Oud 06-12-2005, 18:13
Tjilko
Tjilko is offline
Ik wist niet zeker of deze vraag bij dit topic paste maar kan volgens mij wel

Ik heb dus een vraagie..

Als je een gewone pc hebt en je hebt een stuk of 6 boxe kan je dan die boxen aansluiten op de pc zodat je via de pc muziek kan afspelen en dat je het dan hoort via die boxen?
Hoe fix ik dat?

Alvast bedankt voor de moeite
Oud 06-12-2005, 18:41
Verwijderd
Ligt eraan welke boxen het zijn. Simpele 2.1 setjes met een 3,5mm-jack kun je zo op je pc aansluiten ja, maar voor huis-tuin-en-keuken-boxen (met losse kabels etc, ik kan het niet precies uitleggen) moet je er eerst een versterker tussen zetten.

Dit moet op gadgets & electronica of hardware.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2005, 18:55
Viporizer
Viporizer is offline
Als die boxen via een versterker lopen kan je de computer op de stereo aansluiten. Moet je even een verloopje kopen van mini-jack naar dubbel tulp (in de meeste gevallen).

Voor de zekerheid zou je even aan de achterkant van je stereo moeten kijken watvoor plugjes je nodig hebt om hem bijvoorbeeld op de 'Phono' ingang aan te sluiten.

Voor een betere uitleg moet je inderdaad naar Gadgets & Elektronica
Oud 06-12-2005, 18:59
Tjilko
Tjilko is offline
Kan het ook zonder versterker want ik ga geen 100 euro uitgeven voor iets wat ik 1 avondje gebruik
Oud 06-12-2005, 19:16
Verwijderd
Geef eerst eens wat meer info; over welke boxen heb je het precies?
Met citaat reageren
Oud 06-12-2005, 22:19
Verwijderd
Je kan een 5.1 setje wel aansluiten met 3x 3,5mm-jack plugs. Je hoeft dan alleen wat instellingen op je pc te veranderen
Met citaat reageren
Oud 07-12-2005, 10:52
phlexx
phlexx is offline
ik heb op mijn pc een 2.1 set van Logitech en daarnaast nog mn stereo aan mn pc gelinkt... dus ik kom op totaal 8 boxen (daarbij 2 meegerekend van mn 2.1) en 2 bassmodules... prima te doen.... alleen buren soms minder blij

tjek
Oud 07-12-2005, 16:25
ILUsion
ILUsion is offline
Als het pcluidsprekers zijn gewoon aansluiten met de bijgeleverde jack-kabeltjes.

Als het gewone luidsprekers zijn, kun je niet buiten een versterker (je hebt misschien nog wel ergens een oude muziekinstallatie staan met een line in/aux, een minimuzieksysteem, ...).

Hier heb ik trouwens allebei aangesloten: computerluidsprkertjes in 5.1 (eigenlijk 6.1 waarvan de 6e bij mijn bed staat) en dan nog 2.0 op een versterker waarmee ik extra bassen verkrijg Zeer aan te raden, het geluid is heel wat voller en luider met die 'echte' luidsprkers erbij. Die gewone luidsprekers hangen trouwens op een zeer oude versterker, zolang hij werkt (en dat is bij mij al op het randje) zal alles wel werken. Het enige dat niet zal gaan is 5.1 op een oude versterker (heb je speciale versterkers voor nodig, je kan wel stereo over meerdere luidsprekers sturen).
Oud 08-12-2005, 13:41
JCG
JCG is offline
Citaat:
Tjilko schreef op 06-12-2005 @ 19:59 :
Kan het ook zonder versterker want ik ga geen 100 euro uitgeven voor iets wat ik 1 avondje gebruik
Als het passieve boxen zijn (geen versterker ingebouwt) niet
Oud 21-12-2005, 09:54
Verwijderd
Ik heb meerdere malen setjes boxen die geen 3,5mm plugjes hadden aangesloten op een PC. Ging altijd goed. Waren geen hele grote boxen (dat zou die PC niet hebben gered denk ik) maar dingetjes die bij zo'n "mini-stereo" zaten (zo'n alles in een: CD, tape (whaha) en radio setje).
Plug ergens anders van afknippen. Komen 3 dingen uit: losse draadjes en twee draden met isolatie erom. Die geïsoleerde zijn plus. Allebei op één box aansluiten. Die losse draadjes bij elkaar pakken, in een kroonsteen duwen en in de andere kant v/d kroonsteen de min-draden van beide (!) boxen. Plus maak je ook vast met kroonsteentjes trouwens.
Is niet netjes, maar werkt prima!
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 14:58
JCG
JCG is offline
Citaat:
PCRodent schreef op 21-12-2005 @ 10:54 :
Ik heb meerdere malen setjes boxen die geen 3,5mm plugjes hadden aangesloten op een PC. Ging altijd goed. Waren geen hele grote boxen (dat zou die PC niet hebben gered denk ik) maar dingetjes die bij zo'n "mini-stereo" zaten (zo'n alles in een: CD, tape (whaha) en radio setje).
Plug ergens anders van afknippen. Komen 3 dingen uit: losse draadjes en twee draden met isolatie erom. Die geïsoleerde zijn plus. Allebei op één box aansluiten. Die losse draadjes bij elkaar pakken, in een kroonsteen duwen en in de andere kant v/d kroonsteen de min-draden van beide (!) boxen. Plus maak je ook vast met kroonsteentjes trouwens.
Is niet netjes, maar werkt prima!
Je koptelefoon uitgang kan meestal maar iets van een halve watt leveren. Dus niet echt genoeg om een beetje fatsoenlijk geluids niveau te halen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten