Oud 24-03-2006, 14:21
Poesket
Poesket is offline
Hallo,

Ik krijg net een briefje van school dat ik minder dan 50% aanwezig ben geweest.
Nu ben ik niet altijd op school, zoals zo veel niet maar zeker niet zo veel. Hooguit 20 %.
IK moet het ondertekenen, met reden, en inleveren bij de deelnemersadministratie.
Weet iemand de gevolgen? Kan ik aanvechten bij mijn leraren dat ik wel degelijk aanwezig ben geweest?
Oud 24-03-2006, 14:27
Lotte
Lotte is offline
Ik zou het niet ondertekenen en kijken wat er dan gebeurt.
Oud 24-03-2006, 14:28
saartje19
saartje19 is offline
Wat de gevolgen zijn is per school verschillend, je kan er zelfs afgeschopt worden. Aanvechten zal moeilijk gaan, aangezien leraren vinden dat ze altijd gelijk hebben en ook altijd gelijk krijgen. En tja zoals je zelf al zegt ben je ook veel afwezig geweest, dus dan is het toch een beetje je eigen schuld!
Miracle
Miracle is offline
Niet ondertekenen idd. Dan heb je kans dat ze het als bevestiging beschouwen dat ze gelijk hebben. Ik zou het gewoon even navragen.
Poesket
Poesket is offline
ik heb trouwens maar 4 lesuren per week want ik volg nog maar een aantal vakken bij volwasseneneducatie
Oud 24-03-2006, 14:29
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
saartje19 schreef op 24-03-2006 @ 15:28 :
En tja zoals je zelf al zegt ben je ook veel afwezig geweest, dus dan is het toch een beetje je eigen schuld!
Waar slaat dat nou op. Je bent niet verplicht altijd op school te zijn! Zolang zij gewoon haar punten haalt, valt er over die 80% aanwezigheid niets te zeggen. Doe dat dan ook niet.
Oud 24-03-2006, 14:30
saartje19
saartje19 is offline
Hou je gemak eens ff!!!!! Je krijgt niet zomaar zo'n briefje hoor!!!
Oud 24-03-2006, 14:31
Poesket
Poesket is offline
Citaat:
saartje19 schreef op 24-03-2006 @ 15:28 :
Wat de gevolgen zijn is per school verschillend, je kan er zelfs afgeschopt worden. Aanvechten zal moeilijk gaan, aangezien leraren vinden dat ze altijd gelijk hebben en ook altijd gelijk krijgen. En tja zoals je zelf al zegt ben je ook veel afwezig geweest, dus dan is het toch een beetje je eigen schuld!
ja tuurlijk ben ik er niet altijd, maar dat heeft ook zijn redenen, vorig jaar alles al gehad, en wat problemen bij mij thuis en bij mijn vriendje thuis gehad wat mij toch ook mee sleept. Maar zoveel uur is dast echt nooit geweest. En zeker de laatste tijd ga ik alle lessen weer.
Oud 24-03-2006, 14:33
saartje19
saartje19 is offline
Ja maar dan kan je het toch ook verantwoorden!? Het zou iets anders zijn als je zonder reden wegbleef en alleen maar in de stad rond hing ofzo. Ik zou aan je ouders vragen of ze je willen helpen, dat werkt altijd wel goed, want hoe stom het ook is, naar jongeren wordt vrijwel niet geluisterd als het om dit soort zaken gaat!
Oud 24-03-2006, 14:34
Poesket
Poesket is offline
ik ben echt helemaal van slag, het komt echt als een donderslag bij heldere hemel zullen we maar zeggen.
Alle parktische opdrachten en pws heb ik al af en goedgekeurd, toetsen maak ik ook gewoon allemaal. Zouden ze me kunnen uitsluiten van het examen of het jaar als ongeldig kunnen verklaren? Het is toch volwassenen educatie? Het gaat in ieder geval niet naar de leerpilichts ambtenaar omdat ik meerder jarig ben maar ik ga maandag toch maar even op school navragen hoe het zit ed. Kan nu alleen maar beetje huilen van angst en schok.
Oud 24-03-2006, 14:40
Poesket
Poesket is offline
Citaat:
saartje19 schreef op 24-03-2006 @ 15:33 :
Ja maar dan kan je het toch ook verantwoorden!? Het zou iets anders zijn als je zonder reden wegbleef en alleen maar in de stad rond hing ofzo. Ik zou aan je ouders vragen of ze je willen helpen, dat werkt altijd wel goed, want hoe stom het ook is, naar jongeren wordt vrijwel niet geluisterd als het om dit soort zaken gaat!
IK kan het achteraf dan wel verantwoorden maar ik weet niet of ze daar waarde aan hechten. IK ga daar niet zo close met een leraar om dat ze er vanaf weten of zo dus als ik een enkele keer er niet was bleef ik wel gewoon weg zeg maar. Achteraf kan iedereen natuurlijk met een mooi verhaal komen.
Oud 24-03-2006, 14:43
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Eerised schreef op 24-03-2006 @ 15:34 :
ik ben echt helemaal van slag, het komt echt als een donderslag bij heldere hemel zullen we maar zeggen.
Alle parktische opdrachten en pws heb ik al af en goedgekeurd, toetsen maak ik ook gewoon allemaal. Zouden ze me kunnen uitsluiten van het examen of het jaar als ongeldig kunnen verklaren? Het is toch volwassenen educatie? Het gaat in ieder geval niet naar de leerpilichts ambtenaar omdat ik meerder jarig ben maar ik ga maandag toch maar even op school navragen hoe het zit ed. Kan nu alleen maar beetje huilen van angst en schok.
He, meis rustig maar

Zolang jij niet meer leerplichtig bent en als je vakken gehaald hebt en goede punten haalt enzo denk ik dat ze echt niet dat soort ernstige besluiten zullen nemen hoor. Ik zou gewoon even afwachten tot maandag, niet gaan stressen, maandag navragen op school wat je nu het beste kan doen en anders gewoon daar vertellen wat je hier ook hebt gedaan
Oud 24-03-2006, 14:51
Verwijderd
Citaat:
Miracle schreef op 24-03-2006 @ 15:29 :
Waar slaat dat nou op. Je bent niet verplicht altijd op school te zijn! Zolang zij gewoon haar punten haalt, valt er over die 80% aanwezigheid niets te zeggen. Doe dat dan ook niet.
Er zijn wel degelijk opleidingen waar een (gedeeltelijke) aanwezigheidsplicht geldt, ook al haal je het hele jaar tienen. Goede zaak
Oud 24-03-2006, 15:05
Poesket
Poesket is offline
Oke, ik heb even school gebeld. Hij heeft in het systeem gekeken en in de periode die op de brief staat ben ik maar 1 keer afwezig geweest volgens het systeem. Later belde de meneer terug om te vertellen dat ik een dubbel ganger met de zelfde achternaam heb waarmee ze in de mist zijn gegaan en ik mag de brief al onverzonden beschouwen.

Ik ben zo blij, vooral dat ik niet gewacht heb tot maandag, wat een rot weekend zou dat geworden zijn zeg .

Phoe dit is echt een opluchting.
er mag nu wel een slotje op
Oud 24-03-2006, 15:08
Poesket
Poesket is offline
Ook bedankt natuurlijk voor jullie lieve reactie's, nog even en ik had mezelf echt iets aangedaan
Oud 24-03-2006, 15:13
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Laurens schreef op 24-03-2006 @ 15:51 :
Er zijn wel degelijk opleidingen waar een (gedeeltelijke) aanwezigheidsplicht geldt, ook al haal je het hele jaar tienen. Goede zaak
Dat ontken ik toch ook niet?
Oud 24-03-2006, 15:14
Miracle
Miracle is offline
Oh, als je een slotje wilt. Hier is hij!

Ik ben iig heel blij voor je!

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten