![]() |
||
Citaat:
Ik had het gister ook, een vriendin, dik en behoorlijk aangekomen, vroeg of ik was afgevallen, "want je hebt van die dunne beentje". Het klonk lullig en jaloers en heel vervelend. Ik ga tegen haar toch ook niet zeggen: "Damn wat ben je dik, ben je 10 kilo aangekomen?" Maar wat je zegt, afgevallen zijn schijnt bij meisjes een compliment te zijn en dik heeft een negatieve bijklank ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
De opmerkingen zijn kwetsend wanneer diegene (dik of dun) er mee zit (dat ie dik of dun is). Het ligt er ook aan hoe het gezegd wordt, in welke context.
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|||
Citaat:
(Algemeen gezien) Dun is eigenlijk een ideaal beeld, sommige mensen zijn jaloers en maken daarom zulke opmerkingen. Ken jij mensen die jaloers zijn op dikke mensen? Daarnaast denkt men dat dun zijn niet door ziekte kan komen, maar alleen door weinig te eten bereikt wordt. Bij dik zijn, weet men wel dat dat niet altijd door overmatig eten komt, kan ook door een ziekte zijn. In deze context hebben we wel medelijden met mensen die dik zijn, terwijl we niet eens zeker weten of het hun eigen schuld is of niet. Iets dikker zijn dan 'normaal' is wat gezonder dan iets dunner zijn, maar dit is enkel gebaseerd op een artikel dat ik laatst gelezen heb. ![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik vind het ook onzin dat het kennelijk wel algemeen geaccepteerd is om dunne mensen uit te maken voor spriet oid, terwijl als je tegen een dikker iemand propje ofzo zegt, men daar meteen over valt. En dan waren dit nog beschaafde voorbeelden ![]() Jouw reactie vond ik wel goed, als alle dunne mensen dat soort reacties geven dringt het misschien nog wel een keer door tot mensen dat dat geen fijne opmerkingen zijn ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik let altijd op mensen, overal. Of ze nou dik, dun, stom, mooi, lelijk, intelligent, alto, gothic of wat dan ook zijn ![]() Ik zou het gewoon alleen niet durven om iemand voor anorexiatyp uit te schelden, maar datzelfde geldt voor tegen iemand zeggen dat hij/zij dik is. Dat vind ik onnodig kwetsend. @ TS: Ik vond je reactie dan ook heel normaal. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Oke, ik geef toe dat ze wel vaak als excuus hebben dat ze aanleg hebben om dik te zijn en dan ondertussen zich te barsten vreten. Maar dit gaat lang niet voor iedereen op, ken toevallig iemand die erg zwaarlijvig is geworden door bepaalde medicijnen... Maargoed, ik vind gewoon dat mensen niet zo moeten zeiken op elkaar, als iedereen zich gewoon met z'n eigen zaken gaat bemoeien is er een stuk minder gezeik ![]() ![]()
||
Citaat:
Iedereen heeft hier wel een bijnaam afkomstig van een uiterlijk kenmerk van die persoon ![]()
||
Citaat:
Ik vind dat de TS er goed aan heeft gedaan met die opmerking ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat een onzin en een gedoe ook! ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Toch kan ik het me zelf ook wel voorstellen. Ik zeg zelf ook eerder tegen een dun iemand dat diegene dun is dan tegen een dik iemand dat diegene dik is. Het lijkt toch minder kwetsend ofzo.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() OT: Iemand voor 'dun' uitschelden is net zo erg ja, het ideaal in de Westerse wereld is echter een dun/strak lijf. Iemand die dun is wordt dan ook vaak niet als 'zielig' beschouwd. En tsja, over dat sommige mensen dik mooier vinden dan dun, dat is een mening waar niet over te twisten valt. Ik vind een wat dikker iemand persoonlijk ook wel mooier dan een dunner iemand, maar dat betekend zeker niet dat ik 'dunne' mensen ga uitschelden! ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
( ik moet opletten wat ik eet want het wil meteen zodra het in mijn buik zit, er ook echt blijven zitten ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik kan eindeloos brood met gezond beleg eten... Tot wel 12 boterhammen... Ik sport 3x per week en heb gewoon een druk leven. Maar ik kan niet elke dag patat eten. Althans, dat gaat dan tenkoste van ander eten. Het zal je verbazen hoeveel je kunt eten voor 2000 cal zonder dat je aankomt. Bv 6 boterhammen met light beleg, Mc: grote patat, grote cola light, mc flurry en mc chicken... ik geloof dat dit zelfs nog op 2000 cal uitkwam... weliswaar was het avondeten 1400 en het brood 600... Maar dan heb je nog genoeg gegeten en kom je niet boven het aantal cal uit. Gezond is anders natuurlijk ![]() Overgens is snoopy niet echt een goed voorbeeld, want die doet sportopleiding ![]()
||
![]() |
Citaat:
Met mijn werk heb ik beweging genoeg,en ga ik er op de fiets heen. En 2 avonden sowieso 2 lessen achter elkaar, soms 3 achter elkaar. Op vrijdag 1 uur, en eens in de 2 weken 1 uur op zondag, sporten vind ik nou eenmaal heerlijk en ga ik missen als ik het een tijdje niet doe ![]() Maar nu viel alles weg door die klote buikpijn. En dan is het best confronterend als je je heel dik ziet worden, nu is de buikpijn weg aan het trekken maar ik heb nog niet gesport, dat ik aankwam bij mijn buik kan wellicht bij die pijn hebben gehoord ofzo, maar t neemt niet weg dat het ernstig frustrerend is dat je ineens dik wordt en geen broeken meer goed dicht kunt krijgen ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|