Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Verder sluit ik me aan bij Andijvie: even bellen en als het nodig is het een tweede keer overmaken. Heb je bovendien geen bankafschrift waarmee je kunt bewijzen dat je het hebt overgemaakt? Zoek verder dat bewijs van inlevering eens op, dat is er juist voor dit soort situaties. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar goed, bel naar de IBG en leg 't gewoon goed uit! Misschien is er gewoon in de communicatie verwarring ontstaan. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Een OV-kaart lever je natuurlijk alleen in tegen een ontvangstbewijs, anders blijf je daar gezeik mee houden. Dus het is een beetje je eigen schuld, om hem op te sturen in plaats van tegen een ontvangstbewijs in te leveren.
Je kunt nu beste gewoon een bewijs van betaling van dat geld opzoeken, dus een afschrift of iets anders, en dan gewoon een bezwaarschriftje aan de IB-groep richten. |
![]() |
|
Wat een stel mongolen dat ze hiervoor een inbeslaglegging willen doen, lijkt me dat ze hun administratie wel eens op orde mogen maken.. Maar..
1) Het lijkt me sterk dat ze en je OV niet hebben ontvangen en de betaling is misgegaan. Weet je zeker dat deze alle 2 goed zijn gegaan, naar het goede adres en de betaling met het juiste betalingskenmerk? Als je hem hebt opgestuurd ben je wel gek dat je dat hebt betaald, ik zou als ik jou was het bedrag per direct terugvorderen; 2) Het mooie in Nederland is dat vorderingen van de overheid; dus bvb. OV en belastingdienst direct te vorderen zijn zonder tussenkomst van een rechter. Ik vind dit persoonlijk een absolute naaistreek aangezien deze instanties meer en meer blunders maken. Ik heb dit zelf gehad met de belastingdienst, alle aangiftes netjes ingediend, bedrijf i.v.m. gebrek aan inkomsten uitgeschreven bij de Kamer van Koophandel en Belastingdienst en 1,5 jaar later komen die prusters aanzetten met de melding dat er 3000 euro open staat voor 2005 terwijl ik in 2005 helemaal geen bedrijf heb gehad.. Een belletje naar de deurwaarder kan wonderen doen, leg de situatie uit, zeg dat je geen inboedel van waarde hebt en de situatie werkelijk nergens op slaat, dat ze maar op moeten rotten en ergens anders hun geld moeten proberen te verdienen maar niet aan jou..
||
![]() |
Citaat:
Op de dag dat de deurwaarder komt aanwezig zijn en hem ook deze kopie gegeven. Desnood de deurwaarder effe bellen, de brieven klinken ernstiger dan dat ze werkelijk zijn. En voor het beslag hoef je helemaal niet bang te zijn want je hebt immers betaald. |
![]() |
|
Niet echt slim om stil te zitten totdat een deurwaarder beslag komt leggen als je gewoon een betalingsbewijs had, een belletje en/of brief volstaat om het misverstand op te helderen, dus waarom afwachten?
Ik vind het overigens vreemd dat je het hebt over het opnemen (taxeren?) van inboedel; een deurwaarder stuurt altijd meerdere brieven voordat ze overgaan tot rechtsmaatregelen. In ieder geval, stuur gewoon twee brieven, ieder met een kopie (het origineel zelf behouden natuurlijk) van dat bankafschrift naar die OV instantie en het betreffende deurwaarderskantoor.
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |