Oud 13-06-2002, 14:39
Kippetje
Kippetje is offline
Ik merk de laatste tijd bij mezelf steeds meer dat ik eigenlijk wel last van gevoelens heb maar ze absoluut niet kan verwoorden. Ik slaap dan nachten slecht, kan me niet concentreren of voel me gewoon slecht maar dan weet ik niet eens wat me dwars zit. Dat is vaak erg frustrerend dat ik dat niet weet, want als een probleem echt heel diep zit, weet ik niet precies wat ik voel. Dan denk ik eigenlijk " in" gevoelens dus en niet in woorden. Ik weet het, het is heel wazig omschreven maar herkent iemand dit??
liefs,
Oud 13-06-2002, 14:47
a girl like me
a girl like me is offline
heey,

ik weet niet helemaal precies wat je bedoeld, maar ik merk wel eens dat ik me soms heel k*t voel zeg maar, en dat ik eigenlijk niet weet waarom ik me zo voel en dan ben ik heel chagrijnig enzo op iedereen, maar als ik dan nadenk en mezelf afvraag van waarom ben ik nu eigenlijk zo chagrijnig? en als ik dan het antwoord niet weet of het is om een hele domme reden dan heb ik zoiets van nou zit dan ook niet te zeuren, gewoon weer lachen, wat dan wel eens oplucht is om hard te gaan lopen, tenminste die behoefte heb ik soms, ik mag het alleen niet.
Ik hoop dat ik je heb kunnen helpen, en als je zeker weet dat je ergens een gevoel hebt zitten en je weet niet wat je er mee aanmoet, misschien kun je dan een keer met iemand gaan praten ofzo, ik zeg geen psycholoog ofzo, maar iemand op school ofzo..?
nou doegdoeg,

a girl like me
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 14:48
damaetas
damaetas is offline
ik denk in woorden, ik hou van mooie woorden. maar voor veel dingen kan ik geen worden bedenken, dingen waar geen mooie woorden voor zijn.
Oud 13-06-2002, 14:49
Verwijderd
Nah, bij mij is het anders. Ik denk in 'woorden' waarschijnlijk .. want ik kan voor elk klein dingetje wel 5 oorzaken opnoemen en dezelfde gebeurtenis nog van meerdere kanten bekijken

Niet dat ik er dan veel wijzer van word, maar goed
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 15:14
PiNoW
PiNoW is offline
ik denk niet in woorden..
ik denk ik beelden geloof ik..
maar ik snap mezelf ook niet helemaal als ik dat zeg
Oud 13-06-2002, 15:34
krijgdepleuris
krijgdepleuris is offline
ik heb een soort mix van woorden en gevoelens, wat Kippetje heeft heb ik soms ook, dat ik dagenlang slecht slaap en gewoon niet weet waarom, niet weet wat mij dwarszit.

Maar woorden heb ik ook, als ik soms een bepaald gevoel heb dan heb ik binnen 2 seconden ook de reden waarom ik me zo voel.
Alleen is het zo dat de gevoelens waarvan ik de oorzaak wel weet sneller over dan de gevoelens waarvan ik niet weet waar ze vandaan komen.
Als ik niet weet waar ze vandaan komen blijft dat gevoel op de een of andere manier hangen todat ik er een oorzaak voor heb gevonden. heel raar eigenlijk
Oud 13-06-2002, 16:09
Verwijderd
Citaat:
PiNoW schreef:
ik denk niet in woorden..
ik denk ik beelden geloof ik..
maar ik snap mezelf ook niet helemaal als ik dat zeg
In beelden denken is vrij normaal, hoor, er zijn aardig wat mensen die in beelden denken. Ik denk ook beelden, soms wel lastig, maar over het algemeen bevalt het wel.

Mensen denken verschillend, woorden, beelden, gevoelens (en ik dacht dat er nog één was). Daar is niks raars aan. Lastig is het soms wel.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 16:40
Steve Le Irwkin
Steve Le Irwkin is offline
kan alles dat ik voel wel in woorden omzetten. heel relaxed is dat.
Oud 13-06-2002, 16:59
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef:
Mensen denken verschillend, woorden, beelden, gevoelens (en ik dacht dat er nog één was). Daar is niks raars aan. Lastig is het soms wel.
Je vergeet het auditieve
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 17:55
Frida
Frida is offline
Ik denk meestal in beelden, samenhangend met gevoelens kan dat ook?

Hangt denk ik ook van de gedachte af... Ik kan in sommige situaties ook beter in woorden denken
Oud 13-06-2002, 19:52
clevergirl
clevergirl is offline
Ik heb wel vaak dat me in een keer een soort beeld te binnen schiet en dan ben ik het ook meteen weer kwijt, en dan herinner ik het me nog vaag. Het is heel raar, en ik krijg ook bepaalde gevoelens bij die beelden. Maar het kan ook gewoon iets zijn, wat ik eens heb gedroomd (?) ofzo...

Liefs!
Met citaat reageren
Oud 14-06-2002, 03:24
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
Je vergeet het auditieve
Dat was hem dus.

En (voor Frida ) combinatie van dingen kan idd ook.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2002, 07:57
dream-chaser
dream-chaser is offline
Ik weet precies wat je bedoelt ik heb het ook heel vaak. Ik kan mijn gevoel ook heel moeilijk in woorden uit drukken. Daardoor krop ik heel vaak dingen op. Daar moet je dan ook mee oppassen. Op een gegeven moment blijf je maar opkroppen. Op een gegeven moment barst de bom. Dit kan bij sommigen heel lang duren. Maar ik weet hoe je bent en ik denk dat jij daar een beetej voor moet oppassen eerlijk gezegd.

Gevoelens kunnen heel fijn zijn maar ook heel gevaarlijk. Vooral als je ze niet in woorden uit kan leggen. Bij fijne gevoelens is dat niet zo'n groot probleem maar bij mindere gevoelens misschien wel. Je kan wel leren om je gevoelens in woorden uit te drukken maar het blijft dat je in "gevoelens blijft denken" (ik heb het zelf ook). Het is wel een heel werk om dat te doen en ook niet altijd even leuk.

Take care en als er wat is je wet me te vinden.

Greetz me
Oud 14-06-2002, 11:27
Kippetje
Kippetje is offline
Citaat:
dream-chaser schreef:
Ik weet precies wat je bedoelt ik heb het ook heel vaak. Ik kan mijn gevoel ook heel moeilijk in woorden uit drukken. Daardoor krop ik heel vaak dingen op. Daar moet je dan ook mee oppassen. Op een gegeven moment blijf je maar opkroppen. Op een gegeven moment barst de bom. Dit kan bij sommigen heel lang duren. Maar ik weet hoe je bent en ik denk dat jij daar een beetej voor moet oppassen eerlijk gezegd.

Gevoelens kunnen heel fijn zijn maar ook heel gevaarlijk. Vooral als je ze niet in woorden uit kan leggen. Bij fijne gevoelens is dat niet zo'n groot probleem maar bij mindere gevoelens misschien wel. Je kan wel leren om je gevoelens in woorden uit te drukken maar het blijft dat je in "gevoelens blijft denken" (ik heb het zelf ook). Het is wel een heel werk om dat te doen en ook niet altijd even leuk.

Take care en als er wat is je wet me te vinden.

Greetz me
ik moet er inderdaad mee uitkijken, een uitbarsting is al vaak geweest of bijna geweest dus... en wat lief dat je er altijd voor me bent kusje!
Oud 14-06-2002, 11:28
Kippetje
Kippetje is offline
ik kan gewoon dus absoluut niet in beelden denken ik denk nog meer in woorden dan in beelden denk ik raar is dat eigenlijk.... dat er zon verschil tussen zit bij iedereen
Oud 14-06-2002, 14:07
An
An is offline
kdenk in euh, ik dnek verschillend, ligt aan de situatie, ik heb vaak zta dat ik iets voel en dta ik precies wete te zeggen wat ik voel, maar ik kan me ook wel eens ontzettend kut voelen zonder te weten waarom en das meestal nog het vervelendst vind ik.
maargoed ik denk dat dit soort dingen eigenlijk zowel van jezelf als van een ander heel moeilijk te begrijpen zijn.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2002, 22:09
Rocaliaan Lieke
Rocaliaan Lieke is offline
Als ik jou was zou ik er met je ouders over praten.

Daar begonnen mijn problemen ook mee.
En nu loop ik bij een psychologe vvor 6 problemen waarvan twee zelfmoord neigingen en in mezelf snijden.

Alsjeblieft praat er over met je ouders ga desnoods naar je huisarts maar doe er iets aan

Sucses

Groetjes Lieke
Oud 16-06-2002, 19:53
Kippetje
Kippetje is offline
Citaat:
Rocaliaan Lieke schreef:
Als ik jou was zou ik er met je ouders over praten.

Daar begonnen mijn problemen ook mee.
En nu loop ik bij een psychologe vvor 6 problemen waarvan twee zelfmoord neigingen en in mezelf snijden.

Alsjeblieft praat er over met je ouders ga desnoods naar je huisarts maar doe er iets aan

Sucses

Groetjes Lieke
nee joh! ik denk gewoon nou eenmaal zo, zo heb ik altijd al gedacht. Het is nix ernstigs ofzo hoor, ik vroeg me alleen af hoe anderen erover dachten! Maar hoezo zeg jij :"daar begonnen mijn problemen ook mee"?
sterkte! en *knuf*
Oud 16-06-2002, 21:02
Mef
Mef is offline
Ik denk dat wat jij hebt niet 'denken in gevoelens' is, maar dat er een gevoel dwars zit in je hoofd dat alles overschaduwt zodat je niet helder (of, aan iets anders) meer kan denken. Dat is iets anders...

Waar ik in denk? Woorden, beelden en geluiden... Maar denken in gevoelens... hoe doe je zoiets? Ik denk bijvoorbeeld wel in woorden over een bepaald gevoel dat ik heb, maar echt denken in gevoelens, daar kan ik me niet echt iets bij voorstellen...

ok, lekker vaag
Oud 16-06-2002, 21:06
Aerial
Aerial is offline
in woorden.. de hele tijd.. keihard door mn hoofd.. om gek van te worden..
Oud 17-06-2002, 05:35
Frida
Frida is offline
Momenteel denk ik in cijfers kan dat ook?Frida lijdt aan examenstressssss
Oud 17-06-2002, 09:23
Anne
Anne is offline
Ik denk vooral in gevoelens en daarna in beelden. En daarna pas in woorden, maar dan moet ik ze wel gelijk opschrijven anders kan ik het niet meer onder woorden brengen.
Oud 17-06-2002, 11:28
Verwijderd
Ik denk vooral in woorden en beelden

Ik dacht eerst altijd dat ik alleen in woorden dacht, omdat ik altijd mijn stem in m'n hoofd hebt die zeg maar mijn gedachten uitspreekt... hoe leg je dat uit? net of je praat, maar dan in je hoofd. Maar ik heb ook heel vaak dat ik iets hoor of zo, en dan stel ik me dat in een keer voor. Ik denk dat het vrijwel onmogelijk is om niet in beelden te denken....
In gevoelens 'denk' ik niet, die voel ik gewoon.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2002, 12:54
John Sickbock
John Sickbock is offline
Citaat:
krijgdepleuris schreef:
Als ik niet weet waar ze vandaan komen blijft dat gevoel op de een of andere manier hangen todat ik er een oorzaak voor heb gevonden. heel raar eigenlijk
heb ik ook... best maf ja. Hoewel, ze zijn dan niet weg, maar zitten me wel minder lastig
Oud 17-06-2002, 14:44
Kippetje
Kippetje is offline
Citaat:
Mef schreef:
Ik denk dat wat jij hebt niet 'denken in gevoelens' is, maar dat er een gevoel dwars zit in je hoofd dat alles overschaduwt zodat je niet helder (of, aan iets anders) meer kan denken. Dat is iets anders...

Waar ik in denk? Woorden, beelden en geluiden... Maar denken in gevoelens... hoe doe je zoiets? Ik denk bijvoorbeeld wel in woorden over een bepaald gevoel dat ik heb, maar echt denken in gevoelens, daar kan ik me niet echt iets bij voorstellen...

ok, lekker vaag
ik "denk" echt niet alleen in gevoelens, ik denk ook wel in beelden en in woorden maar met bepaalde dingen voornamelijk gevoelens. Vooral kwa verliefdheid en houden van iemand. Best vreemd eigenlijk Ik doe dat niet bewust ofzo, het overkomt me gewoon
Oud 17-06-2002, 14:45
Kippetje
Kippetje is offline
Citaat:
Morgan schreef:
In gevoelens 'denk' ik niet, die voel ik gewoon.
Ja dat is wel zo maar de manier waarop je dingen sja ehmm overdenkt. Ik voel dan vooral wel gevoelens maar sja ehmm lastig uit te leggen kweet niet, das gewoon hoe ik ben
Oud 20-06-2002, 02:45
miep
miep is offline
gevoelens.....
vind het soms heel moeilijk om m'n gevoelens uit te leggen in woorden. (is helemaal een beetje vertaal-werk voor me)
Oud 20-06-2002, 11:38
John Sickbock
John Sickbock is offline
Citaat:
Morgan schreef:
ik heb altijd mijn stem in m'n hoofd die zeg maar mijn gedachten uitspreekt... hoe leg je dat uit? net of je praat, maar dan in je hoofd.
heb ik ook! kweenie of k er wel blij mee ben eigk.
Oud 21-06-2002, 17:21
Verwijderd
ik denk niet in woorden of gevoelens, maar in gedachten...
jah, hoe leg je dat uit

wel heb ik dat ik bijv een aankomend gesprek tot in de puntjes kan voorbereiden in m'n hoofd, dat doe ik dan ook erg vaak, heel vaag is dat.....dus niet expres ofzow, maar dat gaat gewoon automatisch....
Dan denk ik dus wel in woorden....

Maar als ik ergens over nadenk dan....komen de gedachten gewoon 1 voor 1 in me op, ze zijn er gewoon.....

Ik kan ook altijd precies uitleggen wat ik voel, wat ik denk, waarom ik het voel en waarom ik het denk.
Ik heb mezelf psychisch echt helemaal uitgegraven zeg maar, echt raar......
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten