Vertrouwen moet je verdienen. Als vertrouwen eenmaal geschaad is, mag je rustig vertrouwen op het feit dat het zomaar enkele jaren kan duren, waarin je echt totaal geen enkele misstap kan maken, voordat het weer goed komt. Ik snap je frustratie, maar vanuit je moeder gezien probeer ik even dat standpunt aan te geven.
Dat ze niet weet hoe je het terug kan verdienen kan ik ook begrijpen, omdat één keer iets wel goed doen, niet recht evenredig een keer waarin het fout ging uitwist. Probeer inderdaad te werken met proefperiodes waarin je jezelf bewijst, keer op keer. beloof en kom na. en dat kan nog best lang duren.
Ik ben bang dat je moeder niet van gedachte veranderd wat betreft je vakantie. Als je wilt dat ze je weer vertrouwd dan laat je het zo, ga je naar je oma en bewijst haar weer dat je te vertrouwen bent. Misschien kan je dan volgend jaar wel in vertrouwen achter blijven.
Uit je post maak ik op dat je behoorlijk problemen hebt, vanwege je bloed-aan-de-muur uitlating. Als ik je moeder was en om je zou geven, zou ik je ook niet alleen achter laten, omdat ik bang zou zijn dat je jezelf iets aan deed. Wat ik jammer vind, (ook dit denk ik op te maken uit je post) dat ze niet ingaat op dit feit, maar het zo algemeen over 'vertrouwen' heeft. Praat met haar over wat je dwars zit, zorg dat ze je begrijpt maar blijf rustig als ze dat niet doet. Als ze weet hoe je in elkaar zit zal ze je makkelijker vertrouwen. Maar dit neemt tijd, en ik blijf bij wat ik zei over die jaren.
veel geluk, veel succes.
|