Oud 22-01-2006, 16:31
vogelvrij2
vogelvrij2 is offline
Hoi

Ik heb kort geleden een domeinnaam gekocht. Nu bleek dat er veel en veel meer bij kwam kijken. Dat ik veel meer moet betalen dan het er eerst op leek. Ja, stom: dat is het zeker ( stom van mij). Toch is het ook heel verraderlijk, gemeen om het zo te doen. Om je mensen zo slecht ingelicht te laten betalen. Toen ik erachter kwam maakte ik mijn bankrekening snel leeg. Er staat nu niks op en ik kan ook niet in de schulden staan. , maar het is een contract dat voor vijf jaar loopt en elk jaar 18 euro. Ik ben nu 17. Wat gebeurd er als ik mijn bankrekening niet aanvul en zij het dus niet ontvangen? Zullen ze hiervoor echt langskomen? *slik* ---> ja, dan betaal ik het wel natuurlijk. Maar, zouden ze dat doen?

vriendelijke groet

mij
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-01-2006, 16:41
Bloem
Bloem is offline
Waarom betaal je het niet gewoon Vervelend dat het duurder uitviel dan je dacht, maar elk jaar 18 euro is toch geen onoverkomelijk hoog bedrag
Met citaat reageren
Oud 22-01-2006, 16:43
keeszor
keeszor is offline
VOlgens mij kun je niet in de schulden staan door eigen toedoen zeg maar. Je kan niet als je nog 10 euro erop hebt staan 20 gaan pinnen. Maar volges mij kan een bedrijf dat jij geld verschuldigd bent het er wel gewoon afhalen.
Met citaat reageren
Verwijderd
Als je het niet betaald, zal je telkens meer moeten betalen (incasso-kosten) en als je dan nog niet betaald, mja, misschien komt er dan een deurwaarder. Ik zie niet in waarom je niet even 18 euro per jaar kan betalen, zo veel is dat toch niet voor een domeinnaam?
Met citaat reageren
Verwijderd
Citaat:
keeszor schreef op 22-01-2006 @ 17:43 :
VOlgens mij kun je niet in de schulden staan door eigen toedoen zeg maar. Je kan niet als je nog 10 euro erop hebt staan 20 gaan pinnen. Maar volges mij kan een bedrijf dat jij geld verschuldigd bent het er wel gewoon afhalen.
Bij een automatische incasso wel, ja, klopt.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2006, 16:44
vogelvrij2
vogelvrij2 is offline
Voor mij wel. Ik kan op heel weinig leven en heb eigenlijk niet echt inkomsten. Waarom ga je niet gewoon werken en blablablabla, maar dat heeft ze redenen.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2006, 16:44
Kali
Kali is offline
Niet zeker dat ze direct deurwaarder sturen, ze kunnen volgens mij ook de zaak aanhangig bij de rechtbank maken enz, en dat zal je VEEL meer kosten dan die 18€.
18 * 5 = 90€ op 5 jaar, zo duur is dit nu toch ook weer niet, je had maar beter moeten nadenken alvorens je begon, eigenlijk maak je jezelf nu nog eens schuldig doordat je je bankrekening leegmaakt (cfr Pauliaanse vordering, je maakt jezelf insolvabel en je schuldeiser heeft nog een recht op je en kan het toch afdwingen.)

Je enige kans dat je nog hebt is zeggen dat je niet handelingsbekwaam was of dwling inroepen, hoewel ik je daar weinig kans toe geef en dan moet je al naar de rechtbank stappen.

Laatst gewijzigd op 22-01-2006 om 16:48.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2006, 16:45
Bloem
Bloem is offline
6 Reacties in 10 minuten
Met citaat reageren
Oud 22-01-2006, 16:46
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
vogelvrij2 schreef op 22-01-2006 @ 17:44 :
Voor mij wel. Ik kan op heel weinig leven en heb eigenlijk niet echt inkomsten. Waarom ga je niet gewoon werken en blablablabla, maar dat heeft ze redenen.
Je kunt geen €1,50 per maand missen? Dan had je gewoon uberhaupt dus geen domeinnaam moeten nemen.

Bovendien, de komende 5 jaar krijg je wel meer inkomsten lijkt me? Kun je het dan niet betalen?
Met citaat reageren
Oud 22-01-2006, 16:49
Kali
Kali is offline
zie hierboven dus en 90€ op 5 jaar tijd = 1 leuke prijzige broek minder kopen, het is geen wereldramp, had het nu nog per maand geweest dan akoord, maar voor dit bedrag is het je eigen fout en moet je er maar voor opdraaien
Oud 22-01-2006, 16:50
Go
Go is offline
18 euro per jaar is alles? Wat hadden ze je dan eerst verteld, voordat er zoals jij zegt nog van alles bijkwam?
Met citaat reageren
Oud 22-01-2006, 16:52
Go
Go is offline
Misschien kun je je ouders laten proberen het contract te laten ontbinden? Het bedrag mag dan wel niet zo hoog zijn, maar het is een contract met een vrij lange looptijd, iig voor mensen van jouw leeftijd.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2006, 16:53
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
sorry 18 euro wat is daar zo mis aan
Oud 22-01-2006, 17:09
vogelvrij2
vogelvrij2 is offline
Nou ja, als het moet dan moet het maar....

Maar was ik handelingsbekwaam opmijn zeventiende, moet je niet boven de achtiende zijn? Er staat niks over tussen bij de algemene voorwaarden, maar misschien heeft een van jullie een vermoeden?
Met citaat reageren
Oud 22-01-2006, 17:13
Martin
Martin is offline
18 euro per jaar maar? Damn, als je dát al niet eens op kan hoesten.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2006, 17:17
Kali
Kali is offline
Citaat:
vogelvrij2 schreef op 22-01-2006 @ 18:09 :
Nou ja, als het moet dan moet het maar....

Maar was ik handelingsbekwaam opmijn zeventiende, moet je niet boven de achtiende zijn? Er staat niks over tussen bij de algemene voorwaarden, maar misschien heeft een van jullie een vermoeden?
Zelfs als je handelingsonbekwaam bent, moet er een benadeling bestaan voor je, en die bestaat er in dit geval niet, en daarvoor moet je weer naar de rechtbank en believe me, dat zal je veel meer kosten en de kans op slagen is misschien 5% , dus heel nihil.

Maar wat is er volgens jou nog bijgekomen qua kosten enz?
Want mijn inziens is 18€ per jaar weinig, dacht dat domeinnamen meestal tussen de 25 en 50 € lagen per jaar.
Oud 22-01-2006, 17:54
vogelvrij2
vogelvrij2 is offline
Ik moet minimaal ( en dat is dan alleen voor een klein beetje ruimte met niks erbij ) 6 euro per maand betalen + die 18 euro per jaar. 12 * 6 euro is 72 euro. 72 + 18 euro is 90 euro per jaar. Dan heb ik de minimale dingen voor mijn website ( zodat hij bestaat, laten we het zo zeggen).
Met citaat reageren
Oud 22-01-2006, 17:55
vogelvrij2
vogelvrij2 is offline
tenminste, dat hoop ik
Met citaat reageren
Oud 22-01-2006, 18:02
Kali
Kali is offline
Geef dan van in je beginpost de duidelijke getallen en zeg niet 18€ per jaar.
En ten tweede volgend mij blijf je eraan vasthangen en is het blijven vasthangen goedkoper dan een rechtzaak
Oud 22-01-2006, 18:15
vogelvrij2
vogelvrij2 is offline
Citaat:
Kali schreef op 22-01-2006 @ 19:02 :
Geef dan van in je beginpost de duidelijke getallen en zeg niet 18€ per jaar.
En ten tweede volgend mij blijf je eraan vasthangen en is het blijven vasthangen goedkoper dan een rechtzaak
18 minimaal als ik het verder zo laat als het is ( dus geen website heb).

Ja, ik denk ook dat dat goedkoper is... Het was gewoon stom en eigenlijk wist ik dat ook op het moment dat dat ik dat contract aanging zonder er goed over na te denken. Wist ik veel dat dat erbij kwam...

Nou ja, in ieder geval iedereen hier bedankt.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2006, 18:21
thegoodlife
thegoodlife is offline
Voor 18 euro gaat niemand een deurwaarder sturen. Maar kan jij aantonen dat je er niet van op de hoogte was van deze extra kosten, stond dit niet duidelijk vemeld of heb je er per ongeluk overheen gelezen?

Als ik jou was zou ik het gewoon betalen, voor dat kleine bedrag zou ik geen gedoe willen.
Oud 22-01-2006, 19:00
Go
Go is offline
Citaat:
thegoodlife schreef op 22-01-2006 @ 19:21 :
Voor 18 euro gaat niemand een deurwaarder sturen. Maar kan jij aantonen dat je er niet van op de hoogte was van deze extra kosten, stond dit niet duidelijk vemeld of heb je er per ongeluk overheen gelezen?

Als ik jou was zou ik het gewoon betalen, voor dat kleine bedrag zou ik geen gedoe willen.
Met de extra kosten voor een website heeft diegene die de domeinnaam voor haar verzorgd heeft niks te maken ervan uitgaande dat zij met de 'extra kosten' de kosten van de website an sich bedoelt.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2006, 20:14
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Je moet betalen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten