Oud 24-02-2006, 21:31
so much sushi
so much sushi is offline
Citaat:
De nieuwe plaat van Bløf komt de komende maand uit. De titel is Umoja, wat in het Swahili eenheid, saamhorigheid en eenwording betekent. Bløf reisde de hele wereld rond om met muzikanten uit verschillende landen nummers op te nemen. Zo waren zij onder andere in Japan, India, de Verenigde Staten, Rusland en Portugal. Het resultaat is verbløffend. We horen dankzij de vele verschillende invloeden een hele nieuwe sound van de Zeeuwse band.

Ik heb al wat stukken van de nieuwe plaat mogen horen en ben uitermate enthousiast. Bløf is gegroeid als band. De nieuwe cd is zeer de moeite waard. Wat is jullie mening?
Oud 24-02-2006, 21:41
Carn
Carn is offline
ik ga m denkik wel luisteren. Heb net interview met Norman Bonink gelezen uit de slagwerkkrant en mijn interesse is in ieder geval geprikkeld! oe oe!
Oud 24-02-2006, 22:10
Dinalfos
Dinalfos is offline
Ik mag hopen dat het minder bagger klinkt dan normaal. Dat nieuwe nummer(Aanzoek zonder ringen o.i.d) is in ieder geval pretentieus en saai als vanouds.
Oud 24-02-2006, 22:43
Verwijderd
Ben benieuwd.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2006, 22:43
Verwijderd
Ik vind de nieuwe single niet zo heel veel aan, maar verder hebben ze wel veel mooie nummers. Ben ook wel benieuwd.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2006, 23:22
Boas
Boas is offline
'verbløffend' zz

Verder is het één van de weinige nederlandstalige bands die ik wel kan waarderen. Zij het met mate.
Oud 15-03-2006, 19:51
so much sushi
so much sushi is offline
Wie heeft het album ook al?
Oud 15-03-2006, 20:03
Verwijderd
Ik. Maar nog niet echt aandachtig naar geluisterd. Eerste luisterbeurt was overwegend positief. Ga het wel graven gok ik.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2006, 20:03
IEMOW-KOR
IEMOW-KOR is offline
ik vond omarm een erg mooi liedje, maar de cd die daarbij hoorde was wat minder.
Oud 16-03-2006, 11:06
Verwijderd
Citaat:
Ufke schreef op 24-02-2006 @ 23:43 :
Ben benieuwd.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2006, 12:30
Verwijderd
Ik moet eerlijk zeggen dat ik maar één nummer van Blof leuk vind en dat is liefs uit londen. Voor de rest vind ik het een beetje een vervelende band eigenlijk ze doen vaak hetzelfde en de teksten zijn lang niet altijd even goed. Ook de muziek kan me niet zo aanspreken (en de stem van de zanger ook niet overigens.)
Enne, aanzoek zonder ringen: mooie titel, maar de tekst van het refrein is werkelijk om te huilen...

dit is een aanzoek zonder ringen
en ik vraag niet om je hand
maar om je vingers
die me wijzen op mezelf

Wat willen ze daar nou mee? Ik vind het geen mooi beeld oproepen en ik erger me er elke keer weer aan.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2006, 16:45
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 16-03-2006 @ 13:30 :
Ik moet eerlijk zeggen dat ik maar één nummer van Blof leuk vind en dat is liefs uit londen. Voor de rest vind ik het een beetje een vervelende band eigenlijk ze doen vaak hetzelfde en de teksten zijn lang niet altijd even goed. Ook de muziek kan me niet zo aanspreken (en de stem van de zanger ook niet overigens.)
Enne, aanzoek zonder ringen: mooie titel, maar de tekst van het refrein is werkelijk om te huilen...

maar om je vingers
die me wijzen op mezelf

Wat willen ze daar nou mee? Ik vind het geen mooi beeld oproepen en ik erger me er elke keer weer aan.
No offense, maar je doet alsof je alle nummers kritisch beluisterd heb als ik je argumenten zo eens bekijk... volgens mij vind je liefs uit londen niet alleen leuk, het is ook het enigste nummer dat je kent.

Ik ga de CD zeker luisteren. Tekstueel zijn ze erg sterk (zelfs het refrein van aanzoek zonder ringen)
Met citaat reageren
Oud 16-03-2006, 19:22
vidaaa
vidaaa is offline
Citaat:
Champ-00 schreef op 16-03-2006 @ 17:45 :
Ik ga de CD zeker luisteren. Tekstueel zijn ze erg sterk (zelfs het refrein van aanzoek zonder ringen)
Oud 16-03-2006, 21:12
grandmommy
grandmommy is offline
ik ben erg benieuwd naar hun samenwerkingen met buitenlandse artiesten. Ik houd niet zo van blof, maar de namen die ik hoorde langskomen spraken me wel aan en ik ben wel neuwsgierig.
Oud 17-03-2006, 06:51
Verwijderd
ik heb nu al zo'n ongeloofelijke schijthekel aan deze cd en de hele fucking hype eromheen, vooral "aanzoek zonder ringen" zorgt er bij mij standaard voor dat de radio even een paar minuten uit gaat .

verder kan ik het wat oudere werk van Blof wel waarderen.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2006, 07:00
antigone
antigone is offline
hmm ik zag laatst toevallig de nieuwe hit van bløf op tv en ik vond het wel ok klinken

maar daar is alles dan ook wel mee gezegd. het zijn vooral die vreselijk tenenkrommende teksten van die zanger, ik denk dat als je die weg zou denken het al een hoop zou schelen.
Oud 17-03-2006, 08:21
Verwijderd
Citaat:
antigone schreef op 17-03-2006 @ 08:00 :
hmm ik zag laatst toevallig de nieuwe hit van bløf op tv en ik vond het wel ok klinken

maar daar is alles dan ook wel mee gezegd. het zijn vooral die vreselijk tenenkrommende teksten van die zanger, ik denk dat als je die weg zou denken het al een hoop zou schelen.
ik geloof dat de teksten niet door de zanger zelf geschreven worden, maar door de gitarist of bassist. niet dat dat er wat aan verandert maar toch.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2006, 08:54
suvórov
suvórov is offline
Swahili?

...
Oud 17-03-2006, 09:28
Uice
Uice is offline
Het klinkt weer eens precies hetzelfde als alles wat ze hiervoor hebben gemaakt. Het gaat vervelen.
Oud 17-03-2006, 10:07
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 16-03-2006 @ 13:30 :

maar om je vingers
die me wijzen op mezelf

ik vind dit vrij ok.
Oud 17-03-2006, 14:25
Verwijderd
Citaat:
Champ-00 schreef op 16-03-2006 @ 17:45 :
No offense, maar je doet alsof je alle nummers kritisch beluisterd heb als ik je argumenten zo eens bekijk... volgens mij vind je liefs uit londen niet alleen leuk, het is ook het enigste nummer dat je kent.
Dat klopt. Liefs uit London vind ik wel het enigste nummer van ze. Dat is echter niet het enige nummer dat ik van ze ken. Mijn ouders hebben de platen wel.

Citaat:
Escapism schreef op 17-03-2006 @ 11:07 :
ik vind dit vrij ok.
Strikt tekstueel en ritmisch, ja, maar wat stelt het nou helemaal voor?
Met citaat reageren
Oud 17-03-2006, 14:31
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 17-03-2006 @ 15:25 :

Strikt tekstueel en ritmisch, ja, maar wat stelt het nou helemaal voor?
dat het niet gaat om het uiterlijk vertoon wat er om een relatie heen zit, maar de verbondenheid die er voor zorgt dat je zelf een beter persoon wordt.

zoiets.
Oud 17-03-2006, 15:52
Sanctus
Sanctus is offline
"Mijn schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat."

Oud 17-03-2006, 15:53
Escapism
Escapism is offline
dat is wel een kutzin ja.
Oud 17-03-2006, 15:59
Verwijderd
Citaat:
Escapism schreef op 17-03-2006 @ 15:31 :
dat het niet gaat om het uiterlijk vertoon wat er om een relatie heen zit, maar de verbondenheid die er voor zorgt dat je zelf een beter persoon wordt.

zoiets.
Ik heb er gewoon echt geen beeld bij en daarom vind ik het slecht...
maar die van holiday in spain zijn nog veel erger idd.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-03-2006, 16:33
drilboor sjakie
drilboor sjakie is offline
Ik vind hem echt super!
Oud 17-03-2006, 18:45
Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
Blof trek ik vrij slecht. Die stem van de zanger+quasi diepzinnige teksten vind ik vrij vervelend. Ook de uitstraling van de band vind ik uitermate pet (...) zo kut als dat klinkt, zo kut vind ik Blof.
Oud 17-03-2006, 20:27
Dinalfos
Dinalfos is offline
Een nummer als Dat Wij Dat Zijn bewijst dat de beste Blof-songs gelijk ook het eenvoudigst zijn qua tekst en thematiek. Zodra ze moelijk gaan doen met quasi-poetische gibberish zakken ze tot tenenkrommende dieptes.
Oud 18-03-2006, 11:35
Maurice
Maurice is offline
Eén En Alleen van de nieuwe plaat is prachtig.
Voor de rest is ie nogal saai.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten