Ligt eraan. Problemen die anderen hebben kan ik redelijk van me afzetten. Alhoewel... Dat ligt ook aan de persoon. Met de ene persoon heb ik meer dan met de ander, en dat is te zien aan hoe veel ik me druk maak als diegene ergens mee zit. Als het echt ernstig is (een goede vriendin heeft bijvoorbeeld wel eens zelfmoord proberen te plegen, heeft in de crisisopvang gezeten en nog veel meer

) kan ik dat niet loslaten. Dan ben ik ook gewoon drie dagen van slag.
Andere dingen vind ik moeilijker. Omdat ik op mijn opleiding veel "feedback" krijg over hoe ik ben, hoe ik doe enzovoorts, is dat wel eens moeilijk. Laatst kreeg ik bijvoorbeeld te horen dat ik, als we moeten samenwerken, niet genoeg opensta voor andere ideeën dan die van mezelf. Ik ben enthousiast, en wil anderen graag vertellen waarom ik denk dat mijn manier goed is. Voor mijn gevoel sta ik dan evengoed nog open voor anderen. Maar dat dan gezegd word dat ik niet genoeg opensta, vind ik moeiljk te begrijpen. Maar dan jank ik een keer flink aan tafel, hoor ik dat het zo slecht niet is, en dan gaat het wel weer.