten saus! Dood aan de spellingcorrector!
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 17:42
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Tja, ik zeg niet dat ik per definitie niet iets begin met iemand die rookt. Maar ik zou er wel moeite mee hebben. Die stank... BAH!

Aan de andere kant: als je iemand voor de rest helemaal leuk vind....
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 18:46
Parrhasis
Parrhasis is offline
Tja ik vond hem dus verder helemaal leuk, en de stank/vieze smaak heb ik niet heel veel last van, nou ja beter gezegd: het was een stuk minder erg dan ik had verwacht. Natuurlijk vind ik het wel vies enzo, maar ik vind het vooral vervelend dat hij dus speciale momenten ermee verpest (thnx voor de juiste woorden WolterB ). Maar goed, daar kwam ik pas achter toen ik al langere tijd wat met hem had en toen was het al te laat om te besluiten niks met hem te nemen omdat hij rookt.
Verder is het natuurlijk ook gewoon ontzettend slecht voor hem, ik ken genoeg mensen die hun hele leven gerookt hebben en wiens longen daar nu nogal verpest door zijn, en ik wil ook niet dat dat met hem gebeurt...

@filia dei: die vakantie vind ik een leuk idee! jammer alleen dat de zomer nog zo ver weg is...

Bedankt voor de tips in ieder geval, ik ga hem sowieso vragen minder te roken in mijn bijzijn, dat is niet zo heel moeilijk voor hem, lijkt me. Helemaal stoppen is natuurlijk een stuk zwaarder, omdat hij echt verslaafd is, zoals BrunetJuh al zei (en hijzelf overigens ook).
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 19:03
Verwijderd
de avond dat ik mijn vriend leerde kennen heb ik een hele avond gerookt in zijn bijzijn. 't was op een feestje.
de tweede keer dat ik mijn vriend zag (bioscoopje) heb ik één sigaret gerookt in de zowat zeven uur dat we toen samen zijn geweest. toen hij vertrok heb ik een halve sigaret gerookt en ben toen maar naar binnen gegaan.
de week dat ik hem toen niet heb kunnen zien heb ik erg weinig gerookt voor mijn doen.
de dagen die op die week volden dat ik hem terugzag heb ik helemaal niet gerookt. toen weer één dag een beetje, met uitgaan vooral (oudejaar), om m'n pakje leeg te krijgen. ik heb de laatste zeven sigaretten uitgedeeld en toen ben ik gestopt.
en dat ben ik nu al bijna een jaar.

als je iemand écht graag ziet is het niet moeilijk om te stoppen, zelfs niet als je al vijf jaar behoorlijk wat rookt (zoals ik dus, toen).


confronteer hem met mijn verhaal en ga hem emotioneel chanteren


verder raad ik je aan om de raad van de mensen hierboven zeker en vast op te volgen

succes meisje
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 19:05
Eresh'kigål
Avatar van Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Dump hem.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 19:06
Vaj
Vaj is offline
Ik herken je situatie. Mijn vriend wil wel stoppen, maar eigenlijk wil hij er geen moeite voor doen. Ik erger me aan die makkelijke houding. Hij zegt dat hij geprobeerd heeft te stoppen, maar met zijn houding lukt het nooit. En écht geprobeerd heeft hij het ook niet.
Ik snap wel dat het lichamelijk erg verslavend is, maar ik erger me vooral aan zijn houding. Het is zo makkelijk om te zeuren dat het zó moeilijk is om te stoppen, terwijl je het niet eens wil proberen.

Verder kan ik begrijpen dat het voor jou bepaalde momenten verpest. Als hij het lef zou hebben bijvoorbeeld te roken na sex schop ik hem het bed uit
Maar serieus, altijd als hij 'even' een sigaretje moet roken erger ik me daaraan, en op een bepaalde manier lijkt het ook voor mij alsof hij het roken belangrijker vindt dan ik, want ik wil immers niet dat hij rookt en hij doet niets om te stoppen en dan tot overmaat van ramp rookt hij ook nog op een moment dat ik dat per se niet wil, als het intimiteit onderbreekt.

Hij houdt trouwens wel rekening met me, hij weet dat ik niet graag wil zoenen gelijk nadat hij gerookt heeft en hij loopt vaak een eindje weg, zet het raam open, etc. Het is lief dat hij niet wil dat ik er last van heb (Ik krijg er hoofdpijn van) maar dat zorgt voor meer verwijdering, als hij opeens in het open raam gaat staan te roken als we bijvoorbeeld aan het knuffelen waren.
Dat vind ik nog het vervelendste eigenlijk

Hm, oh ja wat je eraan kan doen. Eerlijk gezegd zou ik het niet weten, ik zit met hetzelfde probleem. Ik ga zeker geen ultimatums stellen, omdat ik hem goed genoeg ken om te weten dat hij dan gelijk weg is, hij is niet het type wat zich laat vertellen wat te doen op zo'n dwingende manier. Want dat kan ook een slecht effect hebben denk ik, misschien is iets subtieler beter.

Ik denk dat het echt uit hemzelf moet komen, omdat hij het waarschijnlijk toch niet volhoudt als hij besluit te stoppen voor jou.

Ik vind dat als hij beloofd heeft te stoppen voor jullie een relatie begonnen, hij zich daar ook aan te houden heeft. Ik had ook het principe geen relatie te beginnen met een roker, maar ik heb het geaccepteerd van tevoren dus dat ik toch anders, ik heb nu eigenlijk geen 'recht' tot zeuren. Maar jij had anders verwacht en dan vind ik dat hij het tenminste serieus moet proberen.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 21:19
Susanne
Susanne is offline
Ik vind dat je zeurt... wist je niet van te voren dat hij rookte?
Als ik nu een vriend zou hebben die zou zeggen, susanne ik wil dat je stopt met roken, of niet in mijn buurt, dan heb ik daar echt geen zin aan, ik rook nu eenmaal, klaar... Hij kan zich ook wel aanpassen
__________________
In a burgundy dress lookin' finer than a french wine
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-12-2004, 21:42
Verwijderd
Citaat:
*blue angel* schreef op 08-12-2004 @ 20:03 :
(...)

als je iemand écht graag ziet is het niet moeilijk om te stoppen, zelfs niet als je al vijf jaar behoorlijk wat rookt (zoals ik dus, toen).
(...)
Ik denk dat zoiets toch heel persoonlijk is en het naïef is om te denken dat hij/zij gewoon niet genoeg van je houdt als hij/zij niet stopt (of niet kan stoppen) met roken.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 08:49
-bambi-
Avatar van -bambi-
-bambi- is offline
Je kunt ook afspreken dat hij niet rookt in jouw bijzijn.
Ik rook ook maar mijn vriend niet en omdat ik zelf al weet dat het heel smerig is voor mensen die niet roken rook ik niet als ik met hem ben.
Als ik mijn sigaretten gewoon niet meeneem en ik ben met iemand die niet rookt heb ik er echt totaal geen moeite mee.
Zelfs niet als we uitgaan *trots*
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 09:49
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Je kunt ook afspreken dat hij niet rookt in jouw bijzijn.
Of igg als hij bij jouw thuis is.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 10:56
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
als je geen vriend wilt die rookt, maak je het uit als hij niet stopt.
Alhoewel ik dit de domste reden vindt om het uit te maken, maar goed
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 11:28
Verwijderd
Je kan wel zeggen trouwens dat hij moet stoppen; 'want als hij dat niet doet houdt hij niet genoeg van je', maar je kan het ook omdraaien; als jij niet kan accepteren dat hij rookt, hou je dan wel genoeg van hem?

Misschien moeten jullie gewoon een middenweg vinden; hij rookt niet waar jij bij bent (iig niet in huis bv), hij mag blijven roken.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 13:41
Verwijderd
Citaat:
perseus schreef op 08-12-2004 @ 22:42 :
Ik denk dat zoiets toch heel persoonlijk is en het naïef is om te denken dat hij/zij gewoon niet genoeg van je houdt als hij/zij niet stopt (of niet kan stoppen) met roken.
persoonlijk vind ik het dikke zever als iemand "écht zoooo graag wil stoppen met roken, en het al zoooooo vaak geprobeerd heeft, maar het toch écht niet kan hoor".

dat is bullshit.

als je écht écht ECHT wil stoppen doe je het gewoon. punt. dan rook je niet meer. je koopt geen sigaretten meer. je zegt nee als ze je er één aanbieden.

als je het zogezegd niet kàn dan WIL je gewoon niet écht écht ECHT.



en ik bedoel dus niet dat hij niet genoeg van haar houdt als hij niet stopt met roken, ik bedoel dat hij gewoon niet wil stoppen.
wat ik wou zeggen was: ik vond het belangrijk om mijn vriend gelukkig te maken/houden door te stoppen met roken (en daarom WOU ik ook écht stoppen met roken!) want ik was echt wel superverliefd en wou niet dat dat roken van mij een probleem zou worden tussen ons. snap je?
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 14:01
waves
Avatar van waves
waves is offline
mijn vriend rookte ook, maar hij wist dat ik niet rookte en snapte dat ik het vies vond. hij rookte nooit als ik er was (is geloof ik 1 keer voorgekomen en nog een aantal keer als hij weg ging). Hij wou ook al langer stoppen en voor hem ben ik wat extra motivatie.

vraag hem iig of hij wil stoppen met roken in jouw bij zijn omdat jij het echt heel smerig vindt.
__________________
~ Liefhebben = Loslaten ~
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-12-2004, 14:12
Parrhasis
Parrhasis is offline
Oew dat is wel een scherpe opmerking, Andijvie... Dat maakt het voor mij lastig en ik moet zeggen dat ik ook best een poosje moest nadenken over of ik dan nog wel het recht had van mijn vriend te vragen niet meer te roken.
Maar ik weet eigenlijk wel zeker dat ik op zich genoeg van hem hou, er zijn namelijk best wat dingen waardoor kiezen voor een relatie met hem voor mij niet altijd makkelijk is (voor hem ook niet trouwens, maar voor mij nog meer).
Bij een hoop dingen kun je stellen dat iemand niet genoeg van zijn vriend(in) houdt als hij een bepaalde gewoonte niet kan accepteren, maar bij roken vind ik dat wel moeilijker liggen. Als je van iemand houdt wil je het beste voor diegene, terwijl het alom bekend is dat roken heel ongezond is. Andere vervelende gewoontes, zoals teveel praten ofzo, zijn niet slecht voor je..

Als hij niet stopt met roken voor mij denk ik daarom niet dat hij niet van me houdt. Ik zou me wel een beetje gepasseerd voelen, maar ik denk dat het feit dat hij niet stopt met roken er vooral mee te maken heeft dat hij dat niet goed durft ofzo.
Vanaf het moment dat we elkaar leuk gingen vinden heb ik aangegeven dat ik het roken een bezwaar vond en hij zei dat hij toch al wel van plan was te stoppen en dat dan ook binnen korte tijd zou doen. Hij zou niet voor mij stoppen, maar gewoon omdat hij dat toch al wilde. Ik had er vrede mee dat ik dan nog een tijdje een rokende vriend zou hebben.
Maar goed, inmiddels rookt hij nog steeds en hij heeft niet eens geprobeerd te stoppen! Ik weet dat stoppen met roken heel moeilijk is, maar ik had het veel minder erg gevonden als hij het echt had geprobeerd en het was mislukt, dan dat hij het gewoon niet eens probeert.

Over niet bij mij in de buurt roken: bij mij in huis mag hij niet roken, dus dan moet hij altijd naar buiten (ongezellig ), maar bij hem thuis roken zijn ouders ook, dus als hij niet rookt, is het wel iemand anders. Maar goed, daar heb ik verder niet zo veel last van, het gaat me er vooral om dat hij zelf rookt en daarmee ongezellig naar mij toe is, ik irriteer me er aan, en hij is ongezond bezig. Als hij nou gewoon niet rookt als we elkaar zien...

@ Vaj: ik herken jouw verhaal ook heel erg... succes ermee, hoop dat jullie er een oplossing voor kunnen vinden!
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 14:58
-bambi-
Avatar van -bambi-
-bambi- is offline
Ik weet niet of je mijn quote hebt gelezen maar hij kan toch alleen roken als jij er niet bent?
Sorry hoor maar als dat teveel gevraagd is denk ik misschien toch dat hij niet zo zielsveel van je houdt.
Ik rook zelf best wel veel (pakje per dag) en zie mijn vriend elke dag maar als hij bij mij is kost het mij echt geen moeite om niet te roken.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 15:23
Parrhasis
Parrhasis is offline
Ja ik had je post gelezen. Het lastige van niet roken in mijn bijzijn is dat we ver uit elkaar wonen en als we elkaar zien, dat ook meteen een groot deel van het weekend is. Hem vragen langer dan een dag niet te roken lijkt me te ver gaan, maar hij kan op z'n minst minder roken in mijn bijzijn en er rekening mee houden dat niet op speciale momenten te doen.
Ik ga het hem van het weekend vragen, het lijkt me toch dat hij het wel zal snappen... Zeker omdat hij beloofd had te stoppen.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 15:40
Verwijderd
Kijk, daarom moet mijn joch ook roken als een ketter. Setjes waarbij de een rookt en de ander niet, daar krijg je gezeik van.

Overigens kan het zijn dat 'ie niet stopt met roken maar het voor je gaat verbergen. Ik heb in elk geval een 'dinnie die zo'n 2,5 jaar in een relatie en 1,5 jaar in een andere verzwegen heeft dat ze rookt, omdat ze er anders gezeik mee zou krijgen. Ook geen toonbeeld van een gezonde relatie, oid.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 15:43
Verwijderd
Citaat:
Paranoide schreef op 09-12-2004 @ 16:40 :
Kijk, daarom moet mijn joch ook roken als een ketter. Setjes waarbij de een rookt en de ander niet, daar krijg je gezeik van.
Soms niet
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 17:01
Verwijderd
Citaat:
*blue angel* schreef op 09-12-2004 @ 14:41 :
persoonlijk vind ik het dikke zever als iemand "écht zoooo graag wil stoppen met roken, en het al zoooooo vaak geprobeerd heeft, maar het toch écht niet kan hoor".

dat is bullshit.

als je écht écht ECHT wil stoppen doe je het gewoon. punt. dan rook je niet meer. je koopt geen sigaretten meer. je zegt nee als ze je er één aanbieden.

als je het zogezegd niet kàn dan WIL je gewoon niet écht écht ECHT.



en ik bedoel dus niet dat hij niet genoeg van haar houdt als hij niet stopt met roken, ik bedoel dat hij gewoon niet wil stoppen.
wat ik wou zeggen was: ik vond het belangrijk om mijn vriend gelukkig te maken/houden door te stoppen met roken (en daarom WOU ik ook écht stoppen met roken!) want ik was echt wel superverliefd en wou niet dat dat roken van mij een probleem zou worden tussen ons. snap je?
Sorry voor mijn misvatting. Er zijn wel mensen die denken dat een roker die echt van z'n vriendin houdt, wel voor haar kan stoppen, vandaar. Zelf denk ik dat niet iedereen een even sterke wil heeft, dus ik geef je gelijk.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 17:27
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Niet knuffelen/zoenen meer in de 2 uur tijdspanne na een sigaret wil vaak nog wel helpen in de snelheid waarmee ze stoppen (of de snelheid waarmee hij je dumpt. Maar dan weet je gelijk hoeveel je voor hem betekende)

Ik vind het zelf ook een buitengewoon ranzige gewoonte en houd inderdaad dit systeem aan en dat werkt prima
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 17:28
Verwijderd
Citaat:
Dusjcrib schreef op 09-12-2004 @ 16:43 :
Soms niet
Uitzonderingen die de regel bevestigen
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 17:28
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
perseus schreef op 09-12-2004 @ 18:01 :
Sorry voor mijn misvatting. Er zijn wel mensen die denken dat een roker die echt van z'n vriendin houdt, wel voor haar kan stoppen, vandaar. Zelf denk ik dat niet iedereen een even sterke wil heeft, dus ik geef je gelijk.
En voor mensen met een wat minder sterke wil om te stoppen hebben ze dus al die hulpmiddelen uitgevonden
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 17:37
Nona Star
Avatar van Nona Star
Nona Star is offline
Het is misschien wel heel moeilijk om te stoppen met roken, ik kan daar verder niet veel over zeggen, maar hij kan het op z'n minst proberen. Die anderhalve week 'afkicken' stelt imho niet zo veel voor, zeker als het roken de sfeer in je relatie kan verpesten.

@ ts: je kunt hem al heel makkelijk steunen door zo nu en dan eens te vragen hoe het gaat met het stoppen, (oprechte!) interesse tonen dus misschien hebben 'stoppers' ook tips?
__________________
sexy woman meet me after work, I want to show you how I handle bussiness
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 17:38
Verwijderd
Ik vind het overigens sowieso een beetje kinderachtig om je joch of 'din te laten stoppen met roken. Echt zo van:"Yo, ik vind roken vies. Dus bewijs even hoeveel je van me houdt en stop ermee." Wat dacht je van deze? "Ik houd heel veel van jou en het kan me geen hol schelen dat je naar rook stinkt want er zijn belangrijkere dingen in het leven."

Laat hem/haar toch lekker aan zijn/haar longkanker werken. Boeiend. Het zijn niet jouw longen, weet je.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-12-2004, 17:39
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
Doe mij maar 'n chick die ook rookt, of in ieder geval één die niet het absurde idee in haar hoofd krijgt om mij tot stoppen te 'dwingen.' Hoe kansloos is dat, je weet immers dat 'ie rookt. Begin er dan niets mee of zeur niet.
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 17:39
Verwijderd
Ik ga uit protest mijn joch juist aan het roken krijgen.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 17:41
Nona Star
Avatar van Nona Star
Nona Star is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 09-12-2004 @ 18:38 :

Laat hem/haar toch lekker aan zijn/haar longkanker werken. Boeiend. Het zijn niet jouw longen, weet je.
omg alsof het je niet kan boeien dat je vriendje longkanker krijgt
__________________
sexy woman meet me after work, I want to show you how I handle bussiness
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 17:42
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 09-12-2004 @ 18:39 :
Ik ga uit protest mijn joch juist aan het roken krijgen.

Die drang om je partner te veranderen is sowieso iets typisch vrouwelijks, lijkt wel.
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 17:53
Verwijderd
Citaat:
Nona Star schreef op 09-12-2004 @ 18:41 :
omg alsof het je niet kan boeien dat je vriendje longkanker krijgt
1) Of mijn vriendje nou rookt of niet, longkanker krijgt 'ie toch, omdat hij naar alle waarschijnlijkheid veel bij mij in de buurt is. En ik rook als een ketter.
2) Het moet nog bewezen worden dat mijn vriendje het zo lang met mij uithoudt, en ik zo lang met hem, dat ik hem meemaak op de leeftijd waarin hij in de risicogroep voor longkanker valt.
3) Longkanker is een stoere ziekte.
4) 'Vriendje' is een stom woord.

cha00t - ik ben niet vrouwelijk, ik ben metal
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 17:54
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 09-12-2004 @ 18:53 :
3) Longkanker is een stoere ziekte.
4) 'Vriendje' is een stom woord.
<3
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 18:05
Nona Star
Avatar van Nona Star
Nona Star is offline
Masj, waarom doe je zo luchtig om zo'n kutziekte
__________________
sexy woman meet me after work, I want to show you how I handle bussiness
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 18:14
Verwijderd
Omdat ik luchtig doe om alle kutziektes, mijn waarde Marije. Relativeren en er de humor van inzien, rr. Dood gaan we allemaal, waarom zou je er dan niet de spot mee drijven? Dan ga je lachend ten onder en krijg je zo'n lekker manische verstarde grijns als je eenmaal in je kist ligt
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 18:25
Nona Star
Avatar van Nona Star
Nona Star is offline
Tsja, dat doen de broers van mijn ega nu ook om hun moeder (nierkanker) en deden dat om hun wijlen vader (darmkanker).. kan het niet zo waarderen, maar als jij het op die manier relativeert
(k bedoel niet dat ik daar zo zwaar over doe, maar op die manier van 'sinterklaas heeft een gezwel voor mama meegenomen hahahaha' hoeft het van mij nou ook weer niet
__________________
sexy woman meet me after work, I want to show you how I handle bussiness
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 19:08
Baka²
Avatar van Baka²
Baka² is offline
Citaat:
Gothic schreef op 08-12-2004 @ 16:02 :
je zult moeten beslissen wat belangrijker is: je gevoel voor hem of het gevoel dat je steeds 'afknapt' op hem...
Aangezien ik niet verwacht dat hij echt stopt, tenzij je hem een ultimatium stelt. En die vallen meestal niet echt positief uit...
Ik ben gestopt omdat ik hoorde dat mijn vriendin afknapte van het idee van roken. Ik vond het wel de moeite waard, het bespaart je geld EN je hebt een vriendin waar je al lange tijd super gelukkig mee bent.
Je kan niet hem verbieden om te roken, gewoon in ieder geval dat hij stopt in een zekere mate. Bijvoorbeeld eerst tijdens uitgaan alleen ofzo, en later alleen op speciale gelegenheden. Uiteindelijk heeft hij er veel minder behoefte aan een sigaret op te steken.
En gewoon bijvoorbeeld niet op de mond kussen nadat je hem hebt zien roken, werkt ook
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 19:27
Verwijderd
Citaat:
Nona Star schreef op 09-12-2004 @ 19:25 :
Tsja, dat doen de broers van mijn ega nu ook om hun moeder (nierkanker) en deden dat om hun wijlen vader (darmkanker).. kan het niet zo waarderen, maar als jij het op die manier relativeert
(k bedoel niet dat ik daar zo zwaar over doe, maar op die manier van 'sinterklaas heeft een gezwel voor mama meegenomen hahahaha' hoeft het van mij nou ook weer niet
Ik moest stiekem hardop lachen om het sinterklaasprut
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 19:31
Nona Star
Avatar van Nona Star
Nona Star is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 09-12-2004 @ 20:27 :
Ik moest stiekem hardop lachen om het sinterklaasprut
rekel jij
__________________
sexy woman meet me after work, I want to show you how I handle bussiness
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 19:45
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef op 09-12-2004 @ 16:43 :
Soms niet
Inderdaad. Mijn vriend rookt niet en heeft er absoluut geen moeite mee dat ik wél rook.
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 15:00
Verwijderd
Citaat:
Paranoide schreef op 09-12-2004 @ 20:27 :
Ik moest stiekem hardop lachen om het sinterklaasprut
Mijn opa: "Ik heb 40 jaar gerookt en toen had ik nóg geen kanker, dus toen ben ik maar gestopt"

Overigens heb ik liever wel de indruk dat mijn vriend ooit stopt. Om even wat jaartjes vooruit te zien (ik wil jong moeder worden, voor mijn 25ste het liefst). Tijdens de zwangerschap roken vind ik toch wel een grote nono en als er een kindje daadwerkelijk rondhupst al helemaal. Een kind van mij heeft 50% kans astma te krijgen dus dan doe je het zo'n prutje al helemaal niet aan.

Mijn eigen vader is ook gestopt toen ik er was, grotendeels vanwege mijn astma. Hij was echt een kettingroker maar als je er eentje opsteekt en je baby vervolgens een uur lang als een vis naar adem ligt te happen, lukt het wel direct te stoppen.

Gelukkig is mijn jochje het met bovenstaande helemaal eens.

Laatst gewijzigd op 10-12-2004 om 15:05.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Onzin Clean air Nederland: 'Roken in eigen tuin moeten we niet meer willen'
df
124 05-10-2015 06:19
Lichaam & Gezondheid enquete roken
rare
51 20-06-2012 15:59
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Enquête over roken
LuCernaA
2 31-05-2008 08:10
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap De strijd tegen roken
perfectme
500 25-04-2007 14:56
Lichaam & Gezondheid rokende ouders -> rokende kinderen?
Verwijderd
50 19-07-2003 20:56
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Anti-rook spotjes
Yamyam
77 30-10-2002 11:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:00.