| Advertentie | |
|
|
|
|
|
|||||
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
. Je snapt het en je kunt wat toevoegen. Het is natuurlijk een domme fout. Ik zat te veel te denken aan iets met gedaan, dat ik er niet goed op heb gelet of het wel goed Nederlands is. Ik heb het al veranderd.Citaat:
Ik heb echt willen veranderen. Ik las laatst oude gedichten van mezelf (en ook van Sketch ). En we kwamen tot de conclusie dat ze alleen mooi klinken, maar dat de inhoud aan je voorbij gaat. Zoiets is natuurlijk onzin. Dus misschien is dit wel een stapje terug, maar ik ben allang blij dat die geforceerde meerlagigheid eruit is. Verwacht meer van mij in deze bewoordingen. Ik ben eigenlijk wel benieuwd of jullie dit een verbetering vinden?
|
|
||
|
Citaat:
. Concreter is soms beter?Ik realiseer me, zoals ik al zei, dat de eerste regel niet bijzonder origineel is, maar het is toch niet zo dat als je het leest dat je denkt: baaaaaaah, niet weer over die tour? @gezweetwel lees maar de post van CSN en je komt er wel achter. Bovendien kun je de regel op 2 manieren lezen. Een beetje gemakkelijk, maar ik vond het te leuk om het niet te laten. @Vidaaa het is dus stiekem wel een sonnet , alleen niet een traditionele qua vorm en rijm. Dan kun je je afvragen of je het wel met recht een sonnet mag noemen maarja...@Dionysos Ik weet niet of er wel zo veel begrijpen in zit. De tegenstellingen maken het misschien lastig, maar ik denk wel dat ik mag zeggen dat dit een van mijn simpelere gedichten is om te begrijpen? Wat vinden jullie ervan wat ik met het sonnet heb gedaan? Met het rijmschema? Met een 4-4 verdeling qua rijm, maar een 3-5 verdeling qua regellengte, en halfrijm in het sextet? En zoals ik al zei, wat vinden jullie van deze Halogeen?
|
|
||
|
Citaat:
Voor zover ik denk te weten welk gedicht uit de wedstrijd van jou is, vind ik 'de nieuwe Halogeen' zeker geen achteruitgang. Als ik het mis heb moet ik er nog maar eens op terug komen.
|
|
||
|
Citaat:
en welke gedichten hangen boven je bed?
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
En concreet is ook weer niet fijn, maar een beetje concreter wel, en dan is dit wel leuk. Een heel heel klein beetje denk ik dat wel bij die eerste regel, maar daarna maak je het wel goed. |
|
|
|
||||||
|
Citaat:
. Het verhaal erachter: Ik wilde iets melodramatisch naar hem sms-en over onze mensenhaat en hoe hypocriet we zijn. En toen kreeg ik een ingeving: nee, het wordt een sonnet . Toen is het dit geworden. Tip van Martijn: lees het hard op voor jezelf. Ik vind dat wel een geniaal idee, omdat het ook zo mooi past bij de inhoud. Citaat:
Citaat:
Edit: oh ja, de personificatie van het lot door het persoonlijk voornaamwoord 'zijn' is expres. hehe. Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 22-01-2006 om 09:40. |
||||||
| Advertentie |
|
|
![]() |
| Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
Soortgelijke topics
|