Het kan idd wel, zoals Neiu al zei. Maar het ligt er erg aan wat voor studies het zijn. Hoeveel contacturen heb je, wat kan je met docenten regelen etc.? Mijn ervaring is dat docenten meestal enthousiast zijn als ze horen dat je twee studies doet. Ze zijn vaak bereid iets voor je te regelen.
Je moet eventueel rekening houden met een bindend studieadvies. Dat houdt in dat je verplicht wordt een aantal punten te halen in je eerste jaar. Als je dat niet doet, mag je je voor een bepaalde tijd (ca. 5 jaar) niet meer bij die opleiding inschrijven. Omdat je collegegeld betaalt, mag je in principe alle vakken volgen die je zou willen. Misschien kun je regelen dat je je niet inschrijft als voltijdstudent, maar alle vakken wel volgt?
Verder is ernaast werken en lid zijn van een studentvereniging wel lastig. Je moet echt keuzes maken, want je studeert gewoon iedere dag (veel) meer dan andere studenten. Ik zelf heb niet zo gek veel vrije tijd, maar een klein bijbaantje ernaast kan wel. Ik ben geen lid van een studentenverening, en ik denk ook niet dat ik dan al mijn vakken nog netjes zou halen.
(geschiedenis & literatuurwetenschap)